Máte rádi velké motory? Užívejte si je, dokud to jde

Evropský parlament odhlasoval cíl produkce emisí CO2 pro rok 2020 a přibližný údaj pro rok 2025. Máme se na co těšit.

Evropská unie a její emisní limity mají na svědomí celou řadu povedených motorů. Koho by před pár lety napadlo, že taková auta jako je třeba BMW M3 dorazí na trh se systémem přeplňování… Jenže nebojte se, tento trend zdaleka ještě nekončí. Vypadá to, že za pár let budou mít velké motory, respektive automobilky, které je chtějí svým zákazníkům nabídnout, nemalé problémy.

Video | Sportovní auta | BMW | Audi | Volvo

Volvo S60 Polestar vs. Audi RS4 vs. BMW M3: kdo je lepší?

EU si totiž dala za cíl dosáhnout průměrné spotřeby jednotlivých automobilek na úrovni 2,2 l/100 km, a to do roku 2025. Aby to nebylo tak jednoduché, je v plánu (od roku 2017) také změna způsobu měření tabulkové spotřeby. Nový způsob by měl více odpovídat realitě, což znamená, že dosáhnout nižší spotřeby bude ještě těžší.  

Kromě toho byl také schválen návrh zákona, který předpokládá do roku 2020 snížení průměrných emisí automobilů prodávaných na trzích v EU ze současných 130 g CO2 / km na 95 gramů, s tím, že o pět let později by toto číslo mělo být ještě dále sníženo. Výjimku dostanou automobilky s produkcí do 1000 vozů ročně.

Zajímavosti | Statistiky | Byznys | Palivo | Volvo

Volvo snížilo emise C02 nejrazantněji v EU

Jestli vám tohle všechno nepřipadá jako výborná zpráva, pak jste to asi špatně pochopili. Otmar Lell, mluvčí německé organizace na ochranu spotřebitele k tomu dodává: „Cíl 95 gramů je pro zákazníky velmi dobrá zpráva. Pomůže jim to snížit výdaje a to je to, co zákazníci dnes nejvíce potřebují. Ceny paliva neustále rostou a růst budou i nadále.“

Naproti tomu Evropská asociace výrobců automobilů nevidí tuto situaci tak růžově. Ivan Hodač, generální sekretář říká: „Výsledek hlasování je znepokojivým signálem pro budoucnost evropského průmyslu. Stanovení nereálných a politicky motivovaných dlouhodobých cílů, které nestojí na vědeckých základech, je nebezpečnou zkratkou na cestě k dosažení dlouhodobých cílů EU v oblasti klimatu.“

Podle britského Autocaru dlouhodobé snižování produkce emisí nemusí být zas takovým problémem pro automobilky, které produkují běžná auta s nízkou spotřebou. Problémy čekají logicky na automobilky převážně produkující prémiové nebo samozřejmě sportovní modely. Kam tohle všechno směřuje, to snad ani není potřeba vůbec zmiňovat. Respektive si to ani nechci představit, protože přeplňovaná M3, naftové Maserati a podobně, to je asi teprve jenom začátek...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zdroj: Autocar, Euroactiv.com

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků