Maybach Zeppelin: legenda se vrací

Po reinkarnaci slavného jména Maybach sáhnul nyní Mercedes k ještě silnějšímu kalibru, slavnému jménu výrobce vzducholodí.

Pro letošní ženevský autosalon totiž Mercedes-Benz připravil vrcholné provedení své limuzíny Maybach, označené Zeppelin. Ke slavné značce se tak vrátila druhá část mozaiky, jež kdysi a jen na velmi krátkou dobu označovala jedny z nejdražších a technicky nejvytříbenějších osobních automobilů meziválečné éry. Motory tehdejších typů DS 7 a DS 8 nesly skutečně konstruktérský rukopis propagátora vzducholodní dopravy, jednalo se přitom o vidlicové dvanáctiválce s výkonem až 200 koní.

Současná značka Maybach, divize koncernu Daimler AG, vyrábí mimořádně drahé vozy vycházející z Mercedesu třídy S v řadách 57 S a prodloužené 62 S. Opulentní a pomalu již zastarávající Maybach v novém provedení Zeppelin bude poháněn o takřka 30 koní posíleným dvanáctiválcem s objemem rovných šesti litrů, přeplňováním dvěma dmychadly a výsledným výkonem 640 koní. Tato pohonná jednotka je schopna dosahovat točivého momentu neuvěřitelných 1 350 Nm, ale v tomto voze je elektronicky omezen na rovných 1 000 Nm z důvodu zachování potřebné spolehlivosti automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se Zeppelin vyznačuje dvoutónovým lakem (jehož odstíny záleží pouze na vkusu zákazníka), zatmavenými zadními světlomety, dvěma dvojicemi sploštělých koncovek výfuků či specifickými litými koly s průměrem dvacet palců. Lakovány jsou nejprve černým podkladem, teprve na něj se nanáší chromovaná vrstva, čímž se dosahuje plynulého přechodu z temných odstínů na vnitřní straně paprsků až do leštěného povrchu vnějšího.

Novinkou jsou též zpětná zrcátka, jež díky svému hranatějšímu designu poskytují ještě tišší provoz. Obsahují navíc větší odrazovou plochu a nové blikače ve tvaru písmene V. Prohnuté nápisy Zeppelin jsou umístěny pod typickým znakem se zdvojeným písmenem M na kapotě i na víku zavazadlového prostoru a dále podtrhují exkluzivitu vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novodobý Zeppelin přináší do Maybachu ještě další luxusní prvky. Patří sem například Maybachem patentovaný rozprašovač parfému aktivovaný tlačítkem, přičemž provonění si mohou užívat jen cestující na zadních sedadlech. Pro Maybach Zeppelin byly specializovanou firmou Givaudan vyvinuty speciální těkavé kapaliny, které se nevpíjejí do čalounění ani do oděvu cestujících a lze je tedy průběžně menit podle aktuální nálady.

Zeppelin má zkrátka za úkol hýčkat všechny smysly cestujících a je zhotoven z těch nejvybranějších materiálů. Vůz na snímcích je uvnitř vyveden v kombinaci béžové kůže California, s níž ostře kontrastuje čalounění horní části palubní desky a dveří  z černé kůže Stromboli a opakuje tím efekt dvoubarevného laku karosérie v úrovni ramen cestujících. Středová konzola je spolu s dalšími doplňky opatřena černým lakem s hlubokým leskem připomínajícím ta nejdražší koncertní křídla. Vzhled interiéru je oživen aplikací zvýrazněných stehů na palubní desce, dveřích a sedadlech, která jsou navíc prošívána „diamantovým“ vzorem.

Nohy cestujících spočívají na kobercích z pravé ovčí vlny. O jedinečnosti vozu pasažéry průběžně informují nápisy Zeppelin na nejrůznějších místech. Nacházíme je na obkladech prahů, dělicí stěně mezi řadami sedadel či na standardně dodávaných pohárech na šampaňské. Zákazník může mluvit do ztvárnění takřka všech prvků interiéru, což bylo typickým rysem drahých aut klasické éry.

Maybach údajně své poslání plní

Maybach bude v provedení Zeppelin dodávat vozy obou stávajících řad a sérii vyrobených aut předem omezil na rovnou stovku. Objednávat je bude možné od 3. března a první zákazníci se svých skvostů dočkají koncem letošního léta, protože více méně ruční výroba vozu Maybach zabere až sedm měsíců.

Divize Maybach se podle všeho zatím o svoji budoucnost obávat nemusí, ačkoli vzkříšení v roce 2003 zatím kýžený úspěch nepřineslo. Vloni Maybach vyprodukoval jen tři stovky svých superluxusních vozů (rok před tím jich byly stovky čtyři), zatímco v podstatě jediný adekvátní konkurent v podobě značky Rolls-Royce vloni navýšil svoji produkci na plných dvanáct set. Stávající výroba Maybachů vázne, původně se totiž počítalo s odbytem až tří tisicovek automobilů ročně.

Výkonný ředitel divize Maybach Thorsten Lenz nedávno pro server Automotive News  přesto uvedl, že dopady krize zatím jeho značka nezaznamenala a že mají zakázky na několik měsíců dopředu. Zároveň dodal, že stávající modely zachovají v produkci alespoň do roku 2013, tedy plných deset let, přičemž neplánují ani změny na pohonných jednotkách. Lenz přitom oznámil, že o vznětové či hybridní verze jejich zákazníci zájem nejeví...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků