Mazda 3 dostala lepší „diesel“ 1,6 MZ-CD, jezdí jen za 4,4 litru nafty

Japonská Mazda posílí svoji evropskou řadu 3 významně modernizovaným vznětovým motorem s objemem 1,6 l, jenž díky úpravám bude také schopen plnit emisní normu Euro V. Nejvyšší výkon vzroste z původních 110 koní (81 kW) na výsledných 117 koní (86 kW) při 3 600 ot./min., což je o 400 ot./min. méně než dosud, kilowattů ale přibude v celém spektru otáček, když točivý moment stoupne o 30 Nm na 270 Nm v rozmezí od 1 700 do 2 700 ot./min.

Poprvé bude tento motor kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, jež přispěje k poklesu průměrné spotřeby nafty na 4,4 l/100 km a doby potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h na 11 s, přičemž nejvyšší rychlost dosáhne hodnoty 186 km/h. Instalace „bezúdržbového“ flitru pevných částic DPF navíc zredukuje průměrnou produkci CO2 na 117 g/km.

O tom, kdy si Mazdu 3 s vylepšeným motorem 1,6 MZ-CD budeme moci objednat, zatím není jasno.

Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný motor 1,6 MZ-CD pro Mazdu 3 vypadá na první pohled stejně, to podstatné se skrývá uvnitř
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 109 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků