Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Konečně pro vás máme detaily o ultimativním Maserati, které je s to dosáhnout rychlosti přes 300 km/h. Je jím GranTurismo MC Stradale.

O sérii Maserati GranTursimo MC Stradale jsme vám přinesli první informace a snímky již na tomto místě, jakékoli podrobnosti ale nebyly k mání. Přesto již jistě víte, že tento model má být ještě sportovnější, okruhově orientovanou variací GranTurisma S. Mělo by jít konkurenta Porsche 911 GT3 s trojzubcem ve znaku, nejsme si ale jisti, jestli si zrovna v podobě tohoto takřka dokonalého německého sporťáku nevzali Italové až příliš velké sousto, výchozí GranTurismo míří přece jen do jiných vod než 911.

Buď jak buď, podle vyjádření automobilky nemá touto modifikací GranTurismo ztratit na žádné z kvalit běžných verzí a přidat k nim leccos navíc. Řídí se prý lépe, aniž by tím utrpěla přesnost vedení nebo komfort jízdy, a poskytuje lepší jízdní výkony bez nárůstu průměrné spotřeby. Posílení přítlaku na nápravách navíc údajně nevyústilo ve zvýšení odporu vzduchu; to zní poněkud svérázně, ale budiž.

Pod přední kapotou je podélně umístěn vidlicový osmiválec z dílen Ferrari, jenž při objemu 4,7 l dává výkon 450 koní (330 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 510 Nm. Toto sympatické GT navíc prošlo odtučňovací kúrou, jež snížila jeho pohotovostní hmotnost o 110 kg na výsledných 1 770 kg, to vše při rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v takřka ideálním poměru 48:52. Pánové od Maserati tvrdí, že GranTursimo MC Stradale je vůbec prvním sériovým vozem značky, který pokoří rychlostní hranici 300 km/h. Výkon se na kola zadní nápravy přenáší skrze elektronicky řízenou převodovku, jež potřebuje pro změnu převodu jen 60 milisekund. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje i díky tomu 4,6 s.

Na první pohled si všimneme především nové spodní části předního nárazníku, prahových obkladů, výfuků a jinak tvarované kapoty. Uvnitř vozu najdeme poněkud zjednodušenou palubní desku. Interiér přišel o zadní pár sedadel, zato sedadla přední jsou závodního typu s čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Za příplatek se bude dodávat ochranná klec chránící posádku v případě převrácení na střechu. Elektronicky řízené tlumiče a ostatní skupiny vozu GranTursimo MC Stradale lze provozovat nejen ve standardních režimech Auto a Sport, ale nově též v nastavení Race.

Vůz se dostane do prodejů v únoru roku 2011, a to dokonce i u nás. Jeho cena ovšem zatím zůstává tajemstvím.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků