Tak určitě :-)Pohřeb spalováků, ale už dávno začal.
Už zas? :-D
Popis elektroauta s palivovými články jsem četl cca v roce 1964. Dokonce byly vyrobeny funkční prototypy. Po padesáti letech jsme na tom stále velmi podobně. Máme nějaké funkční prototypy, ale běžnou masovou produkci a použití tady nikde vidět není. Je to pouze novinářská "potrava".
h.ovno s octem, takových prohlášení pamtuju přehršel...
Mne je jedno co tvrdi Continental. Ja elektromobil nechcem, nech tu hlavne nikto nehra na ekologiu a zivotne prostredie. Prave terajsi nastaveny system ekonomiky a vsetkeho zalozeny na konzume je uplne kontraproduktivny.............. Po 20-30 rokoch sa zase niekto pleskne po cele ked zisti co s baterkami................ Najsmutnejsie na tom je, ze nikomu nejde o ziadnu ekologiu ( automobilizmus znecistuje uplne minimalne ). Ide hlavne o lobby medzi naftarskym a elektrikarskym priemyslom resp. EU a USA uz nechce platit arabskym statom za ropu a elektrikarska lobby sa chytila sance. JEDINE KOMU O CO IDE SU PRACHY A ZISK AJ ZA CENU VACSIEHO ZNECISTENIA ........................ za 50 rokov budu ludia citat knizky o omyloch ludstva, alebo preslap ludstva. Tam bude elektromobil nie je 0 emesii, downsizing vo velkych autach je chyba a pod...........
Motorom konzumu je predstava pokroku. Musíš plebs presvedčiť, že ten novy výrobok je viac cool/viac eco/...Aj pri FVE zatiaľ ešte nik nepremýšľa ako to budeme za x rokov recyklovať. A ich recyklovateľnosť je možno horšia ako pri batériách, ale teraz sú proste ECO a to je správne.O prachy ide aj pri samotnej recyklácii. Kým bude cena vyťažených surovín nižšia ako cena recyklovaných surovín, tak nik recyklovať nebude.
Pokud se do toho zapojí i etika, tak k recyklaci dojde i když bude levnější vyrobit novou baterku.Např. BMW už má plán, kdy odkoupené staré baterky do i3 v rámci retrofitu (upgrade 60Ah na 94Ah) bude schopen prodat zákazníkům jako úložiště energie pro domácí FVE. U stacionárního použití je jedno, že kapacita battery packu poklesla o 20%. Přes den si budete ukládat energii z FVE do baterek a večer ji budete brát z baterek do baráku.
Články v batterypacku i3 nemají bezpečnostní záslepku, která se při hromadění plynů otevře, zabrání explozi ale článek znehodnotí?Takový starý aku s otevřenou záslepkou je na vyhození.
Co s tím má společného bezpečnostní záslepka?V podvozku v battery packu máte 8 modulů a každý modul je vyměnitelný kus za kus - i v rámci záruky, pokud se některý modul projeví jako vadný.Takže v rámci retrofitu se vyndají staré moduly, vloží nové a ty staré použijete na co chcete.
Ešte že vyrábajú tie pneumatiky - zisky z nich dotujú prúsery divízie AUTOMOTIVE.Preto sa im tie investície nevrátia...
tak to by chtělo začít stavět nové elektrárny, prodlužovat životnost tě stávajících nejde do nekonečna
Kdyby jen elektrárny... rozvodové sítě, transformátory, nabíječky - ne každý má garáž či parkovací místo. Tedy v centrech měst či sídlišť pak bude ze sklepů zněť prodlužovaček? :)
Kdyby takový masivní nástup začal až kolem r. 2035, tak by to bylo 200 let od doby, kdy byl vyroben první elektromobil na světě. Kdoví, kolikrát v tak dlouhé historii elektromobilů už někdo tvrdil, že masivní nástup elektromobilů začne asi za 10 let? ;-)
Hlavně ta předpověď jen kopíruje třeba plánované uzákonění zákazu prodeje spalovacích motorů v Nizozemí.
chlapy nečtete noviny? český patent na tomto poli? :-Djen poznámka, mě spalovací motor nevadí
Jestli se do 10 let vymyslí vhodné baterky je ve hvězdách, ale mohli by aspoň začít vyrábět gumy, které nejsou na výhoz po 15t.
no teď nějaký čech vymyslel nějakou super baterku, je v tom nějaký nanomateriál tak uvidíme
Vůbec tomu nerozumíš a uvidíš leda tak prd. To jen novináři jsou natšený jak stádo ratlíků. :-P
To myslíte toto: "HE3DA: ...Baterie jsou prozatím vyráběny ve dvou základních provedeních. Jedna je robustnější a měla by sloužit jako energetická banka pro skladování velkého množství energie. Je totiž vybavena silnějšími elektrodami, které to umožní. Zároveň je však nutné dodat, že doba jejího nabití z nuly na 100 % je logicky vyšší." Citace z "novin"...Takže zase nic.
Bude to o ceně. Ani super baterka co se týká nabíjení a dojezdu bude k ničemu když nejlevnější malé rodinné EV bude stát 15000€.
30 kWh akumulátor pro Nissan Leaf přijde na 5.500 $, dojezd až 170 km (dle EPA). Cena vozu samotného začíná již od cca 31.000 $. A stále není nevyřešený dojezd a doba "tankování". Takže nic pro běžné použití.
Dokud budou elektrická vozidla "kusovou" záležitostí, bude samozřejmě veškerá technika drahá.Kolem roku 1900 taky auta nebyla levná, přesto se tak nějak stalo součástí společenského statutu, že člověk auto vlastnil. Dnes totéž v mnohém platí pro elektromobil nebo hybrid.
Když je drahý, obtížně získatelný a těžko dostupný už vstupní materiál, tak na tom výrobní množství logicky nic nemůže změnit - nebo možná tak směrem nahoru, když ho bude čím dál míň.
Už v roce 1915-20 si šlo koupit auto za asi 6 platů a to je velice levná záležitost. Ale furt kromě mlácení slámy, že objem výroby sníží náklady na výrobu i tak není jasné kde se najednou vezmou ty levné EV, které budou moci tuhle nižší třídu zastoupit. I takový Leaf je moc drahý . A sázet na entuziazmus? Vždyť auto, televizor, chata , Adidasky jsou modly, které už na mladé lidi neplatí a raději dají dvacet papírů za pořádný mobil než za řidičák.Máte na to deset let. A když ne, tak se lidi , které to živí se půjdou leda pást.
Šest platů, ale ne dělnických... On plat "pana továrníka" v té době taky nebyl zrovna malý.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.