Mazda 5: třetí generace pro rok 2011 je za dveřmi

Automobilka Mazda s předstihem představuje třetí generaci své řady 5, která zažije debut v Ženevě. Bohužel zatím jen dosti stručně,

Je to jisté, zcela nová Mazda 5 se poprvé ukáže světu na březnovém autosalonu v Ženevě jako jedna ze tří zásadní novinek značky Mazda. A již nyní pro vás máme alespoň několik prvních snímků a užitečných informací.

Na evropské trhy by se tato novinka měla dostat na sklonku letošního podzimu a již na první pohled je patrná adaptace současného firemního designérského směru označovaného jako Nagare Flow. Podle Mazdy se mají rozmáchlé linie novinky podílet i na nízkém odporu vzduchu, tichosti jízdy a optimálním přítlaku na obou nápravách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své palubě vyvedené ve stylu Karakuri Mazda 5 usadí až sedm dospělých cestujících, přístup k zadním sedadlům bude i v této generaci usnadněn použitím páru posuvných dveří. „Naším hlavním záměrem bylo stvořit nové vozidlo kategorie C-MAV (Multi Active Vehicle segmentu C),“ vysvětluje Hideki Matsuoka, šéf projektu Mazda 5, a dodává: „Bude kombinovat vynikající hospodárnost provzu odpovídající současným trendům a nové výrazové prostředky v designu.“

Pod kapotou se bude nacházet zcela nový zážehový, přímovstřikový čtyřválec DISI1 s objemem 2,0 l doplněný systémem start/stop, jemuž u Mazdy říkají i-stop, a šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ačkoli nebyly jeho parametry dosud zveřejněny, podle Mazdy se má jednat o jeden z nejhospodárnějších vozů daného segmentu. V porovnání s dosavadním zážehovým dvoulitrem mají spotřeba paliva i emise CO2 klesnout přibližně o 15 %. K dispozici má být zprvu ještě zážehová osmnáctistovka, jež bude pravděpodobně naladěna na 115 koní (85 kW) výkonu  a 165 Nm točivého momentu, a i ta obdrží šestistupňovou převodovku.

Na více informací a snímků si ještě musíme počkat. Zřejmě se jich nedočkáme dříve než krátce před startem ženevského autosalonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Mazda 5 2011
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 430 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků