Maserati Quattroporte 2012: zásadní facelift je za dveřmi

Automobilka Maserati konečně připravuje premiéru významně omlazeného provedení svého rychlého sedanu Quattroporte, který by se měl ve své nové podobě začít prodávat na podzim příštího roku. Možná jej bude nazývat i novou generací, vůz však nebude od základů nový.

Nově vyladěná zbraň má zaútočit proti stávajícím generacím modelům Mercedes E63 AMG, Jaguar XFR nebo BMW M5. Podrobnosti žádné zatím neznáme, nicméně o pohon by se měly podle zákulisních zdrojů postarat objemově menší pohonné jednotky V6 a V8, jež mají ve spolupráci s osmistupňovou převodovkou ZF vyhovět všem požadavkům na snižování spotřeby paliva a emisí.

Pohotovostní hmotnost klesne o 15 % a kombinovaná spotřeba až o 25 %. Podle vyjádření šéfa Maserati Haralda Westera dostane Quattroporte trvalý pohon všech kol a soustavu start/stop. Zároveň uvedl, že pracují na zcela nové podlahové plošině, jež se v budoucnosti stane základem všech špičkových modelů koncernu Fiat Chrysler.

Klepněte pro větší obrázek
Zásadně inovovaného Maserati Quattroporte se konečně dočkáme příští rok
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků