Masarykův okruh s novým povrchem

Bezpochyby nejslavnější závodní dráha u nás se letos na jaře dočkala nového povrchu. A tento víkend byla slavnostně otevřena.

Celá investice do nového asfaltového koberce stála 150 milionů korun a dráha, byť jako každý nový povrch zatím trochu kluzká, nyní opět patří do světové třídy. Na trať jako vůbec první vyjeli účastníci dvanáctihodinového automobilového závodu amatérů Le Brno. V sobotu, v jakési předpremiéře, nový asfalt okusily luxusní sporťáky Klubu sportovních aut, na jehož sraze se představily i vozy Ford GT, Ferrari 430 Scuderia nebo Ultima GTR. Nedělní dopoledne pak patřilo vyznavačům tuningu, kteří se mohli po okruhu svézt a navíc absolvovat i sprinty na cílové rovince. Byli jsme tak svědky startů často bizarních dvojic, přičemž výsledek nedopadl vždy podle očekávání. Citroën BX tak natřel Peugeot 306 GTI, Škoda 110R to nandala Audi A4 Avant a obstarožní černá Honda CRX se zvukem tryskového letadla zdolala takřka každého včetně Cobry.

Ve dvě hodiny odpoledne pak byla přes cílovou rovinku natažena páska a hosté v čele s primátorem města Brna Romanem Onderkou se chopili nůžek a slavnostně ji rozstříhali. V tu chvíli se do pohybu dala již připravená kolona historických automobilů, kde dominovaly Fordy klubu Fordever. Postupně byly pouštěny na trať a moderátor každý z nich krátce představil. Historické vozy včetně Cortin, Capri, Mustangu, ale také Škodovek, Fiatů, Ferrari, Triumphu či MG Twin Cam pak kroužily po okruhu až do chvíle, kdy se kolem třetí hodiny dalo do vytrvalého deště. 

Následovala dražba ze starého asfaltu okruhu slisovaných kostek, jejichž dřevěné podstavce zdobily autogramy špičkových motocyklových silničářů Rossiho, Stonera, Capirossiho, Pedrosy a Lorenza.  O výtěžek charitativní aukce ve výši 115 000 korun se podělily nadační fondy Krtek a Phoenix. Šanci dosáhnout na cenný suvenýr budou mít i další zájemci v internetovém prodeji (www.aukro.cz), který odstartuje v pátek 23. května. Nedělní pořad uzavřela úvodní ze série letošních veřejných jízd in-line bruslařů částí tratě Masarykova okruhu. 

Brněnský Masarykův okruh i nadále zůstává prestižním českým místem k mezinárodní prezentaci motoristických aktivit všech druhů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků