Mazda 3 dostala lepší „diesel“ 1,6 MZ-CD, jezdí jen za 4,4 litru nafty

Japonská Mazda posílí svoji evropskou řadu 3 významně modernizovaným vznětovým motorem s objemem 1,6 l, jenž díky úpravám bude také schopen plnit emisní normu Euro V. Nejvyšší výkon vzroste z původních 110 koní (81 kW) na výsledných 117 koní (86 kW) při 3 600 ot./min., což je o 400 ot./min. méně než dosud, kilowattů ale přibude v celém spektru otáček, když točivý moment stoupne o 30 Nm na 270 Nm v rozmezí od 1 700 do 2 700 ot./min.

Poprvé bude tento motor kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, jež přispěje k poklesu průměrné spotřeby nafty na 4,4 l/100 km a doby potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h na 11 s, přičemž nejvyšší rychlost dosáhne hodnoty 186 km/h. Instalace „bezúdržbového“ flitru pevných částic DPF navíc zredukuje průměrnou produkci CO2 na 117 g/km.

O tom, kdy si Mazdu 3 s vylepšeným motorem 1,6 MZ-CD budeme moci objednat, zatím není jasno.

Klepněte pro větší obrázek
Inovovaný motor 1,6 MZ-CD pro Mazdu 3 vypadá na první pohled stejně, to podstatné se skrývá uvnitř
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků