Maserati GranCabrio: trojzubec nahoře bez (první foto a info)

Maserati před pár hodinami potvrdilo to, o čem mnozí již delší dobu spekulovali - na autosalonu ve Frankfurtu představí vůbec první kabriolet ve své historii.

Samozřejmě nepůjde o první otevřený vůz Maserati, těch automobilka představila za desítky let své převážně slavné existence celou řadu, ale poprvé bude čtyřmístný, dosud byly všechny Maserati „bez střechy” klasickými dvoumístnými roadstery.

Model GranCabrio tak doplní současnou nabídku automobilky s trojzubcem ve znaku o pomyslný třetí zub, který se přidá ke stávajícím typům GranTurismu a Quattroporte. Mnoho informací o novince Italové nezveřejnili, ale nelze čekat mnoho překvapení. Vůz totiž převezme techniku modelu GranTurismo S, které pohání osmiválec 4,7 s výkonem 323 kW (433 koní), jehož výkon je posílán na kola zadní nápravy skrze šestistupňový automat ZF. Střecha vozu bude klasicky plátěná, pochopitelně s elektrickým stahováním.

Otazníky tak zůstávají především nad dynamickými parametry vozu, jež do značné míry ovlivní vyšší hmotnost kabria oproti kupé. Na odpovědi si ale budeme muset ještě pár týdnů počkat, detailní představení vozu Maserati chystá až pro Frankfurt. Do té doby své choutky na tuto otevřenou krásku můžete krotit (nebo probouzet?) pohledem na čtveřici oficiálních snímků vozu, které samozřejmě přikládáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranCabrio
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků