Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat vysokou kompresi. Půjde tedy o motor na vznětovém principu, ovšem spalující benzin. Agregát HCCI má dostat Mazda 3 již v příštím roce.

Již na základní škole se děti učí, že k zapálení směsi benzinu a vzduchu je potřeba svíčky. Mazda si to nemyslí, a tak v příštím roce uvede na trh motor HCCI - Homogeneous-Charge Compression Ignition, který funguje na principu dieselového motoru spalujícího benzin. To vše bez přeplňování.

Plán je součástí šesté generace efektivních motorů Skyactive. Malý agregát plněný vzduchem s atmosférickým tlakem by měl ušetřit až 30 % paliva ve srovnání s podobně výkonnými motory. Technologie totiž umožňuje u menších motorů dosáhnout vyšší účinnosti.

Elektromobily | Mazda

Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Motor HCCI by se podle spekulací měl objevit i v jiných modelech Mazdy, než v zatím potvrzené "trojkové" řadě. Zatím však není jasné, jestli se motor dostane na všechny světové trhy.

Premiéry | Mazda

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Technologii HCCI zkoušeli už jiní výrobci. Prototypy postavil třeba také General Motors a Volkswagen. Mercedes-Benz technologii představil v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu v konceptu F700. Mazda je však první, která potvrdila sériovou výrobu takového agregátu.

Mazda 2 1.349
Rok výroby: 2008
Stav: 63 998 km
Cena: 100 000 Kč
Mazda CX-7 2.184
Rok výroby: 2010
Stav: 120 995 km
Cena: 240 000 Kč
Mazda 6 2.148
Rok výroby: 2010
Stav: 70 899 km
Cena: 249 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků