Maserati GranTurismo Mansory: méně kýče

Německá ladičská firma Mansory známá svými výraznými kreacemi tentokrát zacílila na majitele vozů Maserati. Co jim nabízí?

Tentokrát jde o (na poměry Mansory...) umírněnou sadu modifikací určenou pro italského plnokrevníka Maserati GranTurismo včetně jeho varianty S. Na první pohled si všimneme přepracované přídě opatřené „lízátkem“, jež je spolu s ostatními karosářskými doplňky vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Do této skupiny patří také okraj masky chladiče, střed kapoty včetně otvoru pro sání, prahové obklady, spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru a vložky v zadním nárazníku hostící dva páry vestavěných koncovek výfuků.

Instalací sportovněji naladěných pružin klesla světlost vozu Maserati GranTurismo o 30 mm. K dispozici je sada kovaných ráfků připravených speciálně pro tento projekt, čímž si firma Mansory zajistila prvenství. Na přání zákazníka je pak možno opatřit tato kola třeba lakováním v barvě karoserie s černými akcenty (jak je patrno z přiložených snímků). Mohutné ráfky mají jinou šířku i průměr na přední a zadní nápravě a obouvají pneumatiky o rozměrech 255/30 R20 vpředu a 305/30 R21 vzadu.

Vozy řady Maserati GranTurismo dostaly v rámci úprav v dílnách Mansory přeprogramovanou řídicí jednotku, vylepšené sání se závodními filtry a sportovní výfukovou soustavou, čímž bylo dosaženo mírného navýšení výkonových parametrů. V obou případech došlo ke zvýšení výkonu o 30 koní (22 kW), takže základní GranTursimo nyní dává 435 koní (320 kW), zatímco dravější GranTurismo S se může pochlubit 470 koňmi (345 kW). Točivý moment poskočil o nějakých 40 Nm na 460 Nm při 4 750 ot./min. (GT), resp. 490 Nm při 4 750 ot./min. (GT S). Stranou zájmu nezůstal ani interiér vozu, jenž u Mansory opatřili vlastním, s odstínem laku karoserie sladěným čalouněním s prošíváním. Všimneme si zde též hliníkových pedálů a upraveného volantu.

Na ceny úprav se musíte přeptat v Německu, dostupné by měly být okamžitě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranTurismo Mansory
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků