Masarykův okruh s novým povrchem

Bezpochyby nejslavnější závodní dráha u nás se letos na jaře dočkala nového povrchu. A tento víkend byla slavnostně otevřena.

Celá investice do nového asfaltového koberce stála 150 milionů korun a dráha, byť jako každý nový povrch zatím trochu kluzká, nyní opět patří do světové třídy. Na trať jako vůbec první vyjeli účastníci dvanáctihodinového automobilového závodu amatérů Le Brno. V sobotu, v jakési předpremiéře, nový asfalt okusily luxusní sporťáky Klubu sportovních aut, na jehož sraze se představily i vozy Ford GT, Ferrari 430 Scuderia nebo Ultima GTR. Nedělní dopoledne pak patřilo vyznavačům tuningu, kteří se mohli po okruhu svézt a navíc absolvovat i sprinty na cílové rovince. Byli jsme tak svědky startů často bizarních dvojic, přičemž výsledek nedopadl vždy podle očekávání. Citroën BX tak natřel Peugeot 306 GTI, Škoda 110R to nandala Audi A4 Avant a obstarožní černá Honda CRX se zvukem tryskového letadla zdolala takřka každého včetně Cobry.

Ve dvě hodiny odpoledne pak byla přes cílovou rovinku natažena páska a hosté v čele s primátorem města Brna Romanem Onderkou se chopili nůžek a slavnostně ji rozstříhali. V tu chvíli se do pohybu dala již připravená kolona historických automobilů, kde dominovaly Fordy klubu Fordever. Postupně byly pouštěny na trať a moderátor každý z nich krátce představil. Historické vozy včetně Cortin, Capri, Mustangu, ale také Škodovek, Fiatů, Ferrari, Triumphu či MG Twin Cam pak kroužily po okruhu až do chvíle, kdy se kolem třetí hodiny dalo do vytrvalého deště. 

Následovala dražba ze starého asfaltu okruhu slisovaných kostek, jejichž dřevěné podstavce zdobily autogramy špičkových motocyklových silničářů Rossiho, Stonera, Capirossiho, Pedrosy a Lorenza.  O výtěžek charitativní aukce ve výši 115 000 korun se podělily nadační fondy Krtek a Phoenix. Šanci dosáhnout na cenný suvenýr budou mít i další zájemci v internetovém prodeji (www.aukro.cz), který odstartuje v pátek 23. května. Nedělní pořad uzavřela úvodní ze série letošních veřejných jízd in-line bruslařů částí tratě Masarykova okruhu. 

Brněnský Masarykův okruh i nadále zůstává prestižním českým místem k mezinárodní prezentaci motoristických aktivit všech druhů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků