Maybach 57 a 62: facelift pro rok 2011 oficiálně

Mezi evropskými novinkami představenými v Pekingu zazářil i inovovaný Maybach pro modelový rok 2011. Má šanci na „comeback”?

Jedná se patrně o poslední pokus tuto opulentní značku koncernu DaimlerBenz zachránit, odbyt klesá i z toho důvodu, že se před časem objevily nepotvrzené spekulace o tom, že je Maybach na prodej. Dokonce se hovořilo o tom, že zájem o něj projevila čínská společnost BYD, což však u Daimleru důrazně popřeli. I tak to ale bude pravděpodobně právě Čína, kde by se mohly prodeje konečně rozjet.

V rámci modernizace se mechanická část vozu takřka nezměnila, ve verzi S poskočil výkon o 18 koní na 630 koní (463 kW), zatímco pohonné jednotky variant 57 a 62 zůstaly beze změn, nepatrné snížení hmotnosti by se mělo promítnout do nižší spotřeby paliva. Maybach ve verzi S má jezdit za 15,8 l/100 km (dosud 16,4 l/100 km), u standardních modelů klesla průměrná spotřeba takřka o litr na 15,0 l/100 km, všechny Maybachy nyní vykazují emise CO2 dostačující k zařazení do normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme nejen čínských poznávacích značek a exotických tváří řidičů za volantem, ale především nového předního nárazníku, denních světel z LED, přepracované masky chladiče, modifikovaných zrcátek a dalších drobných detailů, jejichž skromný rozsah možná naznačuje, že ani koncern DaimlerBenz nemá zatím přesnější představy o budoucnosti Maybachu. Standardní modely 57 a 62 disponují devatenáctipalcovými ráfky a varianta S koly dvacetipalcovými, verze 57 a 57S dostaly sklopná zadní sedadla a uvnitř se může objevit škála nových výbavových prvků. Nově lze Maybach objednat v modrém odstínu Bahamas Blue.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkově to však s touto kdysi slavnou značkou, kterou Daimler-Benz koupil v roce 1960 a obnovil představením nového vozu v roce 2002, vypadá špatně. Prodeje vozů Maybach od roku 2007 trvale klesají a ránu z milosti jim zasadila ekonomická krize posledních měsíců. Během loňského roku jich byly vyexpedovány pouhé dvě stovky, což je dosti málo.

Koncern Daimler proto plánuje výrobu luxusních strojů Maybach zastavit, aby zabránil kanibalizmu pod vlastní střechou. V roce 2014 se má totiž představit zcela nový Mercedes řady S, jenž má definitivně zaujmout roli vlajkové lodi koncernu a nabídnout špičkovou techniku včetně rozměrného dotykového displeje, jímž bude možno ovládat většinu palubních systémů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maybachy 57 a 62 s faceliftem pro rok 2011
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků