Mazda 1: Japonci překvapují novým mini (spy photos)

Japonská automobilka vyšle do světa další model s označením 1. Ačkoli panovaly pochybnosti ohledně fotografií uveřejněných zde, dřívější odhady sázeli na novou generaci nebo alespoň facelift „dvojky“. To se ale nepotvrdilo.

Odlišností je více. Vůz zachycen na fotkách má jiné oba nárazníky, tvary světel a dokonce i kapotu. Co ale může napovědět nejvíc, jsou dveře - všechny jsou totiž menší než u „dvojky“. Pod kapotou se zpočátku objeví pouze jediná jednotka, a to 1,3-litrový zážehový čtyřválec.

Novinkou má být systém SISS (Smart Idle Stop System), který se nestará o nic jiného než Stop & Start funkci například při stání na křižovatce. Motor má spolupracovat s nově vyvinutou šestistupňovou automatickou převodovkou, která má rovněž brát ohled na co nejnižší spotřebu a emise („jednička“ se má dostat pod 90g/km CO2). A kdy že se představí? Mělo by se tak stát v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nejmenší z rodu Mazdy při testech

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků