Maserati Quattroporte od Novitecu: až 590 koní

Německý ladič Novitec představuje své úpravy pro Quattroporte S a Sport GT S od Maserati. Nechybí jim ani tradiční kompresory.

Čtyřdveřový sedan od Maserati se již nějaký ten pátek vyrábí, i v sílící konkurenci však má stále dost příznivců. U Novitecu proto připravili paket zlepšující vzhled vozů Quattroporte S a Sport GT S, ale též jejich výkony. Osmiválec s objemem 4,7 l dává ve svém standardním naladění 430 koní (318 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 490 Nm, pánové z Novitecu výkonovou špičku navýšili o 37 a vrchol točivého momentu o 17 %. Upravený motor tak dosahuje 590 koní (434 kW) při 7 300 ot./min. a 572 Nm. Vozy Maserati Quattroporte osazené šestistupňovou automatickou převodovkou díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a na 200 km/h za 14,9 s a dosahují nejvyšší rychlosti 295 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za popsanými vynikajícími parametry stojí především mechanický přeplňovací kompresor s pohonem ozubeným řemenem, maximálním plnicím tlakem 0,35 barů a chlazením voda-vzduch, větší vstřikovače a speciální sací potrubí. Program řídicí jednotky byl pochopitelně pozměněn s ohledem na zachování potřebné spolehlivosti pohonného ústrojí a plnění emisní normy Euro IV.

Společnost Novitec Tridente si těchto modifikací cení na 19 900 eur. Zákazníci si mohou připlatit za sadu nově vyvinutých, trojdílných ráfků zlepšujících kontakt vozu s vozovkou. Tyto jedenadvacetipalcové jednotky jsou široké 9 palců vpředu a 11 palců vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/30 ZR21, resp. 295/30 ZR21.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěsy kol mohou být osazeny několika druhy sportovního pérování s plynulou regulací světlé výšky. Vzhled karoserie se však takřka nezměnil, výjimku tvoří decentní odtrhová lišta na víku zavazadlového prostoru vyrobená z uhlíkových kompozitů. Interiér může být opatřen specifickým čalouněním s různými materiály včetně prvotřídní kůže a Alcantary a škálou multimediálních systémů včetně televize, přehrávače Blu-Rayů a vysokorychlostního internetu.

Kromě úprav motoru nebyly zatím žádné jiné ceny zveřejněny, všechny modifikace by však měly být dostupné ihned.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maserati Quattroporte od Novitecu
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků