Mazda 6: nová generace na dalším videu

Značka Mazda uvolnila již druhé video, jež naznačuje podobu zcela nové generace cestovní řady Mazda 6.

Žádné podrobnosti zatím neznáme, ale novinka má být navržena ve stylistickém jazyku KODO, který Mazda uplatnila třeba na loňské koncepční studii Mazda Takeri. Podle firemního šéfdesignéra Akiry Tamataniho má vůz nabídnout „bohatě členěnou příď (…) s výrazně stylizovanými chromovanými křídly, jež pozorovatele nenechají na pochybách o tom, že jde o novou vlajkovou loď Mazda“.

Testy | Mazda

Test Mazda 6 2,2 MZR CD: zasloužené vavříny

O pohon se postarají zážehové i vznětové motory z nové generace Mazda SKYACTIV kombinované s šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením, jež mají vozu zajistit pozici nejhospodárnějšího vozu své třídy. Technické detaily zatím ale zveřejněny nebyly.

Nová Mazda 6 se ve své kompletní podobě představí na letošním autosalonu v Paříži a prodávat se začne v modelovém roce 2014. Připomeňme, že první generace Mazdy 6, jež nahradila desetiletí používané označení 626, byla ve výrobě od roku 2002 a ta druhá se vyrábí od roku 2005 dosud. 
 

 

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků