Mazda 3 dostala diesel 1.5 SkyActiv-D. Jezdí za 3,7 litru na 100 km

Do Mazdy 3 míří i menší turbodiesel 1,5 l. S emisemi se vejde pod 100 g/km CO2.

Od prosince 2015 koupíte i sedan a hatchback Mazda 3 s menším naftovým motorem SkyActiv-D o objemu 1,5 l. Je to známý čtyřválec s kompresí jen 14,8:1, který najdete třeba v menší Mazdě 2. Ve větší „trojce“ je k dispozici samozřejmě jen silnější varianta této pohonné jednotky.

Motor tak nabízí výkon 77 kW (105 k) v 4000 ot./min. a točivý moment 270 Nm v rozsahu 1600 až 2500 ot./min. Pro trhy, kde se daně určují podle normovaných emisí CO2, bude jistě důležitý údaj, že Mazda 3 vypustí v kombinaci 99 g/km CO2. Jen se nebojte, ono to brzy dorazí i k nám.

Technika | Fascinace | Palivo | Mazda | Hybridy

Nová Mazda RX dostane Wankel s el. turbem. Tohle jsou její předchůdci

Mazda věří, že se díky nízkým emisím CO2 dostane model 3 do hledáčku nejen firem, ale i soukromníků, kteří kladou právě nízké zdanění mezi hlavní kritéria. Normované emise ostatních motorů jsou sice také nízké, ale nevejdou se například do britské nejnižší (a nejlevnější) kategorie.

Jen pro informaci, ve Velké Británii se za auto s emisemi pod 100 g/km CO2 neplatí nic. Emise od 101 do 110 g/km pak stojí 20 liber (770 korun) za rok a například za emise 121 až 130 g/km platíte už 105 liber (4043 korun) ročně. Nejvyšší kategorie aut s emisemi přes 255 g/km CO2 platí ročně daň 490 liber, tedy 18 865 korun, ale v prvním roce zaplatíte masivních 1065 liber (41 000 korun).

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

S akcelerací 0-100 km/h za 11 sekund nebo s nejvyšší rychlostí 187 km/h asi nebude Mazda 3 1.5 D trhat rekordy, ale na druhou stranu ji koupíte nejen s manuální šestistupňovou, ale také s automatickou převodovkou. České ceny ještě neznáme, ale budeme vás včas informovat.

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků