Marussia: superauto z pera ruského designéra

Kreativita kvete i v zemi Velkého medvěda. Alespoň v počítačích. Igor Krasnov si tentokrát vyhrál s vizí malého supersportu.

Nadějný ruský designér Igor Krasnov působí nejen ve své zemi jako výjimečný zjev. Před několika měsíci většinu motoristické veřejnosti doslova šokoval svou studií čtyřdvéřového supersportovního vozu, jenž jasně aspiroval na jmenovku Ferrari (několik snímků tohoto stroje najdete níže v připojené galerii).

Jeho nejnovější projekt však naznačuje tvůrcovu představu o čistě výkonném supersportu. Nese milé slovansky znějící jméno Marussia. Jedná se o jakési propojení stíhacího letounu s moderním superautem a můžeme na něm sledovat škálu prvků, jež odkazují na produkty renomovaných světových stavitelů. Ty však Krasnov propojil do konzistentního, jednolitého návrhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Začněme odzadu. Hrozivě působící pozadí stroje hostí velké kruhové elementy, jež vypadají jako výstupní otvory proudových motorů na stíhacím letounu. Ačkoli potenciálnímu vozu mnoho praktického nepřinesou, po svém obvodu v půlkruzích nesou svetelné zdroje a celá záď díky tomu působí originálním dojmem. V křivkách karosérie sledujeme prvky klasických, robustních muscle cars kombinované s ostrými lomy typickými pro moderní superauta typu Lamborghini Reventon. Boční linie karosérie se pak od přední části dveří zvedá jak u někdejších Corvett, ale hranaté vstupy a výstupy vzduchu dávají celku aktuální a moderní švih.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Marussia

Příď Marussie pak nese křivky, na něž jsme zvyklí u současných vozů Ferrari a Lamborghini, zvláště pokud se jedná o šípovitě zaostřenou kapotu a zdvihající se blatníky, jež se vyznačují rozměrnými lichoběžníkovými otvory pro vstup vhduchu k chladičům. Design sdružených světel byl zjevně inspirován modely Ferrari F430 a 599 nebo možná typem Lamborghini Gallardo. Pravděpodobnost, že se tento vůz nakonec objeví byť jen v podobě prototypu, je srovnatelná s šancí, jakou máte ve sportce na výhru hlavní ceny. Na druhou stranu Marussia naznačuje, jakým směrem by se mohli konstruktéři supersportů zamýšlet, když přistoupí k rýsovacím prknům. A není pochyb o tom, že jejich praktickou aplikaci pak oklikou jitě brzy potkáme opět v působivých návrzích nadějných mladých designérů, mezi které Igor Krasnov bezpochyby patří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Krasnovova vize čtyřdvéřového Ferrari
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků