Maserati Quattroporte: špičkový sedan v technických detailech

Vlajková loď italských sedanů odstartuje s šestiválcem vycházejícím z šestiválce Chrysler Pentastar…

Takže na velké osmiválce s atmosférickým plněním zapomeňte u dalšího automobilu, i nejnovější Maserati totiž dává přednost „foukané“. Přesto zastánce klasické konstrukční školy potěší. Luxusní supersedan Maserati Quattroporte šesté generace oslaví svoji oficiální premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu a my vám k němu konečně můžeme nabídnout technické podrobnosti. A aby bylo jasno hned na začátek: prim budou hrát motory přeplňované párem turbodmychadel a doplněné přímým vstřikováním paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte přinese také pohon všech kol

Základem pro jeho pohon se stává zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,0 l, který údajně vychází z amerického motoru Chrysler Pentastar V6 a opatřen bude dvojicí turbodmychadel. Dosahovat má výkonu 404 koní (301 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu 550 Nm již od 1 750 Nm a mohutnému sportovnímu sedanu zajistí zrychlení z 0 na 96 km/h za 5,1 s a dosažení rychlosti 285 km/h.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Design | Maserati

Maserati Quattroporte je zde! Revoluci ale nečekejte...

Pro ještě náročnější zákazníky je připraven relativně kompaktní přímovstřikový osmiválec s objemem 3,8 l opatřený opět dvěmi turbodmychadly i přímým vstřikováním. V tomto případě se připravte na výkon 523 koní (390 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment plných 710 Nm od 2 000 ot./min., přičemž doba potřebná pro zrychlení z 0 na 96 km/h se zkrátí na 4,7 s a nejvyšší rychlost naroste na 307 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Zároveň se potvrdily naše předpoklady, že tyto motory budou pro Maserati vyrábět v dílnách Ferrari v Maranellu a kombinovány budou s osmistupňovými automatickými převodovkami, které jsou o poznání lehčí a rychlejší než dosud používané „šestikvalty“. A teď k přenosu točivého momentu na vozovku. Také zde se předpoklady potvrdily, Quattroporte šesté generace se stane prvním sériovým Maserati s možností pohonu všech kol.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Design | Názory | Maserati

Maserati Quattroporte: půlstoletí luxusu na italský způsob

Dodáváno bude v trámci příplatkové výbavy pouze pro slabší, šestiválcové provedení. Pro zachování obvyklé charakteristiky má za běžných podmínek přenášet 100 % točivého momentu na kola zadní nápravy, ale v případě potřeby může poměr narůst až na 50:50. Špičkový osmiválec však zůstane k dispozici výhradně s pohonem kol zadní nápravy. K dispozici budou tlumiče Skyhook se stavitelnou charakteristikou a řidiče tělem i duší potěší také zástavba konvenčního kapalinového posilovače řízení namísto obligátních elektrických systémů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je veskrze konvenční, přesto však moderně vybavený a prostornější než dosud

A známe také vnější rozměry a hmotnosti. Nové Maserati Quattroporte šesté generace bude 5 263 mm dlouhé a 1 948 mm široké, takže bude oproti všem tendencím o 163 mm delší a o 64 mm širší než stávající generace. Ba co víc, rozvor náprav nabude o 107 mm na celkových 3 170 mm, takže půjde skutečně o „kus auta“. Naproti tomu, rozsáhlé využití hliníkových slitin a dalších materiálů snížily váhu až o 100 kg, takže pohotovostní hmotnost ani jedné z verzí nepřekročí hranici 1 900 kg.

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků