Maserati GranTurismo Mansory: méně kýče

Německá ladičská firma Mansory známá svými výraznými kreacemi tentokrát zacílila na majitele vozů Maserati. Co jim nabízí?

Tentokrát jde o (na poměry Mansory...) umírněnou sadu modifikací určenou pro italského plnokrevníka Maserati GranTurismo včetně jeho varianty S. Na první pohled si všimneme přepracované přídě opatřené „lízátkem“, jež je spolu s ostatními karosářskými doplňky vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Do této skupiny patří také okraj masky chladiče, střed kapoty včetně otvoru pro sání, prahové obklady, spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru a vložky v zadním nárazníku hostící dva páry vestavěných koncovek výfuků.

Instalací sportovněji naladěných pružin klesla světlost vozu Maserati GranTurismo o 30 mm. K dispozici je sada kovaných ráfků připravených speciálně pro tento projekt, čímž si firma Mansory zajistila prvenství. Na přání zákazníka je pak možno opatřit tato kola třeba lakováním v barvě karoserie s černými akcenty (jak je patrno z přiložených snímků). Mohutné ráfky mají jinou šířku i průměr na přední a zadní nápravě a obouvají pneumatiky o rozměrech 255/30 R20 vpředu a 305/30 R21 vzadu.

Vozy řady Maserati GranTurismo dostaly v rámci úprav v dílnách Mansory přeprogramovanou řídicí jednotku, vylepšené sání se závodními filtry a sportovní výfukovou soustavou, čímž bylo dosaženo mírného navýšení výkonových parametrů. V obou případech došlo ke zvýšení výkonu o 30 koní (22 kW), takže základní GranTursimo nyní dává 435 koní (320 kW), zatímco dravější GranTurismo S se může pochlubit 470 koňmi (345 kW). Točivý moment poskočil o nějakých 40 Nm na 460 Nm při 4 750 ot./min. (GT), resp. 490 Nm při 4 750 ot./min. (GT S). Stranou zájmu nezůstal ani interiér vozu, jenž u Mansory opatřili vlastním, s odstínem laku karoserie sladěným čalouněním s prošíváním. Všimneme si zde též hliníkových pedálů a upraveného volantu.

Na ceny úprav se musíte přeptat v Německu, dostupné by měly být okamžitě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo Mansory
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků