Mazda 2 dostane nový „benzín“ se spotřebou jen 3,5 l/100 km

Mazda začne na jaře příštího roku na domácím trhu nabízet svůj kompaktní model Mazda 2 s novým zážehovým motorem. Nejde o žádný hybrid, přesto se má průměrná spotřeba benzínu pohybovat okolo 3,5 l/100 km, což by v daném segmentu znamenalo rekordní hodnotu.

Nový motor Skyactiv-G se vyznačuje extrémně vysokým kompresním poměrem 14:1. Naopak nový diesel Skyactiv-D má zase kompresi velmi nízkou, opět 14:1, což spotřebu nafty sníží až o pětinu v porovnání se staršími motory. Pro oba motory jsou připraveny také nové převodovky Skyactiv-MT s manuálním a Skyactiv-Drive s automatickým řazením, jež mají přinést redukci spotřeby o dalších až 7 %.

Díky tomuto arzenálu má údajně značka Mazda na dobrých deset let pokoj od řešení legislativních omezení emisí CO2. Podrobně jsme se pohonným jednotkám z řady SKY věnovali již v dubnu na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda 2 2011
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků