Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat vysokou kompresi. Půjde tedy o motor na vznětovém principu, ovšem spalující benzin. Agregát HCCI má dostat Mazda 3 již v příštím roce.
Již na základní škole se děti učí, že k zapálení směsi benzinu a vzduchu je potřeba svíčky. Mazda si to nemyslí, a tak v příštím roce uvede na trh motor HCCI - Homogeneous-Charge Compression Ignition, který funguje na principu dieselového motoru spalujícího benzin. To vše bez přeplňování.
Plán je součástí šesté generace efektivních motorů Skyactive. Malý agregát plněný vzduchem s atmosférickým tlakem by měl ušetřit až 30 % paliva ve srovnání s podobně výkonnými motory. Technologie totiž umožňuje u menších motorů dosáhnout vyšší účinnosti.
Motor HCCI by se podle spekulací měl objevit i v jiných modelech Mazdy, než v zatím potvrzené "trojkové" řadě. Zatím však není jasné, jestli se motor dostane na všechny světové trhy.
Technologii HCCI zkoušeli už jiní výrobci. Prototypy postavil třeba také General Motors a Volkswagen. Mercedes-Benz technologii představil v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu v konceptu F700. Mazda je však první, která potvrdila sériovou výrobu takového agregátu.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5