Mazda 6: facelift je venku, zatím pro Japonce

Mazda představila modernizovanou verzi svého středního modelu Atenza, v Evropě známého jako Mazda6.

Pro modelový rok 2011 si Atenza, tedy Mazda 6, přiváží decentně omlazené linie a jemně odladěný podvozek, ale především zcela nový dvoulitrový čtyřválec DISI s přímým vstřikováním benzínu. Tím  se pochlubí i třetí generace modelu Mazda 5 připravená k premiéře na březnovém autosalonu v Ženevě a my jsme vám ji představili na tomto místě. O této pohonné jednotce zatím nemáme detailnější informace, ale vše nasvědčuje tomu, že v obou modelech půjde o tentýž motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se vůz vyznačuje křivkami karosérie přizpůsobenými aktuálním značkovým trendům, Mazda6 tak nově adoptovala i výraznou pětiúhelníkovou masku chladiče. Nový přední nárazník hostí ve svých krajích výraznější vstupy pro chladicí vzduch, přepracovány byly zadní sdružené světlomety a seznam modifikací zakončují nové ráfky kol o průměru sedmnáct a osmnáct palců.

Změny v interiéru jsou zdánlivě ještě méně výrazné než na karosérii, kromě dílčích úprav některých ovladačů se omezují prakticky jen na černočerné, lesklé obklady středové konzole, okolí tlačítek audiosoustavy a ventilace a rámečku řadicí páky, dostaly se též na ramena volantu. Svoji roli dostaly i populární chromované rámečky, jež se nachází okolo ovladačů klimatizace či na hlavici řadicí páky a vnitřních madlech dveří.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Japonská automobilka ve své strohé prezentaci dále uvádí, že při modernizaci modelu Atenza pro modelový rok 2011 sáhla k rekalibraci posilovače řízení a závěsů kol, což má v úhrnu přinést citlivější ovládání, vyšší komfort jízdy a lepší směrovou stabilitu ve vyšších rychlostech.

Ačkoli Mazda o změnách na vozech řady 6 určených k prodeji v Evropě nebo USA zatím nehovoří, lze předpokládat, že se s nimi na vlastní kůži setkáme již během letošního roku a od modifikací provedených na typu Atenza se nijak lišit nebudou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda 6
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků