Mazda a Toyota by mohly sdílet motory i hybridní pohon

Japonské automobilky Mazda a Toyota zřejmě spojí své síly při dalším vývoji hybridních pohonů a palivových článků. Obě značky už nyní spolupracují, ale právě rostoucí náklady na vývoj nových pohonů a snižování emisí CO2 volají po hledání strategických partnerů.

Obě automobilky podle informací AutoNews už jednají. Dohoda by se měla točit kolem toho, že Toyota poskytne Mazdě svou technologii palivových článků z modelu Toyota Mirai a Mazda zase dodá motory SkyActiv včetně dieselů.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Toyota v současné době spolupracuje i s BMW a od něj si také půjčuje dieselové motory. Mazda by zas mohla výrazně ušetřit na vývoji palivových článků, neboť její vývoj trochu vázne a výsledky zatím nejsou uspokojivé. Palivové články mají podle Toyoty slibnější budoucnost než klasické elektromobily.

Toyota už některé ze svých patentů získaných při vývoji vodíkových palivových článků uvolnila. Jsou volně k dispozici a automobilka doufá, že se díky tomu technologie rychleji rozšíří a bude o ni zájem.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků