Mazda 3: třetí generace na prvních nákresech z patentového úřadu

Díky evropskému patentovému úřadu si můžeme v konkrétnějších rysech představit podobu nové generace oblíbeného kompaktního modelu Mazda 3.

Aktuální generace modelové řady Mazda 3 je pokračováním tradice slavných, nenápadných a nenáročných modelů Mazda 323. První Mazda 3 (v Japonsku prodávaná jako Mazda Axela) slavila svoji premiéru v roce 2004 a druhá generace se představila o čtyři roky později. V současnosti se na evropských trzích Mazda 3 prodává v podobě faceliftu z loňského autosalonu ve Frankfurtu, v němž se v těchto vozech objevily vybrané principy Mazda SkyActiv.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První obrázky naznačující podobu třetí generace řady Mazda 3

Ale čas běží a na dveře klepe generace třetí. Jak je z prvních náčrtků z evropského patentového úřadu patrné, novinka ponese jasné rysy aktuálního značkového stylu Kodo, resp. jeho interpretace dané novou generací řady Mazda 6. Vyznačuje se specifickým tvarem masky chladiče prostupující do ostře řezaných sdružených světlometů i tvarováním spodní části předního nárazníku.

Mazda

Vylepšená Mazda 3 – ve stínu větší sestry

O technických rysech novinky toho zatím mnoho nevíme, ale proslýchá se, že nová Mazda 3 bude stát na modifikované platformě kompaktního SUV Mazda CX-5, což by mohlo znamenat (a zřejmě také opravdu bude) citelné snížení pohotovostní hmotnosti jako jeden z prostředků pro snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Na podrobnosti si ale zatím musíme počkat.

Zdroj: Autovisie
 

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek