Mastretta MXT: sporťák na mexický způsob

S vozy vyvíjenými a vyráběnými v Mexiku se skutečně často nesetkáváme a to zejména když jde o sportovní model. Mexický výrobce Mastretta se ale nedá zahanbit a pouští do světa sporťák, jež se může klidně porovnávat třeba s Lotusem.

Jak to už u aut tohoto ražení bývá, důležitým parametrem je hmotnost. Ta činí 900 kg a v kombinaci s dvoulitrovým agregátem Duratec s výkonem 180 kW je o zábavu na okruhu skutečně postaráno. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne MXT za méně než pět vteřin a maximální rychlost se pohybuje kolem 240 km/h. O přesun síly na kola zadní nápravy se stará pětistupňová mechanická převodovka.

Karoserie, stejně jako podvozek, je vyrobena z lehkých hliníkových materiálů, čímž bylo docílileno již zmiňované nízké hmotnosti. Lehký sportovní vůz se představí už příští týden na Londýnském autosalonu a místo představení není vybráno náhodně, všech 80 kusů je totiž určeno pro Velkou Británii. Na druhé straně se však počítá s výrazně vyšším počtem vyrobených kusů a tak se tyto vozy dostanou i do jiných končin Evropy a Jižní Ameriky. Počáteční cena byla stanovena na 32 999 liber (zhruba 960 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mastretta MXT
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků