Maserati posiluje Quattroporte i Ghibli. Mají i novou výbavu

Oba sedany s trojzubcem ve znaku se v Paříži představili po omlazovací kůře. Maserati se rozhodlo své vozy průběžne vylepšovat. Přestože tedy jistých změn doznaly už na březnovém autosalonu v Ženevě, i ve měste nad Seinou se představili novinky v podobě silnějšího základního motoru, modernější bezpečnostní výbavy a vylepšeného palubního systému.

Základní zážehový 3.0 V6 nyní nabízí maximální výkon 257 kW (350 k), což znamená nárůst o 15 kW (20 k). Ghibli s novým motorem zvládne maximální rychlost 267 km/h a na stovku zrychlí za 5,5 sekundy. Těžší, ale aerodynamičtější Quattroporte má maximálku 270 km/h, zrychlení na stovku je shodné. Oba sedany by měly být tišší, díky většímu množství protihlukové izolace.

Zajímavosti | Maserati

Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

Oba modely nabízejí vylepšený palubní systém s úhlopříčkou 8,4 palce s podporovou multi-touch. Systém tedy umí zaznamenat více doteků najednou, což se vyplatí například při zoomování map či obrázků jako na smartphonu. Více podpory se dočkají jak majitelé jablečných telefonů díky Apple CarPlay, tak i androidů díky zabudované funkci Android Auto. Kruhový ovladač je jako alternativa dotykového ovládání stále přítomen na středové konzole.

Budoucí zákazníci si navíc mohou vybírat z nových bezpečnostích prvků výbavy. Balíček Advanced Driver Assistant System sdružuje adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, udržování jízdního pruhu a protinárazový asistent s brzdnou funkcí. Dalším příplatkem je kamerový systém, který dokáže zobrazit celé okolí vozu.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sedany | Maserati

Facelift má za sebou i Maserati Quattroporte. Je rychlejší a úspornější

Ghibli dostalo dva nové pakety: Luxury a Sport. Jak názvy napovídají, model Luxury se soustředí na co nejvyšší míru exkluzivity, v čemž mu pomáhají materiály od firmy Zegna. Model Sport má mimo jiné sportovněji tvarovaná sedadla i volant včetně pádel řazení pod ním. V rámci tohoto paketu lze také zvolit karbonové obložení interiéru. Quattroporte nabízí podobně zaměřené pakety GranLusso a GranSport, ty však byly představeny již na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků