Mazda 2 dostane nový „benzín“ se spotřebou jen 3,5 l/100 km

Mazda začne na jaře příštího roku na domácím trhu nabízet svůj kompaktní model Mazda 2 s novým zážehovým motorem. Nejde o žádný hybrid, přesto se má průměrná spotřeba benzínu pohybovat okolo 3,5 l/100 km, což by v daném segmentu znamenalo rekordní hodnotu.

Nový motor Skyactiv-G se vyznačuje extrémně vysokým kompresním poměrem 14:1. Naopak nový diesel Skyactiv-D má zase kompresi velmi nízkou, opět 14:1, což spotřebu nafty sníží až o pětinu v porovnání se staršími motory. Pro oba motory jsou připraveny také nové převodovky Skyactiv-MT s manuálním a Skyactiv-Drive s automatickým řazením, jež mají přinést redukci spotřeby o dalších až 7 %.

Díky tomuto arzenálu má údajně značka Mazda na dobrých deset let pokoj od řešení legislativních omezení emisí CO2. Podrobně jsme se pohonným jednotkám z řady SKY věnovali již v dubnu na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2 2011
Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek