Maserati: verze S pro Quattroporte GT

Automobilka Maserati připravila ještě ostřejší provedení svého ostrého sedanu Quattroporte GT. Nese tradiční přídomek S.

Velmi úspěšný sedan s tradičním jménem Quattroporte prošel pro příští rok modernizací, o níž jsme vás informovali na tomto místě. Italská značka Maserati však nyní pro své nejnáročnější příznivce připravila ještě výkonnější provedení, určené k modifikaci faceliftovaného typu Quattroporte GT. Nový vůz ponese plné jméno Maserati Quattroporte GT S a světu se představí krátce po Novém roce na autosalonu v Detroitu. Z čerstvých pokusů automobilek Porsche či Lamborghini je znát, že kategorie luxusních a superrychlých sedanů bude v brzké době nabývat na významu, protože dnešní zákazník zde nemá zatím příliš z čeho vybírat. Maserati má tedy pěkný náskok.
 
Faceliftované Quattroporte může být dodáno se dvěma vidlicovými osmiválci. Ten základní má zdvihový objem 4,2 l a výkon rovných 400 koní, výkonnější z dvojice pak disponuje objemem 4,7 l a 430 koňmi. Nový model GT S bude vycházet z většího z motorů, oproti němuž nabídne výkon o 10 koní vyšší. Ty pod kapotu Quattroporte přivedlo použití vysokoprůtokové výfukové soustavy se stavitelným ventilem, díky čemuž bude mít motor při pojížďkách po městě utlumený zvuk, zato mimo něj jej lze otevřít a ryk pohonné jednotky pak jistě potěší každého milovníka italských plnokrevníků.

Deset koní navrch by jistě samo o sobě nepředstavovalo nijak markantní změnu, ale Maserati pro Quattroporte GT S připravilo i sadu dalších úprav. Byla snížena světlá výška a použity byly tužší pružiny a nové tlumiče pérování. Šestistupňová automatická převodovka od firmy ZF s ovládáním páčkami pod volantem zůstala zachována, ale pro použití v novém provedení vozu byla upravena její řídicí jednotka s ohledem na rychlejší odezvu a zkrácení prodlev při řazení.

V interiéru budou stávající dřevěné obklady nahrazeny díly z karbonu, zatímco sedadla dostanou čalounění v kombinaci kůže a alcantry. Kromě sníženého pérování se změny na exteriéru omezily pouze na černé rámečky předních světlometů a na ve tmavější barvě vyvedenou masku chladiče. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte GT S
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků