Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat vysokou kompresi. Půjde tedy o motor na vznětovém principu, ovšem spalující benzin. Agregát HCCI má dostat Mazda 3 již v příštím roce.

Již na základní škole se děti učí, že k zapálení směsi benzinu a vzduchu je potřeba svíčky. Mazda si to nemyslí, a tak v příštím roce uvede na trh motor HCCI - Homogeneous-Charge Compression Ignition, který funguje na principu dieselového motoru spalujícího benzin. To vše bez přeplňování.

Plán je součástí šesté generace efektivních motorů Skyactive. Malý agregát plněný vzduchem s atmosférickým tlakem by měl ušetřit až 30 % paliva ve srovnání s podobně výkonnými motory. Technologie totiž umožňuje u menších motorů dosáhnout vyšší účinnosti.

Elektromobily | Mazda

Mazda plánuje elektromobil. Rýsuje se spolupráce s Toyotou

Motor HCCI by se podle spekulací měl objevit i v jiných modelech Mazdy, než v zatím potvrzené "trojkové" řadě. Zatím však není jasné, jestli se motor dostane na všechny světové trhy.

Premiéry | Mazda

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Technologii HCCI zkoušeli už jiní výrobci. Prototypy postavil třeba také General Motors a Volkswagen. Mercedes-Benz technologii představil v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu v konceptu F700. Mazda je však první, která potvrdila sériovou výrobu takového agregátu.

Mazda 2 1.349
Rok výroby: 2010
Stav: 59 240 km
Cena: 115 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 62 700 km
Cena: 100 000 Kč
Mazda 2 1.399
Rok výroby: 2004
Stav: 186 650 km
Cena: 44 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků