Maserati posiluje Quattroporte i Ghibli. Mají i novou výbavu

Oba sedany s trojzubcem ve znaku se v Paříži představili po omlazovací kůře. Maserati se rozhodlo své vozy průběžne vylepšovat. Přestože tedy jistých změn doznaly už na březnovém autosalonu v Ženevě, i ve měste nad Seinou se představili novinky v podobě silnějšího základního motoru, modernější bezpečnostní výbavy a vylepšeného palubního systému.

Základní zážehový 3.0 V6 nyní nabízí maximální výkon 257 kW (350 k), což znamená nárůst o 15 kW (20 k). Ghibli s novým motorem zvládne maximální rychlost 267 km/h a na stovku zrychlí za 5,5 sekundy. Těžší, ale aerodynamičtější Quattroporte má maximálku 270 km/h, zrychlení na stovku je shodné. Oba sedany by měly být tišší, díky většímu množství protihlukové izolace.

Zajímavosti | Maserati

Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

Oba modely nabízejí vylepšený palubní systém s úhlopříčkou 8,4 palce s podporovou multi-touch. Systém tedy umí zaznamenat více doteků najednou, což se vyplatí například při zoomování map či obrázků jako na smartphonu. Více podpory se dočkají jak majitelé jablečných telefonů díky Apple CarPlay, tak i androidů díky zabudované funkci Android Auto. Kruhový ovladač je jako alternativa dotykového ovládání stále přítomen na středové konzole.

Budoucí zákazníci si navíc mohou vybírat z nových bezpečnostích prvků výbavy. Balíček Advanced Driver Assistant System sdružuje adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, udržování jízdního pruhu a protinárazový asistent s brzdnou funkcí. Dalším příplatkem je kamerový systém, který dokáže zobrazit celé okolí vozu.

Zajímavosti | Sportovní auta | Sedany | Maserati

Facelift má za sebou i Maserati Quattroporte. Je rychlejší a úspornější

Ghibli dostalo dva nové pakety: Luxury a Sport. Jak názvy napovídají, model Luxury se soustředí na co nejvyšší míru exkluzivity, v čemž mu pomáhají materiály od firmy Zegna. Model Sport má mimo jiné sportovněji tvarovaná sedadla i volant včetně pádel řazení pod ním. V rámci tohoto paketu lze také zvolit karbonové obložení interiéru. Quattroporte nabízí podobně zaměřené pakety GranLusso a GranSport, ty však byly představeny již na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Smart Fortwo 0.599
Rok výroby: 2002
Stav: 96 161 km
Cena: 39 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 127 123 km
Cena: 75 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2011
Stav: 71 299 km
Cena: 95 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků