Maybach 57S kupé od Xenatecu jde na dračku

Mnohým z nás připadaly nákresy velkého kupé Maybach z dílen společnosti Xenatec ještě nedávno jako pouhá utopie, zvláště v konfrontaci s řadou dalších odvážných projektů vycházejících z renomovaných modelů jiných značek. Skutečnost je nyní taková, že výroba strojů vycházejících ze sedanů Maybach 57S byla nyní opravdu zahájena a do této doby do Xenatecu dorazilo na šest desítek závazných objednávek, pocházejících převážně ze Saudské Arábie. Pokud vše půjde podle plánu, ještě do konce tohoto měsíce budou svým majitelům předány první dva vozy.

Maybach 57S kupé je tak zřejmě vůbec prvním Maybachem, o který je skutečně velký zájem. V potaz je třeba vzít skutečnost, že za loňský rok samotný Maybach prodal nějakých 200 vozů, takže Xenatecem slibovaný odběr dalších 100 kusů by mohl významným způsobem promluvit do celkové bilance strádající divize koncernu Daimler AG. V letech 2011 a 2012 má být zákazníkům dodáno dalších 160 kupé Maybach 57S z dílen Xenatecu, což by se mohlo stát životní příležitostí této firmy, ale také bodem obratu samotné budoucnosti automobilky Maybach.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybach 57S kupé od Xenatecu je překvapivě žádaným zbožím
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků