Mazda 3 v Ženevě: dravá MPS i úsporná i-stop

(nové foto) Máme pro vás další informace a snímky skutečně horké novinky od Mazdy: rychlé „trojky” MPS!

Pár měsíců dozadu, když se nová a svěží Mazda 3 představila poprvé veřejnosti, se začaly šířit spekulace, že výrobce už nehodlá pokračovat ve vývoji ostré verze MPS a to hlavně pro nízký zájem ze strany veřejnosti. Již dříve se tyto spekulace ukázaly jako neopodstatněné a nepravdivé, což automobilka definitivně potvrdila představením dvou novinek ve své expozici v Ženevě. Jednou z nich je právě Mazda 3 MPS.

Základem kouzla tohoto vozu je 2,3 litrový přeplňovaný agregát, jenž dosahuje výkonu až 268 koní a maximálního točivého momentu 380 Nm při 3 000 ot./min. S těmito parametry dokáže Mazda 3 MPS uhánět maximální rychlostí 250 km/h a zrychlit z nuly na stovku za 6 vteřin.

Co se týče vzhledu, zde designéři příliš mnoho práce neměli a stejně jako u sportovních verzí konkurentů, i zde zůstalo převážně u drobných stylingových změn. Z těch viditelnějších bychom mohli jmenovat třeba průduch na přední kapotě, střešní spoiler, nebo výrazní zadní difuzor. Chybět přitom nebude ani poměrně velký výběr různých litých kol a drobných doplňků, které si bude moci zákazník vybrat dle vlastního uvážení.

Další novinkou na stánku Mazdy je umírněnější verze modelu 3 s přívlastkem i-stop, která, jak již název napovídá, disponuje systémem stop and start. Ten bude prozatím k dispozici pouze u dvoulitrového čtyřválce DISI, jehož kombinovanou spotřebu sníží zhruba o 12 procent
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Mazda 3 i-stop

 

Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2009
Stav: 78 486 km
Cena: 164 000 Kč
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 160 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 185 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků