Mazda 2 nové generace je větší, úspornější a dostane tužší karoserii

Premiéra nové generace Mazdy 2 se pomalu blíží. A protože některá vybraná média už měla tu čest svézt se s maskovanými prototypem, jsou na světě také první oficiální informace. Novinka bude delší, vyšší, dostane tužší karoserii a samozřejmě také úspornější motory.

Testy | Mazda | Škoda Fabia

Test Mazda 2 1,6 MCD: japonská Fabia RS?

Nastupující generace Mazdy 2 přibrala na délku 140 mm, celkově tedy měří 4060 mm. Výška vzrostla o 25 mm na konečných 1500 mm, šířka zůstala nezměněna. Zvětšoval se také rozvor náprav, a to o osm centimetrů. Dohromady činí tato hodnota 2570 mm. Nová „dvojka“ stojí na upravené platformě převzaté z Mazdy 3.

Retro | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Mazda

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Pod kapotou najdeme nové motory řady Skyactiv. K dispozici budou dvě verze benzinového čtyřválce o objemu 1,5 l a také stejně velký nový diesel. Základní varianta určená pro evropské trhy by měla nabídnout výkon 55 kW (75 k) a točivý moment 130 Nm. Přesná čísla výkonnější verze ale zatím chybí. Jisté je, že si tuzemští zájemci budou moci pořídit také nedávno představený diesel s parametry 77 kW (105 k) a 250 Nm.

Mazda 2 kromě jiného nabídne o 20 % nižší spotřebu, bude o deset procent lehčí a zároveň dostane o 30 % tužší karoserii. Jako první se dočkají japonští zákazníci. Na tamní trh dorazí tato novinka v srpnu.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků