Mazda 3: třetí generace na prvních nákresech z patentového úřadu

Díky evropskému patentovému úřadu si můžeme v konkrétnějších rysech představit podobu nové generace oblíbeného kompaktního modelu Mazda 3.

Aktuální generace modelové řady Mazda 3 je pokračováním tradice slavných, nenápadných a nenáročných modelů Mazda 323. První Mazda 3 (v Japonsku prodávaná jako Mazda Axela) slavila svoji premiéru v roce 2004 a druhá generace se představila o čtyři roky později. V současnosti se na evropských trzích Mazda 3 prodává v podobě faceliftu z loňského autosalonu ve Frankfurtu, v němž se v těchto vozech objevily vybrané principy Mazda SkyActiv.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První obrázky naznačující podobu třetí generace řady Mazda 3

Ale čas běží a na dveře klepe generace třetí. Jak je z prvních náčrtků z evropského patentového úřadu patrné, novinka ponese jasné rysy aktuálního značkového stylu Kodo, resp. jeho interpretace dané novou generací řady Mazda 6. Vyznačuje se specifickým tvarem masky chladiče prostupující do ostře řezaných sdružených světlometů i tvarováním spodní části předního nárazníku.

Mazda

Vylepšená Mazda 3 – ve stínu větší sestry

O technických rysech novinky toho zatím mnoho nevíme, ale proslýchá se, že nová Mazda 3 bude stát na modifikované platformě kompaktního SUV Mazda CX-5, což by mohlo znamenat (a zřejmě také opravdu bude) citelné snížení pohotovostní hmotnosti jako jeden z prostředků pro snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Na podrobnosti si ale zatím musíme počkat.

Zdroj: Autovisie
 

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků