Mazda 5: třetí generace pro rok 2011 je za dveřmi

Automobilka Mazda s předstihem představuje třetí generaci své řady 5, která zažije debut v Ženevě. Bohužel zatím jen dosti stručně,

Je to jisté, zcela nová Mazda 5 se poprvé ukáže světu na březnovém autosalonu v Ženevě jako jedna ze tří zásadní novinek značky Mazda. A již nyní pro vás máme alespoň několik prvních snímků a užitečných informací.

Na evropské trhy by se tato novinka měla dostat na sklonku letošního podzimu a již na první pohled je patrná adaptace současného firemního designérského směru označovaného jako Nagare Flow. Podle Mazdy se mají rozmáchlé linie novinky podílet i na nízkém odporu vzduchu, tichosti jízdy a optimálním přítlaku na obou nápravách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své palubě vyvedené ve stylu Karakuri Mazda 5 usadí až sedm dospělých cestujících, přístup k zadním sedadlům bude i v této generaci usnadněn použitím páru posuvných dveří. „Naším hlavním záměrem bylo stvořit nové vozidlo kategorie C-MAV (Multi Active Vehicle segmentu C),“ vysvětluje Hideki Matsuoka, šéf projektu Mazda 5, a dodává: „Bude kombinovat vynikající hospodárnost provzu odpovídající současným trendům a nové výrazové prostředky v designu.“

Pod kapotou se bude nacházet zcela nový zážehový, přímovstřikový čtyřválec DISI1 s objemem 2,0 l doplněný systémem start/stop, jemuž u Mazdy říkají i-stop, a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ačkoli nebyly jeho parametry dosud zveřejněny, podle Mazdy se má jednat o jeden z nejhospodárnějších vozů daného segmentu. V porovnání s dosavadním zážehovým dvoulitrem mají spotřeba paliva i emise CO2 klesnout přibližně o 15 %. K dispozici má být zprvu ještě zážehová osmnáctistovka, jež bude pravděpodobně naladěna na 115 koní (85 kW) výkonu  a 165 Nm točivého momentu, a i ta obdrží šestistupňovou převodovku.

Na více informací a snímků si ještě musíme počkat. Zřejmě se jich nedočkáme dříve než krátce před startem ženevského autosalonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 5 2011
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků