Maserati Alfieri vzdává hold zakladateli značky a je plně funkční

Značka Maserati se v Ženevě pochlubila prototypem sportovního kupé 2+2, jenž vychází ze sériového modelu GranTurismo MC Stradale.

(Aktualizováno 13:25: doplněny živé fotografie z Ženevy)

V dravě střiženém kabátě tohoto krasavce se odráží to, čím vozy s trojzubcem na masce už desítky let vábí pozornost milovníků rychlých aut na celém světě. Alfieri si vypůjčilo jméno jednoho z bratrů, kteří přesně před sto lety znaku Maserati založili. Toto kupé využívá mechanických skupin sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a i když byl rozvor náprav zkrácen o plných 240 mm (2 700 mm), nabízí v zadní části interiéru dvojici sedadel.

Plně provozuschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm dlouhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlouhou přední kapotou skrývá maranellský vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l, jenž dosahuje výkonu 466 koní (343 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu až 520 Nm při 4 750 ot./min. Na kola zadní nápravy se přenáší skrze šestistupňovou převodovku MC Shift uloženou podle receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.

Sportovní auta | Autosalony | Kupé | Premiéry | Maserati

Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Upravený výfuk má vozu zajišťovat „dechberoucí zvuk“, adekvátní zpomalení zajišťuje brzdová soustava s uhlíko-keramickými kotouči a třmeny Brembo. Zvenčí si všimneme nově koncipované, svisle dělené a bohatě tvarované masky chladiče, zadní svítilny mají červené části na vnějších okrajích a bílé uprostřed a kované ráfky mají průměr 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minimalisticky pojatý interiér

Interiér je, jak už to u prototypů bývá, vyroben výhradně ručně. Jednoduchá palubní deska je prý inspirována modelem Maserati 5000 GT, ale jejímu středu dominuje rozměrný monitor. Přístrojovému štítu dominují futuristicky zpracované kruhové stupnice otáčkoměru a tachometru, obklady a ovladače kombinují kůži, hliník a další ušlechtilé materiály.

 

Předchozí KAPITOLY Následující
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků