Maserati Quattroporte od Novitecu: až 590 koní

Německý ladič Novitec představuje své úpravy pro Quattroporte S a Sport GT S od Maserati. Nechybí jim ani tradiční kompresory.

Čtyřdveřový sedan od Maserati se již nějaký ten pátek vyrábí, i v sílící konkurenci však má stále dost příznivců. U Novitecu proto připravili paket zlepšující vzhled vozů Quattroporte S a Sport GT S, ale též jejich výkony. Osmiválec s objemem 4,7 l dává ve svém standardním naladění 430 koní (318 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 490 Nm, pánové z Novitecu výkonovou špičku navýšili o 37 a vrchol točivého momentu o 17 %. Upravený motor tak dosahuje 590 koní (434 kW) při 7 300 ot./min. a 572 Nm. Vozy Maserati Quattroporte osazené šestistupňovou automatickou převodovkou díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a na 200 km/h za 14,9 s a dosahují nejvyšší rychlosti 295 km/h.

Maserati Quattroporte Novitec 13.jpgMaserati Quattroporte Novitec 14.jpgMaserati Quattroporte Novitec 15.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 16.jpgMaserati Quattroporte Novitec 17.jpgMaserati Quattroporte Novitec 18.jpg

Za popsanými vynikajícími parametry stojí především mechanický přeplňovací kompresor s pohonem ozubeným řemenem, maximálním plnicím tlakem 0,35 barů a chlazením voda-vzduch, větší vstřikovače a speciální sací potrubí. Program řídicí jednotky byl pochopitelně pozměněn s ohledem na zachování potřebné spolehlivosti pohonného ústrojí a plnění emisní normy Euro IV.

Společnost Novitec Tridente si těchto modifikací cení na 19 900 eur. Zákazníci si mohou připlatit za sadu nově vyvinutých, trojdílných ráfků zlepšujících kontakt vozu s vozovkou. Tyto jedenadvacetipalcové jednotky jsou široké 9 palců vpředu a 11 palců vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/30 ZR21, resp. 295/30 ZR21.

Maserati Quattroporte Novitec 02.jpgMaserati Quattroporte Novitec 03.jpg Maserati Quattroporte Novitec 04.jpg Maserati Quattroporte Novitec 05.jpg

Závěsy kol mohou být osazeny několika druhy sportovního pérování s plynulou regulací světlé výšky. Vzhled karoserie se však takřka nezměnil, výjimku tvoří decentní odtrhová lišta na víku zavazadlového prostoru vyrobená z uhlíkových kompozitů. Interiér může být opatřen specifickým čalouněním s různými materiály včetně prvotřídní kůže a Alcantary a škálou multimediálních systémů včetně televize, přehrávače Blu-Rayů a vysokorychlostního internetu.

Kromě úprav motoru nebyly zatím žádné jiné ceny zveřejněny, všechny modifikace by však měly být dostupné ihned.

Maserati Quattroporte Novitec 01.jpg Maserati Quattroporte Novitec 06.jpg Maserati Quattroporte Novitec 09.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 07.jpgMaserati Quattroporte Novitec 08.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 10.jpgMaserati Quattroporte Novitec 11.jpgMaserati Quattroporte Novitec 12.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 19.jpgMaserati Quattroporte Novitec 20.jpgMaserati Quattroporte Novitec 21.jpg
Maserati Quattroporte Novitec 22.jpgMaserati Quattroporte Novitec 23.jpg
Maserati Quattroporte od Novitecu
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 147 534 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Test ojetiny: Opel Astra J

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.

dnes | Dalibor Žák | 18 příspěvků
Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Hyundai H350 Van

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba sporťáky, ale dříve či později nastane chvíle, kdy se bude hodit opravdu velká dodávka. A přesně v ten moment vás bude chtít oslovit kromě zavedených značek nově také Hyundai.

24.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 12 příspěvků
Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Škoda Octavia 1.0 TSI

Tak jak je to s tím tříválcem v Octavii? Je to absolutní nesmysl, za který si Škoda zaslouží kompletní zatracení, nebo to je trochu jinak?

21.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 332 příspěvků