Maserati Quattroporte od Novitecu: až 590 koní

Německý ladič Novitec představuje své úpravy pro Quattroporte S a Sport GT S od Maserati. Nechybí jim ani tradiční kompresory.

Čtyřdveřový sedan od Maserati se již nějaký ten pátek vyrábí, i v sílící konkurenci však má stále dost příznivců. U Novitecu proto připravili paket zlepšující vzhled vozů Quattroporte S a Sport GT S, ale též jejich výkony. Osmiválec s objemem 4,7 l dává ve svém standardním naladění 430 koní (318 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 490 Nm, pánové z Novitecu výkonovou špičku navýšili o 37 a vrchol točivého momentu o 17 %. Upravený motor tak dosahuje 590 koní (434 kW) při 7 300 ot./min. a 572 Nm. Vozy Maserati Quattroporte osazené šestistupňovou automatickou převodovkou díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a na 200 km/h za 14,9 s a dosahují nejvyšší rychlosti 295 km/h.

Maserati Quattroporte Novitec 13.jpgMaserati Quattroporte Novitec 14.jpgMaserati Quattroporte Novitec 15.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 16.jpgMaserati Quattroporte Novitec 17.jpgMaserati Quattroporte Novitec 18.jpg

Za popsanými vynikajícími parametry stojí především mechanický přeplňovací kompresor s pohonem ozubeným řemenem, maximálním plnicím tlakem 0,35 barů a chlazením voda-vzduch, větší vstřikovače a speciální sací potrubí. Program řídicí jednotky byl pochopitelně pozměněn s ohledem na zachování potřebné spolehlivosti pohonného ústrojí a plnění emisní normy Euro IV.

Společnost Novitec Tridente si těchto modifikací cení na 19 900 eur. Zákazníci si mohou připlatit za sadu nově vyvinutých, trojdílných ráfků zlepšujících kontakt vozu s vozovkou. Tyto jedenadvacetipalcové jednotky jsou široké 9 palců vpředu a 11 palců vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/30 ZR21, resp. 295/30 ZR21.

Maserati Quattroporte Novitec 02.jpgMaserati Quattroporte Novitec 03.jpg Maserati Quattroporte Novitec 04.jpg Maserati Quattroporte Novitec 05.jpg

Závěsy kol mohou být osazeny několika druhy sportovního pérování s plynulou regulací světlé výšky. Vzhled karoserie se však takřka nezměnil, výjimku tvoří decentní odtrhová lišta na víku zavazadlového prostoru vyrobená z uhlíkových kompozitů. Interiér může být opatřen specifickým čalouněním s různými materiály včetně prvotřídní kůže a Alcantary a škálou multimediálních systémů včetně televize, přehrávače Blu-Rayů a vysokorychlostního internetu.

Kromě úprav motoru nebyly zatím žádné jiné ceny zveřejněny, všechny modifikace by však měly být dostupné ihned.

Maserati Quattroporte Novitec 01.jpg Maserati Quattroporte Novitec 06.jpg Maserati Quattroporte Novitec 09.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 07.jpgMaserati Quattroporte Novitec 08.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 10.jpgMaserati Quattroporte Novitec 11.jpgMaserati Quattroporte Novitec 12.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 19.jpgMaserati Quattroporte Novitec 20.jpgMaserati Quattroporte Novitec 21.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 22.jpgMaserati Quattroporte Novitec 23.jpg
Maserati Quattroporte od Novitecu
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Maserati Quattroporte 4.7
Rok výroby: 2010
Stav: 83 652 km
Cena: 1 400 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2007
Stav: 137 445 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1.2
Rok výroby: 2008
Stav: 114 752 km
Cena: 75 000 Kč
Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW 750Li xDrive

Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.

18.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 47 příspěvků
Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211

Jen málo aut má potenciál bez větších problémů překonat metu milionu najetých kilometrů. Předminulá generace třídy E taková je, jen musí mít správný motor a údržbu.

15.  5.  2016 | Dalibor Žák | 67 příspěvků
Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 vs. Jaguar F-Type: Dynamika

Jaguar F-Type R AWD i Audi R8 V10 Plus jsou nehorázně rychlá auta. Jak moc a jak si stojí vedle ostatních?

12.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 35 příspěvků