Maserati Quattroporte (S): facelift bestselleru

Model Quattroporte, který pomohl automobilce vrátit se do černých čísel, se již zanedlouho představí s novým, sportovnějším vzhledem.

Quattroporte můžeme rozhodně považovat za trefu do černého. Uvedením tohoro modelu nezačala stoupat pouze křivka prodejnosti, ale celkem logicky i zisky automobilky. V současnosti si svůj domov našlo již přes 15 tisíc kusů tohoto prodejního trháku na poli exkluzivních vozidel a za účelem získání dalších zákazníků si automobilka pro Quattroporte přichystala několik kosmetických úprav.

Vnější modifikace jsou patrné již na první pohled. Novinkou jsou LED světla pro denní svícení, která jsou po vzoru Audi, umístněna v prostoru předních světlometů. Sportovní charakter podtrhuje zvýrazněná linie v boční a zadní části a aerodynamičtější vzhled získala i zevnější zpětná zrcátka. Velkou změnou oproti původnímu modelu z roku 2004 je jinak tvarovaný kryt chladiče s vertikálním uspořádáním žeber a samozřejmě s neodmyslitelným chromovým trojzubcem. Omlazovací kůra se i při dalších prvcích nesla v duchu filosofie přidat tomuto vozu na sportovnosti, o čemž svědčí i upravené nárazníky a některé další detaily.
 
Novinkou kromě faceliftu pro Quattroporte je uvedení ostřejší verze s přídomkem S. Ten bude mít pod kapotou 4,7 litrový osmiválec s výkonem 320 kW / 430 koní, který zdědí po modelu GranTurismo S. Motoru bude sekundovat šestistupňová sekvenční převodovka ZF.
 
Novinky na nás čekají i v interiéru, který byl přizpůsoben tak, aby majiteli poskytoval větší komfort a především pohodlí. Za účelem lepší ergonomie se středová konzola dočkala značné reorganizace ovládacích prvků a vůz je nyní standardně vybaven novým systémem Maserati Multimedia. Do nabídky čalounění přibyly dvě nové barevné odstíny kůže - pískově béžová a kaštanově hnědá.
 

Zda se facelift nějak výrazně projeví i na ceně zatím nevíme, ovšem do showroomů se první kusy dostanou již v září. Závěrem, nám nezbývá nic jiného, než konstatovat, že facelift se skutečně povedl a italští designéři opět potvrdili, že ke světové špičce patří zaslouženě. Však posuďte sami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte facelift
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků