Maserati GranCabrio v novém provedení Sport

Automobilka Maserati připravila pro své příznivce poněkud přiostřenou variantu svého kabrioletu GranCabrio.

Otevřené provedení agresivně vyhlížejícího kupé GranTurismo se pod označením Maserati GranCabrio představilo předloni v září na autosalonu ve Frankfurtu. Nyní tradičně omezenou škálu modelů obohatí sportovní verze s příznačným označením GranCabrio Sport, jež bude tentokrát k vidění prvně na autosalonu v Ženevě. Po vzoru varianty s pevnou střechou, jež se na sklonku loňského roku objevila ve sportovně střižené variantě Maserati GranTurismo MC Stradale (resp. jeho krotší verzi GranTurismo S), se mohou i milovníci jízdy s větrem ve vlasech těšit na tužší pérování a identickou pohonnou jednotku s výkonem 450 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je nad slunce jasné, pro koho je novinka z dílen Maserati určena, proto kabriolet GranCabrio prošel cestou k přízvisku Sport nově doladěným pérováním, posílením motoru dodávaného z motorárny Ferrari a přeprogramovaným řazením. Maserati GranCabrio Sport dostalo nejnovější provedení celohliníkového vidlicového osmiválce s atmosférickým plněním, zdvihovým objemem 4,7 l, sníženou spotřebou paliva a posílením na výsledné hodnoty 450 koní (330 kW) a 510 Nm, které znamenají nárůst o 10 koní, resp. 20 Nm. Maserati GranCabrio Sport má jet až 285 km/h.

Podle tvrzení automobilky Maserati těží vylepšená pohonná jednotka z výsledků něčeho, co je popisováno jako „program Maserati na omezení tření“. Žádné detaily k němu nemáme, výsledkem však údajně je snížení spotřeby paliva o 6 %. Tento osmiválec je doplněn dále vylepšenou šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s řídicím programem MC Auto Shift převzatým z modelu Maserati Quattroporte Sport GT S, jenž má zajistit citelně kratší doby řazení. Vozy GranCabrio Sport jsou dále vybaveny aktivním tlumením Skyhook a odvrtávanými brzdovými kotouči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se GranCabrio Sport od svých levnějších sourozenců odlišuje pouze v detailech, mezi které patří především černě lakovaná maska chladiče, zatmavené svítilny, dvoudílné lízátko na předním spoileru a nový zadní nárazník. Těšit se můžeme rovněž na nový odstín červeného laku pojmenovaný Rosso Trionfale, jenž byl údajně inspirován „národní červení“ používanou na závodních monopostech Maserati v padesátých letech. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků