Mazda 3 MPS pro rok 2010 v detailech

Mazda detailně představila modernizované provedení ostré verze svého modelu 3 s označením MPS. (+ 60 nových fotogafií)

Nová Mazda 3 byla do džungle evropských trhů vržena před několika měsíci a její dynamické linie se zřejmě setkaly s pochopením zákazníků. Podle červnového průzkumu AutoBildu jej například plných 200 000 respondentů označilo za nejlépe vypadající kompakt. Nyní se v plné kráse představuje vlajková loď této řady, jež má nabídnout vynikající jízdní vlastnosti a výkony, ovšem v kompaktním balení plně využitelném pro každodenní provoz, k čemuž přispívá i dlouhý seznam zajímavých technologických „vychytávek“.

Dosavadní Mazda 3 MPS nalezla od roku 2006 na světových trzích více než 30 000 zákazníků, třetina z nich přitom bydlí v USA, kdežto v Evropě by jich nyní mělo jezdit přes 6 000. V loňském roce se jí v Evropě podařilo dosáhnout ve svém subsegmentu tržního podílu 4,5 %. A inovovaná verze určitě nechce své tvrdě vydobyté pozice opustit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mazda Performance Series - tato slova mají za úkol především zvýšit tep milovníků automobilů značky Mazda. „Trojka“ MPS vychází z pětidvéřového hatchbacku a již od prvního pohledu se jedná o řádný „hot hatch“. Její bezmála sportovní ambice zdůrazňují specifické nárazníky vpředu i vzadu, kaplička na kapotě zásobující mezichladič stlačovaného vzduchu, prahové spoilery či nové osmnáctipalcové ráfky připomínající jednotky z typu RX-8 a obouvající pneumatiky Dunlop s šířkou až 225 mm. Mezi další prvky patří natáčecí bi-xenonové světlomety AFS, zadní světlomety složené ze soustav LED či robustní střešní spoiler na pátých, výklopných dveřích. Mazda 3 MPS se bude dodávat ve čtyřech barvách Velocity Red, Aluminium Metallic, Black Mica a Crystal White Pearl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O řádně peprné svezení se postará čtyřválcový motor Mazda MZR DISI s objemem 2,3 l, jenž díky přeplňování turbodmychadlem dosahuje výkonu 260 koní (191 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu až 380 Nm při 3 000 ot./min. Těmto hodnotám musel být přizpůsoben i přenos momentu na vozovku přes přední kola, který probíhá skrze přepracovanou šestistupňovou převodovku s manuálním řazením a širším rozpětím převodů (jednička až trojka mají troj a čtyřka pak dvoukuželovou synchrnizaci pro zrychlení řazení), diferenciál s řízenou svorností a upravené hnací hřídele konstruované se záměrem minimalizovat negativní odezvy zabírajících kol do řízení.

Mazda 3 MPS zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosáhne rychlosti 250 km/h. Použití dvojitého výfuku zlepšilo v porovnání s předchozím provedení zvuk motoru, ale v oblasti nad 5 000 ot./min. zároveň snížilo hlučnost vozu o 10 dB.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mazda 3 MPS se vyznačuje důsledně přepracovaným podovozkem s tužšími pružinami a tlumiči. Naklánění v zatáčkách omezují mohutné zkrutné stabilizátory, zatímco k lepšímu kontaktu s vozovkou má přispět modifikované řízení. Speciální černý interiér tohoto hbitého a praktického vozu je opatřen červenými doplňky, hliníkovými pedály, ale také přepracovaným přístrojovým štítem s orientačním měřičem plnicího tlaku dmychadla, který našel prominentní místo mezi dominantními ciferníky otáčkoměru a tachometru.

Řidič pak jistě ocení i sportovní polokožená sedadla, konektivitu a ovládání telefonu přes Bluetooth, audiosoustavu Bose s desítkou reproduktorů či nový multifunkční informační displej MID, pocit zdánlivé jedinečnosti v něm pak dále podpoří řada nápisů MPS kol dokola. Couvání usnadňuje elektronický asistent, při panickém brzdění se spustí výstražné osvětlení (ESS), o defektu pneumatiky pilota informuje soustava TPMS a monitorovací systém RVM informuje řidiče o pohybu automobilů za ním či v oblasti slepých úhlů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 3 MPS 2010
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 109 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 220 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 155 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek