Maybach Zeppelin vstává z mrtvých

Daimler-Benz přivedl k životu jméno Zeppelin, jež bylo ve třicátých letech symbolem špičkových technologií a luxusu.

Superluxusní provedení Zeppelin superluxusního Maybachu 62 se představilo letos v březnu v Ženevě, ale teprve nyní se první vozy z této řady dostanou ke svým zákazníkům. Podrobně jsme se této verzi věnovali na tomto místě, kde také najdete všechny podrobnosti. Proto jen připomeňme, že současné Maybachy vycházejí z Mercedesu třídy S a jsou vyráběny v řadách 57 S a prodloužené 62 S, což se týká i vrcholné verze Zeppelin.

Opulentní a již pomalu zastarávající Maybach v novém provedení Zeppelin bude poháněn o takřka 30 koní posíleným dvanáctiválcem s objemem rovných šesti litrů, přeplňováním dvěma dmychadly a výsledným výkonem 640 koní (471 kW). Tato pohonná jednotka je schopna dosahovat točivého momentu neuvěřitelných 1 350 Nm, ale v tomto voze je elektronicky omezen na rovných 1 000 Nm z důvodu zachování potřebné spolehlivosti automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Zeppelin od standardních Maybachů bude lišit jen nevýrazně. Do seznamu těchto prvků patří například dvacetipalcové chromované ráfky, zatmavené zadní světlomety, dvoutónové lakování, modifikovaná zrcátka a nápisy Zeppelin na zádi a emblému zdobícím chladič. Potvrdilo se, že série Zeppelinů bude přísně omezena na rovnou stovku kusů, základní ceny jsou stanoveny na 406 000 Euro za typ 57 a 473 200 Euro za 62.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Zeppelin byly vlajkovými loděmi značky Maybach a vyráběly se v letech 1928 až 1934. Volba jména byla vzdáním holdu někdejšímu prestižnímu odběrateli, pro nějž Maybach vyráběl letecké motory před první světovou válkou a během ní. První model nesl označení DS 7 a od roku 1928 do roku 1930 se jej vyrobilo 183 kusů. Maybach Zeppelin DS 7 ukrýval pod svojí kapotou sedmilitrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 150 koní a navazoval na projekt Maybach 12. Od roku 1930 se nabízela ještě posílená verze přeznačená na DS 8. Její pohonná jednotka narostla v objemu na rovných osm litrů a dávala až 200 koní při pouhých 3 200 ot./min. Jednalo se tak o jedno z nejvýkonnějších evropských vozidel své doby a v závislosti na použité karosérii dosahovalo rychlosti přes 170 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maybach Zeppelin 62
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků