každý model má nějaké "slabé" místo, kde se začne koroze dřív či později projevovat. ...u některých je těch míst více, u jiných méně.nejhůř jsou na tom auta co projezdí každou zimu po dálnicích (dokonalá solná mlha se dostane všude), a poté na noc končí vě vytápěných gárážích...a naopak nejlépe jsou na tom ta, co v zimě nejezdí. zbytek aut je někde mezi.co mám zkušenost, tak třeba i výměna čelního skla je vstupenkou ke korozi, pač při tom vyřezávání odřou na urřitých místech rám okna na kov, ovšem nikdo se nenamáhá toto nějak ošetřit, nanesou lepidlo nasadí sklo a za dva roky je kolem okna puchýř vedle puchýře.
No tak postavme proti sebe pár tisíc talianských aut čo musia ísť na zvolávačkua pár stotisíc aut nemeckých a japonských značiek čo tak isto musia ísť na zvolávačku.A pre tých mentálnych germanoidných retardov - Rakušanov, Nemcov a časť Švajčiarov bývajúcich vo švajci ale rozumom v deutche je cca 100 milionov. Talianov alebo Francúzov je po cca 50 milionov. A porovnajte to vy blbečkovia z predajmy. A zistíte že nemeckých aut sa zas tak veľa nepredáva. Ľudová značka (W) je domáca pre 100 milionový trh a Fiat zas je domáci pre 50 mil. A to nehovorím o bigotných čechoch alebo slovákoch ktorý stále berú škodovku a jej odnože ako "domácu značku".A pre len trošku technicky vzdelaného chlapa je jasné, že kvalitné autá sa už cca 10 rokov nerobia. Najlepšie to vystihli v TOP GEARE keď išli v starom mercedese - na strednom paneli nie su žiadne ovladače a prístroje a kupodivu nám nič nechýba.
Tak jelikož se ve světě ojetých aut už pěkných pár let pohybuji (vykupuji protiúčtové ojeté vozy u značkových dealerů v SRN) tak mohu jednotlivé značky porovnat. Co se týká koroze karoserie tak nejlepší ochranu mají italové, švédi, francouzi a až potom němci a japonci, nejhůř jsou na tom korejci. Už jsem viděl spostu nebouraných a pravidelně servisovaných Octávií l, Octávií ll a Fábií, které měly korozí chyceny zadní lemy, spodky předních blatníků a prahy. Slavný VW Golf lV rezne jako divej (spodky předních blatníků, prahy, zadní lemy) přední blatníky u VW Passat a Audi A4 reznou na hraně lemu. Začínají se vynořovat i 3-4letý Golfy a Passaty na kterých je již vidět začínající koroze. Stačí se mrknout na klubový stránky a pořádně si je proštudovat. O Mercedesu se snad ani nebudu zmiňovat. To je katastrofa. Snad všechny jeho modely z let 1998 - 2005 reznou jak diví. A je jedno jestli je to Ačko nebo eSko. BMW je na tom trochu líp. Ale snad všechny e46 už na různých místech reznou (lemy předních blatníků, zadní víka), zadní víka u kombíků e39 rezly snad stejně rychle jak u Felicií. Audi je na tom z německé trojky asi nejlíp. Ford snad ani nemusím zmiňovat. Reznul a bohužel stále rezne. Už jsem viděl chycený Focusy ll a dokonce i chycený Mondeo 2008. Takže bohužel i Ford stále ještě s korozí bojuje. Ale ještě jsem neviděl korozí napadeného Fiata z let 2000+. Mazda rezla snad nejrychleji ze všech japonců. Až čas ukáže, jestli to u nových modelů bude lepší. Honda a Toyota je na tom z japonců asi nejlíp. Subaru rezne taky, ale ne tak rychle jako Mazda. A zase jenom určitý díly. U Forestra MY 2004+ reznou zadní víka kolem zadního skla. Prostě v dnešní době už je bohužel jedno, jaký auto si člověk koupí. Kvalitní a dlouhověký auta se už tak 8 let nedělají a to co se vyrábí dnes je jen spotřební auto. Vystřídal jsem již mnoho aut značek (Alfa Romeo, Fiat, BMW, Volvo, VW, Ford, Nissan) a rozhodně nemůžu říct, že by VW byl nějak spolehlivější než Fiat či Alfa Romeo.
Jsem rád, že má někdo nezaujatý názor :-)
Musím souhlasit a bohužel, nejvíc s tím mercedesem - 2x opravované 5. dveře u kombi + nakonec vyměněné úplně kvůli korozi ještě v záruce, to je fakt síla. Teď pro změnu nové nesedí a blbě se zavírají - což už je otázka spíš kvality servisu :-(
Nedělal ti to Reven_21!?
Nadpis jak z blesku.Samozřejmě tam nešlo napsat "Alfa Romeo a Maserati musí do servisu kvůli problému se zavěšením", je potřeba zaujmout, a co může zabrat líp než použít 20 let starou záležitost koroze.
Taky nemám rád řeči o korozi italských aut, když mám osobní zkušenost s jejich provozem. Naopak, na rozdíl od předchozí poznámky o neexistující korozi u oktávek mám opačnou zkušenost - soused od babky má jedničkovou oktávu a ty puchýřky kolem dvířek na benzín bych nikomu nepřál vidět. Vídávám i jiné oktávky, které rezaví kolem lišty osvětlení zadní registrační značky, fabky na prazích za předním blatníkem, superby na dveřích kufru apod. Přesto si myslím, že škodovky jsou dobrá auta, ale zase ne nic výjimečně dobrého! No a k těm italům - ať si každý sáhne sám do svědomí a přizná, kdy viděl naposled sežraného itala. Nemyslím tím una, ritma apod., protože to bychom museli srovnávat s golfem nebo pašíkem 1. generace a, nedej bože, s favoritem nebo felinou!
Celkově s tebou souhlasím, až na ty sežraný italy. Podívej se na jakoukoliv 156 zespodu na podlahu
Rezavých oktávek 1. generace je nespočet :-|.
"potíže s řízením, respektive podle NHTSA ztrátu kontroly nad vozidlem" :-D to jako korozí může upadnout náprava nebo jak?
Vizhttp://www.edmunds.com/car-news/2005-08-maserati... ... "The rear tie-rod assemblies may have insufficient anti-corrosion material applied, allowing them to weaken and possibly fail," said NHTSA in its summary of the problem. "Failure of the tie rods may result in a loss of vehicle control and increase the risk of a crash.""Rear tie-rod" jsou předpokládám ty tyčky připevněný vzadu k těhlici a k nápravnici pro pasivní natáčení kol:http://www.batucars.com/wp-content/uploads/2009-A... ...
Já myslím, že tam spíš bude docházet k nějaké vůli v zadní nápravě. To může být u sportovních aut za vysoké rychlosti nebo při prudkém zrychlení docela problém.
talianske auto hrdzavie uz v katalogu...
Před jistou dobou musel nechat místní dealer Škodovky přelakovat 5. dveře u Felicií, které jakožto skladovky rezavěly už na dvoře salónu :-/.
Možná, německé na místech kde to nevidíš až když máš díru skrz celou kastli
Klasika, nejvíc připomínek mají ti germanoidní vlezdoprdelkové, co si tiše a nenápadně nechávají vymejvat mozky sračkama o tom, že to nejlepší je z Německa.. Vsadim se, že nikdo z vás nikdy v italovi ani neseděl, máte ty vaše stupidní názorečky našprtaný z převzatých plátků, jako je Auto Tip a Auto motor sport a při jejich konzumaci se ani nepozastavíte nad blábolama, jakýma vás krmí.. Je mi vás upřímně líto.. Bůh VW s vámi;-)
To je presne dôvod, prečo je Fiat a Alfa tam, kde je - na okraji záujmu zákazníkov. Fušerská a odfláknutá robota. Vo vedení, v konštrukcii, ale aj vo výrobe. Odfláknuť protikoróznu ochranu v dobe, kedy koncern VW poskytuje 10 a viacročnú záruku na prehrdzavenie, je buď znakom totálnej hlúposti alebo odrezanosti od reality - prípadne oboch faktorov.Škodovka dáva veľmi dobrú protikoróznu ochranu už od prvej generácie Octavie - t.j. od jesene 1996. A nespomínam si, že by som videl nejakú hrdzavú Octavku. Segra má ročník 98, najazdených dobre cez 300.000 km, ale hrdzu som na nej ešte nevidel. To isté s Fabiami.Ale u Talianov je to vždy tá istá pesnička - pri predstavení každého nového modelu veľkohubé reči o tom, ako dobehnú a predbehnú Nemcov, a po pár rokoch rovnaké problémy s kvalitou ako pred 10 či 20 rokmi.Talianske autá mi pripomínajú perfektné módne topánky (boty, resp. polobotky), ktoré sa raz doviezli k nám za socíku. Špičkový taliansky dizajn. Vydržali však len jednu prechádzku. Až neskôr sa zistilo, že to boli topánky určené špeciálne pre nebožtíkov do truhly :-D.
No je zajímavý, že asi svolávačky VW jsou v pořádku, třeba když se svolává 30 tisíc vozů s TDI kvůli unikajícímu palivu http://www.auto.cz/tdi-vw-svolava-u-vozu-mot... ... nebo svolává své vozy na CNG, protože hrozí roztržení nádrže http://forum.cngklub.cz/viewtopic.php... Týká se to i jiných automobilek, třeba Nissanu http://europe.autonews.com/article/20130523/ANE/1305... ... nebo Renaultu http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ... Prostě je to všechno jenom technika a občas se něco nepovede, hlavní je, jak se k tomu automobilka postaví a zda zjedná nápravu. A o tom, že by Italové měli "veľkohubé reči o tom, ako dobehnú a predbehnú Nemcov", to bylo a je zvykem u nás a právě u Němců, viz jejich snaha stát se největší automobilkou, o tom už melou několik let. Vůbec ta soutěž o největší automobilku mi přijde velmi hloupá. Tím si jen někdo honí vlastní péro.
Jenže ta záruka na prorezivění znamená, že rez musí být skrz celý plech (tedy díra), na povrchovou korozi se tato záruka nevztahuje.Povrchovou korozi většinou kryje záruka na lak (je nutno podrobněji prozkoumat podmínky výrobce), která je jak u Škody/VW, tak i Fiatu/Alfy pouze 3 roky.
Stát se to může každému, umění je to přiznat.
Přistaň na zemi! Máš sice pravdu, ale to se týkalo jen OCT 1 a od OCT2 už se situace začala pomalu měnit! Na OCT2 po dvou letech zimního provozu urezatí min krycí plechy brzdových kotoučů! Po první zimě Rapid už docela pěkně rezavá přední náprava, mám ho u baráku! A OCT3 předpokládám že to nebude o nic lepší! Kvalita všech aut rapidně klesá a netýká se to jen koroze! Dnešní předpokládaná životnost max 5let nebo 150t Km!
Tobě zřejmě dělá veliký problém čeština, páč tomu článku, na který tu tak horlivě reaguješ, jsi evidentně neporozuměl... A pokud jsi ještě neviděl orezlou oktávku, tak vylez z toho snu, v kterým ses zabydlel a pořádně se kolem sebe rozhlídni..
no jo zlatý VW ti radši nic nepřiznají :-D
Asi tak :-D jen nevím, proč se tady řeší koroze kastle, když je problém s podvozkovou částí, která není součástí kastle :-) PS od loňska mám 147čku rv:2003 dovoz I s najetejma poctivejma 50000km... když šla na technickou neměla v protokolu jedinou výtku..... já vím, je to odfláknutý, nekvalitní italský auto, který nemůže němcům konkurovat, jen v roce 2001 co přišla na trh neměla konkurenta, bylo to nejlepší co trh nabízel, jak 156 v roce 1997.....
v poslednej dobe sa taketo akcie stali uz normalnymi
a jezisi, to zase bude bliticka...
Tak tak, zadny normalni clovek nemuze dneska koupit auto zacinajici na F. Fiat, Ford a nebo Folksvagen, je to vsechno stejnej krap.
Chybi ti tam Francouzsky :c)
Ferrari? Fisker?
Vidim, ze si rozumime.
Víte proč se řidiči vozů Alfa Romeo na silnicích nezdraví? Protože už se pozdravili ráno v servise.:-D:-D:-D
ale zdravia si v náhradných vozidlách zn. VW....:-D
A na to jsi přišel jak?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.