Maserati GranCabrio v novém provedení Sport

Automobilka Maserati připravila pro své příznivce poněkud přiostřenou variantu svého kabrioletu GranCabrio.

Otevřené provedení agresivně vyhlížejícího kupé GranTurismo se pod označením Maserati GranCabrio představilo předloni v září na autosalonu ve Frankfurtu. Nyní tradičně omezenou škálu modelů obohatí sportovní verze s příznačným označením GranCabrio Sport, jež bude tentokrát k vidění prvně na autosalonu v Ženevě. Po vzoru varianty s pevnou střechou, jež se na sklonku loňského roku objevila ve sportovně střižené variantě Maserati GranTurismo MC Stradale (resp. jeho krotší verzi GranTurismo S), se mohou i milovníci jízdy s větrem ve vlasech těšit na tužší pérování a identickou pohonnou jednotku s výkonem 450 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je nad slunce jasné, pro koho je novinka z dílen Maserati určena, proto kabriolet GranCabrio prošel cestou k přízvisku Sport nově doladěným pérováním, posílením motoru dodávaného z motorárny Ferrari a přeprogramovaným řazením. Maserati GranCabrio Sport dostalo nejnovější provedení celohliníkového vidlicového osmiválce s atmosférickým plněním, zdvihovým objemem 4,7 l, sníženou spotřebou paliva a posílením na výsledné hodnoty 450 koní (330 kW) a 510 Nm, které znamenají nárůst o 10 koní, resp. 20 Nm. Maserati GranCabrio Sport má jet až 285 km/h.

Podle tvrzení automobilky Maserati těží vylepšená pohonná jednotka z výsledků něčeho, co je popisováno jako „program Maserati na omezení tření“. Žádné detaily k němu nemáme, výsledkem však údajně je snížení spotřeby paliva o 6 %. Tento osmiválec je doplněn dále vylepšenou šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s řídicím programem MC Auto Shift převzatým z modelu Maserati Quattroporte Sport GT S, jenž má zajistit citelně kratší doby řazení. Vozy GranCabrio Sport jsou dále vybaveny aktivním tlumením Skyhook a odvrtávanými brzdovými kotouči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se GranCabrio Sport od svých levnějších sourozenců odlišuje pouze v detailech, mezi které patří především černě lakovaná maska chladiče, zatmavené svítilny, dvoudílné lízátko na předním spoileru a nový zadní nárazník. Těšit se můžeme rovněž na nový odstín červeného laku pojmenovaný Rosso Trionfale, jenž byl údajně inspirován „národní červení“ používanou na závodních monopostech Maserati v padesátých letech. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků