Mazda 6: kombi menší než sedan, cena od 617 000 Kč

Máme pro vás nové podrobnosti k horké novince Mazdy, živé snímky z Paříže, ale také první oficiální ceny.
Seznam kapitol
  1. Mazda 6
  2. Fotogalerie

Pokud jde o evropskou střední třídu, nejvýznamnějšími novinkami letošního autosalonu v Paříži byly bezpochyby nové generace modelů Ford Mondeo a Mazda 6. Stejně jako u Mondea, také k modelu Mazda 6 jsme vám uniklé informace a obrázky představovali tak, jak je čas přinášel, přičemž první kompletní představení verze Mazda 6 Sedan jsme vám ukázali přesně před měsícem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 6 nové generace: kombík je menší než sedan, ale snad u Mazdy vědí, co dělají

Zájemce o podrobnosti odkazujeme právě na zmíněný článek a nyní se budeme věnovat detailům ke kombíku Mazda 6 Wagon, vznětovým motorům (při předpremiéře v Moskvě ještě k dispozici nebyly) a prvním oficiálním cenám. Skutečným šokem, nad kterým vám padne brada, je skutečnost, že teoreticky spíše užitkový kombík je menší sedan, a to celkem citelně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 6 nabízí řadu zajímavých stylistických prvků, ale bude to na konkurenci stačit?

Jak snadno zjistíte v porovnání se starším článkem, rozvor náprav u kombíku činí 2 750 mm, což je o plných 80 mm méně než u sedanu, a délka karoserie je o 65 mm menší (4 800 mm). Pouze šířka karoserie zůstala stejná (1 480 mm) a jediným parametrem, jímž kombík verzi sedan překonává, je výška karoserie, jež narostla o 30 mm na 1 480 mm.

Zajímavosti | Design | Technika | Premiéry | Mazda | Fascinace | Palivo

Mazda 6: nová generace ve všech detailech (+ 49x foto)

Jediným možným vysvětlením, o němž můžeme jen spekulovat, neboť u Mazdy se k tomu nijak nevyjádřili, je snaha o dosažení maximálně dynamických linií kombíku, neboť je známé, že většině automobilek jde v tomto segmentu spíše o vzhled než užitnou hodnotu. Díky tomu Mazda 6 Wagon nebude sklízet ani žádné vavříny za prostor pro zavazadla, který v základním uspořádání pojme 522 l a po sklopení zadních sedadel pak 1 664 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 6 v davu rozhodně nezanikne

V obou karosářských verzích se můžeme těšit na novou generaci motorů, převodovek a konstrukčních řešení z řady Mazda SKYACTIV. Ale nyní k cenám. Základní sedan se zážehovým čtyřválcem Skyactiv-G s objemem 2,0 l, výkonem 144 koní (106 kW) a šestistupňovou manuální převodovkou bude ve Velké Británii prodáván v přepočtu za 617 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí jsou systémy z rodiny Mazda Skyactive

Vznětový čtyřválec Skyactiv-D s objemem 2,2 l bude dodáván ve výkonových verzích 150 koní (110 kW) a 175 koní (129 kW), jež vynikají shodnou špičkou točivého momentu ve výši 420 Nm při 2 000 ot./min. a průměrnou spotřebou začínající u sedanu s „manuálem“ na pouhých 3,9 l/100 km, což je výsledek na úrovni hybridů. Přispívá k ní také standardní aplikace start/stop systému a regenerativního brzdění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V britském ceníku stojí nejvýše provedení kombi s výkonnějším dieselem a plnou výbavou, za který si místní importér řekne v přepočtu o 883 000 Kč. Na evropských trzích mají být prodeje nové Mazdy 6 v obou karosářských verzích zahájeny již během letošního listopadu.

Následující kapitola
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2006
Stav: 152 556 km
Cena: 80 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 109 941 km
Cena: 149 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 114 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků