Maserati GranTurismo Mansory: méně kýče

Německá ladičská firma Mansory známá svými výraznými kreacemi tentokrát zacílila na majitele vozů Maserati. Co jim nabízí?

Tentokrát jde o (na poměry Mansory...) umírněnou sadu modifikací určenou pro italského plnokrevníka Maserati GranTurismo včetně jeho varianty S. Na první pohled si všimneme přepracované přídě opatřené „lízátkem“, jež je spolu s ostatními karosářskými doplňky vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Do této skupiny patří také okraj masky chladiče, střed kapoty včetně otvoru pro sání, prahové obklady, spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru a vložky v zadním nárazníku hostící dva páry vestavěných koncovek výfuků.

Instalací sportovněji naladěných pružin klesla světlost vozu Maserati GranTurismo o 30 mm. K dispozici je sada kovaných ráfků připravených speciálně pro tento projekt, čímž si firma Mansory zajistila prvenství. Na přání zákazníka je pak možno opatřit tato kola třeba lakováním v barvě karoserie s černými akcenty (jak je patrno z přiložených snímků). Mohutné ráfky mají jinou šířku i průměr na přední a zadní nápravě a obouvají pneumatiky o rozměrech 255/30 R20 vpředu a 305/30 R21 vzadu.

Vozy řady Maserati GranTurismo dostaly v rámci úprav v dílnách Mansory přeprogramovanou řídicí jednotku, vylepšené sání se závodními filtry a sportovní výfukovou soustavou, čímž bylo dosaženo mírného navýšení výkonových parametrů. V obou případech došlo ke zvýšení výkonu o 30 koní (22 kW), takže základní GranTursimo nyní dává 435 koní (320 kW), zatímco dravější GranTurismo S se může pochlubit 470 koňmi (345 kW). Točivý moment poskočil o nějakých 40 Nm na 460 Nm při 4 750 ot./min. (GT), resp. 490 Nm při 4 750 ot./min. (GT S). Stranou zájmu nezůstal ani interiér vozu, jenž u Mansory opatřili vlastním, s odstínem laku karoserie sladěným čalouněním s prošíváním. Všimneme si zde též hliníkových pedálů a upraveného volantu.

Na ceny úprav se musíte přeptat v Německu, dostupné by měly být okamžitě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo Mansory
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků