Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Maserati představilo svůj nejnovější model Ghibli a vypustilo do světa také první oficiální fotografie, které doplnilo o krátkou tiskovou zprávu. Novinka se zařadí pod nové Quattroporte. Oba automobily mají stejný základ, v případě Ghibli jde logicky ale o zkrácenou platformu. Oproti většímu sourozenci slibuje Maserati sportovnější charakter.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Sedany | Premiéry | Design | Maserati

Maserati Quattroporte: špičkový sedan v technických detailech

Co se týká motorizací, potvrzeny jsou dvě verze třílitrového přeplňovaného šestiválce. Parametry ještě oficiální nejsou, mluví se ale o maximálním výkonu 410 koní v případě výkonnějšího provedení, slabší varianta se bude pohybovat mezi výkonem 330 – 350 k. Přelomovým okamžikem je pak oficiální potvrzení naftového motoru, což je u Maserati absolutní premiéra.

Standardem pro italskou novinku je osmistupňový automat a pohon zadních kol, stejně jako Quattroporte ale dostane i menší Ghibli systém Q4, tedy pohon všech kol. Maserati očekává od nováčka v nabídce velké věci. Počítá se s prodeji až 50 000 kusů ročně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Maserati

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků