Maserati nakonec přijde s elektrickým modelem a plug-in hybridem

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler, je velký odpůrce elektrických aut. Ne snad, že by technologii nevěřil, ale brání se jí čistě z obchodního hlediska. Na elektromobilech se podle něj zatím vůbec nedá vydělávat.

Jako příklad uvádí elektrický Fiat 500e, který automobilka prodávala v USA. Marchionne řekl, že to auto muselo být v nabídce kvůli americkým a kalifornským zákonům, automobilka na každém prodaném kuse ale prodělávala 10 000 dolarů.

SUV | Byznys | Maserati

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Jako příklad uvádí i automobilku Tesla, která vlastně ještě nevykázala zisk. Běžné konzumní modely s elektrickým pohonem zkrátka výdělečné zatím moc nejsou. Něco jiného je to ale u značek, které si mohou dovolit velké obchodní marže. A jednou takovou je i Maserati.

Marchionne připustil, že právě Maserati přijde s vlastním elektrickým a plug-in hybridním rivalem Tesly. Je to kategorie aut, jejichž cenovka se může pohybovat kolem 100 000 dolarů. To už by podle Marchionneho mohlo dávat obchodní smysl.

Elektrické Maserati dorazí nejdříve v roce 2019, ve stejném roce by se mělo začít prodávat i plug-in hybridní provedení prvního SUV značky - modelu Levante. Prozatím ale není jisté, jaký model elektrický pohon dostane. Hodně se mluví o kupé vycházejícím z konceptu Maserati Alfieri.

Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků