Mazda 6: facelift je venku, zatím pro Japonce

Mazda představila modernizovanou verzi svého středního modelu Atenza, v Evropě známého jako Mazda6.

Pro modelový rok 2011 si Atenza, tedy Mazda 6, přiváží decentně omlazené linie a jemně odladěný podvozek, ale především zcela nový dvoulitrový čtyřválec DISI s přímým vstřikováním benzínu. Tím  se pochlubí i třetí generace modelu Mazda 5 připravená k premiéře na březnovém autosalonu v Ženevě a my jsme vám ji představili na tomto místě. O této pohonné jednotce zatím nemáme detailnější informace, ale vše nasvědčuje tomu, že v obou modelech půjde o tentýž motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se vůz vyznačuje křivkami karosérie přizpůsobenými aktuálním značkovým trendům, Mazda6 tak nově adoptovala i výraznou pětiúhelníkovou masku chladiče. Nový přední nárazník hostí ve svých krajích výraznější vstupy pro chladicí vzduch, přepracovány byly zadní sdružené světlomety a seznam modifikací zakončují nové ráfky kol o průměru sedmnáct a osmnáct palců.

Změny v interiéru jsou zdánlivě ještě méně výrazné než na karosérii, kromě dílčích úprav některých ovladačů se omezují prakticky jen na černočerné, lesklé obklady středové konzole, okolí tlačítek audiosoustavy a ventilace a rámečku řadicí páky, dostaly se též na ramena volantu. Svoji roli dostaly i populární chromované rámečky, jež se nachází okolo ovladačů klimatizace či na hlavici řadicí páky a vnitřních madlech dveří.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Japonská automobilka ve své strohé prezentaci dále uvádí, že při modernizaci modelu Atenza pro modelový rok 2011 sáhla k rekalibraci posilovače řízení a závěsů kol, což má v úhrnu přinést citlivější ovládání, vyšší komfort jízdy a lepší směrovou stabilitu ve vyšších rychlostech.

Ačkoli Mazda o změnách na vozech řady 6 určených k prodeji v Evropě nebo USA zatím nehovoří, lze předpokládat, že se s nimi na vlastní kůži setkáme již během letošního roku a od modifikací provedených na typu Atenza se nijak lišit nebudou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda 6
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků