Mazda 3 MPS pro rok 2010 v detailech

66 komentářů

salamoon
10. září • 22:23

pri tej spotrebe v meste ma malu nadrz...... :-|

Anonymizovaný
8. září • 8:06

Skoda, ze mazda (podla mojho nazoru) dost pokazila interier oproti predoslej generacii. Ale budiz, to by sa este dalo zvladnut, je to o najma o zvyku. Ale co nezvladam su ku nam dovazane vybavy a ich ceny. Pre 2.0 benzin dostupne iba TX a TX plus. Oproti starej Trojke z roku 2004 by som za priplatok 400tis (predaj stareho a kupa noveho) prisiel o xenony (to hlavne) a potom tie menej dolezite veci ako dvojite zamykanie, nejake tie senzory a osvetlenie interieru. Na druhej strane by som ziskal novy dizajn, inu techniku bez ktorej viem teraz zit a interier ktory mi nevyhovuje. Ach jo, tak som sa tesil a bol som pripraveny novu Trojku kupit. Teda az kym sa neobjavil cennik. No nic, pockam si na FL/ novu generaciu, alebo kupim u konkurencie.

symir
24. září • 13:38

Od výroby 12/2009 bude v nabídce i model Mazda 3 2,0i GTA. takže od nového roku už bude dvoulitr s xenony, navigací, SAP paketem, Black Out přístrojovou deskou apod.

Anonymizovaný
24. září • 13:57

Tak to si ju potom pojdem pozriet este raz ci ma oslovi interierom na treti pokus :). Dik za info.

Thor
14. září • 1:03

Tak si kup něco jinýho a nepruď :-D:-P

Anonymizovaný
14. září • 9:05

nekupim :-P. Necham si terajsiu este na par rokov :)

Pavel Ryba
7. září • 16:18

Ahoj,
už nějaký čas po ní pokukuji, koukám na videa a čtu recenze. Spousta recenzí jsou ale kopie původní a všechny se shodují v jednom: Neuvádí zda tam je, nebo není teploměr chladící kapaliny... Nekamenujte mě, názory, že to je v dnešní době zbytečné blablabla...
K čemu mi je tlak turba když nemám ani rafičku vody? Resp. nejraději oleje?Pokud někdo ví, jistě odpoví
Dík :-)

kecal2
7. září • 20:19

teplota chladici kapaliny tam skutecne neni. Taky se docela zarazim nad jeji absenci v mnoha novych vozech. Kdyz jsem se konkretne ptal dealera od mazdy proc tam neni, tak pry je to v dnesni dobe zbytecne. Osobne si teda myslim, ze zas tak zbytecne to neni, ale budiz, proste tam neni, budu se s tim muset smirit.

noname
8. září • 9:39

Teplotu vody ukazuje jedna kontrolka... modra- studeny motor, nesvieti-zohriaty, červena-prehriaty

FISHkaa
8. září • 8:18

zase se šetří na nelogických místech: Kolik by stálo přepínat ten údaj s tlakem turba na teplotu vody/oleje? Když je to tak zbytečné, tak proč Mazda 6 jej má B-]
Doufám, že tahle věc zkončí v propadlišti dějin jako malé zpětné zrcátka spolujezdce u koncernu :-D

mclown
7. září • 14:20

... predava sa slabo.... ani neviem preco :-| moj tip bude to, ze jediny dobry motor je tato 2.3 ale je to uz dost drahe (aj ked na SVK cenniovych 28 500 je stale lepsie ako impreza, no Cupra R je na tom asi o 2 tisicky eur lepsie)

Radek Ondrášík
7. září • 14:26

U nas stoji M3 MPS 650tis. bez slevy. Ma za to 260 koni, samosvor, pekny design, navigaci, bixenony, vyhrivane sedacky + predni sklo. Stovku za 6,1 s a omezenou maximalku 260 kmh.Uprimne receno, nejblizsi podobna nabidka jineho HH je pri teto vybave asi o 100 tis. drazsi a pri vybave a dynamice tak o 300tis.

mclown
7. září • 14:42

fuu tak to sa mi nechce verit ze to slovensky predajca predava tak draho, mne to vyslo okolo 715 tisic vasich penazi (podla oficialneho katalogu)
ale podla vybavi sa to oplati mozno este viac ako leon ako pozeram :) ale ak mam byt uprimny - leon sa mi paci viac :) aj ked aj toto je fajn

Radek Ondrášík
7. září • 14:49

Ona je cenikovka 690tis. ale ted Mazda plosne snizila ceny o 30tis. Kc.Jinak Cupra stoji cenikovych 690tis. + navi + bixenony + kde co a jsme nekde na 760tisic. K tomu horsi jizdni vykony a interier uf uf...

mclown
7. září • 14:55

nj ja sa nehadam, ale Cupra R je krasne auticko ... (aj ked ja moc na hatche niesom)
skoda ze mitsu nerobi do lancera poriadny motor, a evo predavaju za 50k eur

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
7. září • 15:05

A co Lancer Ralliart? 240 koni, full time 4x4, predni + zadni samosvor, centralni aktivni diferak, DSG. Stoji 840tis. v PL 760tis. Kc. Akorat je to pomalejsi, jak ORS :)

JP
7. září • 22:50

Lancer Ralliart nie je pomalsi ako OII RS...v zahranicnych testoch 0-60mph(96,5kmh) za 5,5s (pravda ze vyrobca uvadza z 0-100 kmh za 7.1s)

Radek Ondrášík
8. září • 6:41

ale no tak, budme realisti. Chapu ze moc chcete, ale stovku pod 7 neda.

Thor
14. září • 1:01

Ale dá, vo co? :-P

mclown
7. září • 15:09

nepaci :-(

Radek Ondrášík
7. září • 15:14

No pak je proste smula :) S3 nefunguje, Focus RS je sranda. WRX taky nelibi?

mclown
7. září • 15:17

ale joo WRX ano :) ved ono sa da slusne vybrat, aj tato mazda je urcite dobra volba:-)

Radek Ondrášík
7. září • 15:22

navic, v lednu koupite to WRX se slevou 30% z ceniku ;) takze za nejakych 670tis.

ObiWanKenobi
7. září • 12:40

aspon co sa tyka doterajsej MPS.Vraj vam volant trha ruky, 260 koni len na prednej naprave je privela a pochybujem, ze tam dali napravu ako dal Focus do RS-ky (jasne, ine auto, ale len o 45 koni viac).

Radek Ondrášík
7. září • 12:48

RS nema nic extra, co by eleminovalo neduhy. Jinak 260 koni na predku neni nic extra. Mechanicky samosvor toho dost z neduhu eliminuje a jizda je naopak velmi prijemna. Samo, ze sily co jdou do volantu jsou vetsi, ale zase na druhou stranu co vlastne chcete? Kdyz neni zpetna vazba je to spatne, kdyz je je to spatne. Toto je HH, jeden z nejvykonejsich a nejrychlejsich, takze kdo chce klidnou jizdu, muze vzit GTI, nebo ORS ci Leon FR a bude spokojen sviznou jizdou se sportovnim nadechem.

alfonz
10. září • 22:17

260 koni pri mazde 3 mps volant musi trhat, ked ho trha aj pri cx-7 ktora je 4x4...

RS
8. září • 13:30

RS nema nic extra? Ma extra 305 PS na predku, to v soucasnosti nema uspesne nikdo, ani ten tvuj Renault. 260 je o 45 PS mene. ;-) Tak v porovnani s Focusem RS, u Mazdy nema co poradne "tahat".

Radek Ondrášík
9. září • 7:59

Ano, nekdo potrebuje 300 koni, aby zajizdel casy jako ten co ma tech koni 240 ci 260. No to je tedy kvalita ;)

Permon
9. září • 9:24

.. pravda, Rencek to zajede lepe, ale ten je opravdu dost vykosteny (bez hlukove izolace, radia, klimy), takze je o dost lehci nez RS, tudiz rychlejsi. Ale komfort uzivani je uz zcela nekde jinde, samozrejme v neprospech Rencku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
9. září • 9:33

Hele MPS je furt rodina kara se silnejsim motorem. RS je ikonozni hyper hot hatch FWD s genialnim motorem, genialni (udajne) predni napravou apod. Tak bych ocekaval, ze ty vysledky budou presvedcive. Coz proste nejsou.

Permon
9. září • 9:21

....tohle uz ale provokace je, ne? Jsi si jisty, ze Focus RS nezajede lepsi cas na kolo nez M3 MPS? Ja o tom dost pochybuji, ale nemam to samozrejme nijak overeno.

Permon
8. září • 12:54

.. nevim, co se Ti Radku stalo, ale dnes jsou Tve prispevky vecne, trefne, neobihaji od tematu .... proste zatim zadna provokace :-O Jen ta dale! ;-)

Nommo
7. září • 11:53

Přijde mi to jako Impreza WRX pro chudé... B-] Ale je to krásný a určitě i rychlý auto, který lidi moc neznají. A kdybych na to měl, raději bych si koupil tuhle Mazdu, než WRX, kterých potkává člověk celkem dost... Mazdu MPS jsem viděl snad 2x.

Radek Ondrášík
7. září • 11:54

Proc WRX pro chude? Kdyz mate 650tis. na MPS tak mate i na WRX za 650tis...

Nommo
7. září • 15:40

To určitě máte,
ale mně to na webu Subaru hází cenu bez mála 900 000 Kč. :-P

Radek Ondrášík
7. září • 15:48

no musite pockat na leden ;)

Nommo
11. září • 0:32

Jasně, nebo 10 let a bude za kilo... :-)):-D

Radek Ondrášík
7. září • 8:39

Jeden z nejlepsich HH nejen dnesnich dnu, ale zaroven jeden z nejvice opomijenych. Jako jediny vyjma vrcholnych modelu nabizi mechanicky samosvor, po odstraneni omezovace jezdi pres 270, ma neskutecny grip, propracovany podvozek a motor. K tomu je komfortni a nyni stoji tolik, za kolik si jinde nekoupite ani zaklad.Je to ukazkovy HH, komfortni, ale pritom sportovni. A pri cenikove cene 650tisic. nema s ohledem an vybavu konkurenci.

slaine
9. září • 20:53

Zajímavou konkurencí bude nový Megane RS, na ten jsem hodně zvědavej. Pokud v Diepe něco nezvrtají a udrží si dosavadní (hodně vysokou) laťku, budeme mít (i vzhledem ke kvalitám obyčejného Meganu III) tu čest s nejlepším hot hatchem na trhu, jsem zvědav, jak nastaví ceny.

Radek Ondrášík
9. září • 21:54

S tim se da jenom souhlasit. Uz soucasny Megane Sport vladne segmentu HH pekne dlouho a realne na nej nikdo nema.

Nodlle_____
24. září • 10:49

A muzu se zeptat, o co je toto tvrzeni oprene?

petr
7. září • 9:19

Prostě Focus made in Japan :-D

Radek Ondrášík
7. září • 9:32

Prave ze vubec

petr
7. září • 9:51

Co vůbec ?
The Axela is based on the Ford global C1 platform, shared with the latest European Ford Focus and Volvo S40.
Rear suspension is a Ford-Designed "E-link" multi-link suspension ...
atd.

Radek Ondrášík
7. září • 10:04

Hele, Mazda3 a Focus maji shodnou platformu. Tim konci podobnost. Platforma je nic. Na platforme muze byt postaveno SUV, supersport, rodinne kombi apod. Platforma nerika o aute nic, takze pouziti platformy neznamena, ze auta na ni maji stejny charakter. Uz proto, ze kazdy pouziva ostatni dily, ktere nejsou stejne, takze podvozky jsou naprosto jine, motory, ulozeni apod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
7. září • 10:30

The C platform was designed in Cologne, Germany, as the “C Technologies Program.” Thirty engineers each from Mazda, Ford, and Volvo worked to combine the compact car engineering from all three automakers. This is especially beneficial as each manufacturer involved assisted in certain areas that they are well known for, Volvo with safety, Mazda with body rigidity, and Ford with handling.Among all of the cars, the floorpan is different, but the front- and rear-subframes, suspension, steering, braking, safety, and electrical components are shared.

Radek Ondrášík
7. září • 10:52

Ale no tak, od planych reci k realite. Znacna podobnost a zamenitelnost je pouze mezi FII a Volvem S40. Mazda jde dost mimo a zamenitelnost je blizka nule. Samozrejme, ze zaklad povozku je stejny, tedy typ naprav, typ podvozku, nicmene tim to konci. Sam vite, jak rozdilne muze byt auto jednoho modelu napr. Focus 1,6 a Focus RS. Porad je to stejna platforma, "stejne" kde co, ale finale je uplne jine.Kdyz se podivate do ciselniku dilu, tak zamenitelnost mezi FII a M3 je proste naprosto ojedinela.

petr
7. září • 11:06

Že by soudruzi z koncernu schválně lhali o tom co spolu sdílí ?
Ale pokud jste ta auta rozebral a do posledního šroubku porovnal, tak Vám budu věřit, jinak budu věřit spíše soudruhů z koncernu :-P
Jinak diesely jsou taky Ford-PSA :-P

Lubos1
7. září • 11:20

Ktore diesely su Ford-PSA? Urcite nie 2.0 a 2.2

Majk
7. září • 22:07

Právě, že minimálně 1,6 a 2,2 jsou ropáky od PSA-Ford. U 2,0 si nejsem jist, ale mám za to, že jsou to též PSAčkové motory.Co na tom... Např. 2,0 ropák v Mitsubishi Outlander je zas 2,0TDi známé z Prassátů a Schadin...

majkicz
8. září • 10:16

Ses uplne mimo, novy diesel 2.2 je ciste Mazdacka prace, tak jako novy typ filtru pevnych castic atd.
PSAckove diesely, jak uz nekdo psal, je pouze 1.4 v Mazde2 a 1.6 v Mazde2 a stare Mazde3.

RS
8. září • 12:43

Novy diesel 2.2, ano ale stary 2.0 v Mazda6 je vyroben Fordem, stejne tak i soucasna 1.6 v Mazda3.

RS
8. září • 13:03

Radek Ondrášík | 07. 09. 2009 11:28
"Nicmene u MPS neni s Focusem mimo tu platformu sdileno temer nic :) Motor vlastni, napravy vlastni, podvozek vlastni, diferak vlastni, brzdy vlastni, karoserie vlastni"Holt je to tezke, kdyz uz sice byvaly automobilovy novinar nevi z ceho se sklada podvozkova platforma u Fordu: i z tech naprav, coz je take ten podvozek.Lisi se jen nastavenim, drobne modifikace treba stabizatoru, ale zaklad je totozny, jinak by sdileni kvuli mensin nakladum nemelo smysl.Ford C1 platforma, na ktere je postavena i tato Mazda3, je jen evoluci Fordovi C170 platformy od Focusu prvni genererace a na tu nesahl ani jediny inzenyr z Japonska, ktery byl nahodou v Evrope na vylete, aby umel pak C1 platformu pouzit na Mazde. ;-)Jinak Focus v pristim roce, tedy jeho 3 generace, dostane kompletne novou globalni platformu, pak tato Mazda bude uz "zastarala o jeden stupen starsi generaci".

Radek Ondrášík
8. září • 13:29

Ale no tak. Pouziti stejne platformy jeste neznamena, ze i podvozkove dily jsou totozne. Focus, Mazda5, Mazda3, C30 od Volva, S40, V50, V70 apod. maji stejnou C1 platformu od Fordu (a mnoho dalsich). Jsou to FWD, AWD auta apod. Opravdu mate za to,ze vsichni maji stejne podvozkove dily? Vzdyt maji jine motory, maji jine rozchody, maji jine rozvory apod. takze opravdu nemaji stejne podvozkove dily.

RS
8. září • 13:54

Precti si nekde jak se vubec platforma navrhuje, platforma je prva spolecna tak, aby mohla prave slouzit nejen pro ruzne znacky koncernu, ale i pro FWD, AWD, ruzne motory, prevodovky a pro ruzne rozvory s minimem uprav na podvozku a se sdilenim co nejvetsiho poctu dilu. Vlez si nekde na heveru pod Mazdu3, pod Focus a pod C30, a uvidis jak hodne je to jine.Podvozkove dily je velky pojem a je rozdil mezi napravnici, stabilizatorem, ale to proste tobe zase nedochazi, coz me neprekvapuje. Podvozky treba nejsou 100% ve vsech dilech totozne, ale minimalne podstatny zaklad je sdileny hlavne u aut, ktere maji k sobe kategorii hodne blizko. Jinak by to nemelo zadny smysl vubec tu podvozkovou platfomru sdilet a pracne ji kvuli tomu vyvijet nekolik let.

Radek Ondrášík
8. září • 13:59

Ano, pokud budeme brat, ze Ford a Mazda maji vpredu McPherson a vzadu multilink, pak ano, maji stejne podvozky. Pak je ale Ford = Golf = Punto a nevim kdo jeste, protoze McPhersona pouziva vetsina modelu dnesniho trhu.

Lubos1
8. září • 12:58

Aj stary 2.0 je dielom Mazdy, novy 2.2 z necho konstrukcne vychadza.

RS
8. září • 13:20

"Aj stary 2.0 je dielom Mazdy"... jo vsechno je vyrobeno Mazdou, akorad ze jeste pred pul rokem patrili majoritne Fordu.Nejdrive vubec definuj ktery stary.... Ford TDCi 2.0 L (1997 cc, 2005– v Mazda 5, Mazda 6)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engineNerikam, ze na Wikipedia je vzdy vse spravne, ale proste Mazda ma minimalne cast dieselu vyrobenych od Fordu, je otazkou kolik patentu Fordu vyuziva Mazda treba u noveho dieseloveho 2.2.

Vose
8. září • 21:11

Bohudík, Mazda v tomto případě nemá od Fordu nic společného. Jednak 2.0 TDCi od Fordu/PSA má objem 1997, Mazda má objem 1998. Mazda u motorů RF používá složitější rozvod motoru, tedy má tam hydraulický napínák navíc (stačí se podívat na stránky prodejců náhradních dílů a podívat se na rozvod motorů a sám člověk uvidí, že jsou ty motory jiné) Rozvodová sada na Fordu/PSA v materiálu stojí cca 4000,- a na Mazdu cca 15000,-.
Jelikož dělám auta, tak můžu porovnat jednotlivé motory a jsou úplně jiné. Motor RF co má mazda vychází z Comprexu, který je starý cca 20 let a používali ho v mazdě 626 GE.
Nový motor 2.2 MZR-CD od Mazdy je vývojový stupeň právě 2.0, je tam zdokonalený rozvod motoru, teď již řetězem, objem motoru je úplně jiný, tak jak Ford/PSA atd. Tam je použit rozvod řemenem atd. Elektronika u mazdy je Denso, kdežto Ford/PSA používá Bosch, či Siemens nebo Continental.

Lubos1
7. září • 22:20

Nie, 1.4 a 1.6 su od PSA-Ford. Naopak 2.0 a 2.2 su samostatne Mazda motory.

petr
7. září • 11:24

jsou to 1.4 a 1.6 včetně převodovek.Mazda Y4 engine (called 1.4 MZ-CD or 1.4 CiTD) is rebadged PSA DV4 engine, produced in PSA engine plant in Trémery or Ford engine plant in Dagenham. These 1399 ccm SOHC 8-valve turbo diesel engines with bore 73.7 mm, stroke 82 mm and compression ratio 18.0:1 were shipped to Valencia) (now with Mazda 2 DE to Hiroshima or Hofu plants) and mounted into Mazda 2 DY and Mazda 2 DE together with 5-speed manual transmission. Engine has maximum power 50 kW (68 PS; 67 hp) at 4000 rpm, maximum torque 160 N·m (120 lb·ft) Nm at 1750 rpm.Mazda Y6 engine (called 1.6 MZ-CD or 1.6 CiTD) is rebadged PSA DV6 engine, produced in PSA engine plant in Trémery or Ford engine plant in Dagenham. These 1560 ccm DOHC 16-valve turbo diesel engines with bore 75.0 mm, stroke 88.3 mm and compression ratio 18.3:1 are shipped to Hiroshima and mounted into Mazda 3 Axela and Mazda 2 DE in three versions together with 5-speed manual (Getrag-Ford developed, J65M-R) or 4-speed automatic "Activematic" transmission

Radek Ondrášík
7. září • 11:28

A proc ne. Nicmene u MPS neni s Focusem mimo tu platformu sdileno temer nic :) Motor vlastni, napravy vlastni, podvozek vlastni, diferak vlastni, brzdy vlastni, karoserie vlastni :)

Radek Ondrášík
7. září • 11:18

:) ale no tak. 2,2 disely od Mazdy jsou cistym produktem Mazdy. 1.6tka netusim, zda je to PSA-Ford. Mozna ano, tezko rici.Co se tyka dilu, staci se podivat na vyrobce, vyrobni cisla, parametry dilu, tak to moc casto nesedi. Ono treba mazda ma kotouc s prumerem 276 mm, Ford/Volvo 278 mm a takto muzeme pokracovat dale.Takze neni treba auto rozsroubovat, staci porovnat dily v ramci "etky" a je to.

petr
7. září • 11:29

Zajímavé, že když jsem se v katalogu Elitu kouknul např. na startér k Mazdě 3, tak se tam objevily alternativy Ford ;-)He, a ona Mazda vyrábí kotouče ? :-D Když jsem se kouknul na brzdový třmen ATE k benzínu 1.6, tak na mě opět kouká jako alternativa Ford (ale i BMW, Honda, Renault a další).

Radek Ondrášík
7. září • 11:36

Ne, automobilky toho dnes moc nevyrabi. Vetsinou to dodavaji subdodavatele na zaklade pozadavku automobilky. Takze tu nebudeme slovickarit, zda automobilka to vyrabi primo, nebo ji to vyrabi nekdo na zakazku.Jinak je mnoho dilu, ktere jsou z duvodu snizovani nakladu unifikovane. Elektronika je toho zdarnym prikladem apod.

:)
7. září • 10:00

A dal? nerikej mi ze japonca srovnavas s poblblym fordem...

Doporučujeme

Články odjinud