Marussia: superauto z pera ruského designéra

Kreativita kvete i v zemi Velkého medvěda. Alespoň v počítačích. Igor Krasnov si tentokrát vyhrál s vizí malého supersportu.

Nadějný ruský designér Igor Krasnov působí nejen ve své zemi jako výjimečný zjev. Před několika měsíci většinu motoristické veřejnosti doslova šokoval svou studií čtyřdvéřového supersportovního vozu, jenž jasně aspiroval na jmenovku Ferrari (několik snímků tohoto stroje najdete níže v připojené galerii).

Jeho nejnovější projekt však naznačuje tvůrcovu představu o čistě výkonném supersportu. Nese milé slovansky znějící jméno Marussia. Jedná se o jakési propojení stíhacího letounu s moderním superautem a můžeme na něm sledovat škálu prvků, jež odkazují na produkty renomovaných světových stavitelů. Ty však Krasnov propojil do konzistentního, jednolitého návrhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Začněme odzadu. Hrozivě působící pozadí stroje hostí velké kruhové elementy, jež vypadají jako výstupní otvory proudových motorů na stíhacím letounu. Ačkoli potenciálnímu vozu mnoho praktického nepřinesou, po svém obvodu v půlkruzích nesou svetelné zdroje a celá záď díky tomu působí originálním dojmem. V křivkách karosérie sledujeme prvky klasických, robustních muscle cars kombinované s ostrými lomy typickými pro moderní superauta typu Lamborghini Reventon. Boční linie karosérie se pak od přední části dveří zvedá jak u někdejších Corvett, ale hranaté vstupy a výstupy vzduchu dávají celku aktuální a moderní švih.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Marussia

Příď Marussie pak nese křivky, na něž jsme zvyklí u současných vozů Ferrari a Lamborghini, zvláště pokud se jedná o šípovitě zaostřenou kapotu a zdvihající se blatníky, jež se vyznačují rozměrnými lichoběžníkovými otvory pro vstup vhduchu k chladičům. Design sdružených světel byl zjevně inspirován modely Ferrari F430 a 599 nebo možná typem Lamborghini Gallardo. Pravděpodobnost, že se tento vůz nakonec objeví byť jen v podobě prototypu, je srovnatelná s šancí, jakou máte ve sportce na výhru hlavní ceny. Na druhou stranu Marussia naznačuje, jakým směrem by se mohli konstruktéři supersportů zamýšlet, když přistoupí k rýsovacím prknům. A není pochyb o tom, že jejich praktickou aplikaci pak oklikou jitě brzy potkáme opět v působivých návrzích nadějných mladých designérů, mezi které Igor Krasnov bezpochyby patří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Krasnovova vize čtyřdvéřového Ferrari
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků