Maybach se oděl do černé, do dvou let skončí

Německý koncern Daimler do dvou let ukončí výrobu luxusních vozů své značky Maybach. Jejich místo obsadí značka Mercedes-Benz. V rozhovoru pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung to řekl šéf Daimleru Dieter Zetsche.

„Debatovali jsme o tom, která cesta má v luxusním segmentu největší šanci na úspěch. A dospěli jsme k jasnému přesvědčení, že šance Mercedesu na odbyt je větší než v případě Maybachu,“ uvedl Zetsche.

Šéf Daimleru vysvětlil, že vyvíjet nástupce současného jediného modelu značky Maybach by bylo nesmyslné. „Prodej ale bude pokračovat, dokud v roce 2013 nedorazí nová generace třídy S,“ řekl Zetsche listu s tím, že nejvyšší model Mercedesu dokáže Maybach plnohodnotně nahradit.

Zetsche přiznal, že Maybach před svým uvedením v roce 2002 spolkl „značnou sumu“ peněz. Nyní sice již přináší každé prodané auto zisk, přesto celý projekt nejspíše skončí jako ztrátový. Přibližně 150 zaměstnanců si nicméně kvůli zániku automobilky nemusí dělat starosti, Daimler jim nabídne práci na jiných pozicích v rámci koncernu.

V roce 2010 se prodalo asi 200 Maybachů, bylo to přitom nejvyšší číslo od zahájení výroby. Podle Zetscheho se výrazně vyšší výsledky nedají očekávat ani od superluxusní varianty Mercedesu třídy S, která Maybach nahradí. „V cenové kategorii na 300 tisíc eur máme dvacet procent trhu, hvoříme ale o několika stovkách vozidel. Skutečně významný růst spatřujeme v kategorii 100 až 300 tisíc eur,“ řekl.

S třídou S má Daimler velké plány. Místo dosavadních tří modelů se na jejím základě objeví šest verzí a Zetsche doufá, že roční prodeje 80 tisíc vozů se zvednou o pěticiferné hodnoty. Ani dvounásobak současných čísel prý dlouhodobě není nedosažitelný. 

Zdroj: E15.cz

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků