Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Značka Maserati do Ženevy přiveze špičkové provedení své řady GranTurismo doplněné o dvojici sedadel vzadu.

Oslnivé kupé Maserati GranTurismo MC Stradale slavilo svoji premiéru v roce 2010 na autosalonu v Paříži a stalo se vůbec prvním sériovým automobilem značky, jehož nejvyšší rychlost překonala hranici 300 km/h. Otevřené provedení Maserati GranCabrio MC Stradale se pak představilo vloni v Paříži. Cílem tvůrců tehdy bylo postavit vůz určený vysloveně rychlé jízdě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale modelového roku 2013
Maserati

Maserati GranTurismo MC Stradale: víme více

Čtyřmístná verze je po všech stránkách identická s aktuálním provedením dvoumístného Maserati GranTurismo MC Stradale, takže se můžete těšit také na kapotu z uhlíkových kompozitů se sáním uprostřed, dvacetipalcové kované ráfky nebo výrazný zadní difuzor. Pod přední kapotou je podélně umístěn vidlicový osmiválec z dílen Ferrari, jenž při objemu 4,7 l dává výkon 450 koní (330 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 510 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo MC Stradale dostane dvě sedadla vzadu

Sympatické GT prošlo odtučňovací kúrou, jež snížila jeho pohotovostní hmotnost o 110 kg na výsledných 1 770 kg, to vše při rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v takřka ideálním poměru 48:52. Teprve uvidíme, jak se tyto poměry změní po zveřejnění údajů ke čtyřmístné verzi. Připomeňme, že pánové od Maserati tvrdí, že GranTursimo MC Stradale je vůbec prvním sériovým vozem značky, který pokoří rychlostní hranici 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I tak má zůstat Maserati GranTurismo MC Stradale autem zaměřeným na výkon

Výkon motoru se i u čtyřmístného provedení na kola zadní nápravy přenáší skrze elektronicky řízenou šestistupňovou převodovku MC Race Shift, jež potřebuje pro změnu převodu jen 60 milisekund. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje i díky tomu 4,6 s a nejvyšší rychlost činí 302 km/h, což jsou stejné hodnoty jako u původního, ryze dvoumístného vozu GranTurismo MC Stradale.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků