Mazda 2 v novém, zatím jen pro Japonsko

Na domácím trhu začíná automobilka Mazda s prodeji svého vylepšeného „mini MPV“ Demio, jež známe coby Mazdu 2.

Kompaktní Mazda 2, která se na některých trzích prodává se staronovým označením Demio, je dobře známa i z našich silnic, připomeňme náš test modelů Mazda 2 s motorem 1,3i a malého trhače asfaltu v podobě typu Mazda 2 1,6 MCD se vznětovým motorem. Nyní Mazda spouští prodeje vylepšeného provedení. Nejprve na domácím trhu, kde očekává měsíční odbyt okolo 6 000 vozů. Připomeňme, že se zároveň připravuje zahájení výroby plně elektrického provedení Mazda 2 EV s dojezdem „až“ 200 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Faceliftovaná verze modelu Mazda Demio přinese do sériové produkce řadu nových prvků, kterých se záhy dočkáme také na „naší“ Mazdě 2. Změn od prvního pohledu věru mnoho nebude, všimneme si drobných retuší zejména na přední a zadní části, útroby vozu se pak mají vyznačovat kvalitnějšími obkladovými a čalounickými materiály. Co je ale důležitější, struktura karosérie byla údajně citelně zesílena, čemuž odpovídá také nově odladěné pérování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejdůležitější novinkou se ale stává premiéra zcela nového zážehového motoru 13-Skyactive s extrémně vysokým kompresním poměrem 14,0:1. Díky soustavě i-DM (intelligent Drive Master), zahrnující start/stop a další systémy směřující k optimalizaci provozu, má vozu Mazda 2 údajně zaručit průměrnou spotřebu benzínu ve výši pouhých 3,5 l/100 km. Automobilka Mazda předpokládá, že s novým motorem 13-Skyactive bude z výrobních linek sjíždět více než 60 % všech vozů Mazda Demio/2. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků