Mazda začne na jaře příštího roku na domácím trhu nabízet svůj kompaktní model Mazda 2 s novým zážehovým motorem. Nejde o žádný hybrid, přesto se má průměrná spotřeba benzínu pohybovat okolo 3,5 l/100 km, což by v daném segmentu znamenalo rekordní hodnotu.
Nový motor Skyactiv-G se vyznačuje extrémně vysokým kompresním poměrem 14:1. Naopak nový diesel Skyactiv-D má zase kompresi velmi nízkou, opět 14:1, což spotřebu nafty sníží až o pětinu v porovnání se staršími motory. Pro oba motory jsou připraveny také nové převodovky Skyactiv-MT s manuálním a Skyactiv-Drive s automatickým řazením, jež mají přinést redukci spotřeby o dalších až 7 %.
Díky tomuto arzenálu má údajně značka Mazda na dobrých deset let pokoj od řešení legislativních omezení emisí CO2. Podrobně jsme se pohonným jednotkám z řady SKY věnovali již v dubnu na tomto místě.
Mazda 2 2011
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5