Maserati: verze S pro Quattroporte GT

Automobilka Maserati připravila ještě ostřejší provedení svého ostrého sedanu Quattroporte GT. Nese tradiční přídomek S.

Velmi úspěšný sedan s tradičním jménem Quattroporte prošel pro příští rok modernizací, o níž jsme vás informovali na tomto místě. Italská značka Maserati však nyní pro své nejnáročnější příznivce připravila ještě výkonnější provedení, určené k modifikaci faceliftovaného typu Quattroporte GT. Nový vůz ponese plné jméno Maserati Quattroporte GT S a světu se představí krátce po Novém roce na autosalonu v Detroitu. Z čerstvých pokusů automobilek Porsche či Lamborghini je znát, že kategorie luxusních a superrychlých sedanů bude v brzké době nabývat na významu, protože dnešní zákazník zde nemá zatím příliš z čeho vybírat. Maserati má tedy pěkný náskok.
 
Faceliftované Quattroporte může být dodáno se dvěma vidlicovými osmiválci. Ten základní má zdvihový objem 4,2 l a výkon rovných 400 koní, výkonnější z dvojice pak disponuje objemem 4,7 l a 430 koňmi. Nový model GT S bude vycházet z většího z motorů, oproti němuž nabídne výkon o 10 koní vyšší. Ty pod kapotu Quattroporte přivedlo použití vysokoprůtokové výfukové soustavy se stavitelným ventilem, díky čemuž bude mít motor při pojížďkách po městě utlumený zvuk, zato mimo něj jej lze otevřít a ryk pohonné jednotky pak jistě potěší každého milovníka italských plnokrevníků.

Deset koní navrch by jistě samo o sobě nepředstavovalo nijak markantní změnu, ale Maserati pro Quattroporte GT S připravilo i sadu dalších úprav. Byla snížena světlá výška a použity byly tužší pružiny a nové tlumiče pérování. Šestistupňová automatická převodovka od firmy ZF s ovládáním páčkami pod volantem zůstala zachována, ale pro použití v novém provedení vozu byla upravena její řídicí jednotka s ohledem na rychlejší odezvu a zkrácení prodlev při řazení.

V interiéru budou stávající dřevěné obklady nahrazeny díly z karbonu, zatímco sedadla dostanou čalounění v kombinaci kůže a alcantry. Kromě sníženého pérování se změny na exteriéru omezily pouze na černé rámečky předních světlometů a na ve tmavější barvě vyvedenou masku chladiče. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte GT S
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků