Mazda 3: třetí generace na prvních nákresech z patentového úřadu

Díky evropskému patentovému úřadu si můžeme v konkrétnějších rysech představit podobu nové generace oblíbeného kompaktního modelu Mazda 3.

Aktuální generace modelové řady Mazda 3 je pokračováním tradice slavných, nenápadných a nenáročných modelů Mazda 323. První Mazda 3 (v Japonsku prodávaná jako Mazda Axela) slavila svoji premiéru v roce 2004 a druhá generace se představila o čtyři roky později. V současnosti se na evropských trzích Mazda 3 prodává v podobě faceliftu z loňského autosalonu ve Frankfurtu, v němž se v těchto vozech objevily vybrané principy Mazda SkyActiv.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První obrázky naznačující podobu třetí generace řady Mazda 3

Ale čas běží a na dveře klepe generace třetí. Jak je z prvních náčrtků z evropského patentového úřadu patrné, novinka ponese jasné rysy aktuálního značkového stylu Kodo, resp. jeho interpretace dané novou generací řady Mazda 6. Vyznačuje se specifickým tvarem masky chladiče prostupující do ostře řezaných sdružených světlometů i tvarováním spodní části předního nárazníku.

Mazda

Vylepšená Mazda 3 – ve stínu větší sestry

O technických rysech novinky toho zatím mnoho nevíme, ale proslýchá se, že nová Mazda 3 bude stát na modifikované platformě kompaktního SUV Mazda CX-5, což by mohlo znamenat (a zřejmě také opravdu bude) citelné snížení pohotovostní hmotnosti jako jeden z prostředků pro snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Na podrobnosti si ale zatím musíme počkat.

Zdroj: Autovisie
 

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků