Marussia chce pro Putina stavět limuzíny, ZiLy u něj nebodovaly (+ 21x foto)

Po nepřesvědčivém přijetí limuzín ZiL 4112P ze strany vládce Ruska báťušky Putina nyní své štěstí hodlá zkusit ambiciózní ruská společnost Marussia.
Seznam kapitol
  1. Marussia pro Putina
  2. Fotogalerie

Někdejší agent obávané KGB vládne Rusku již od roku 2000, přičemž střídá pozice prezidenta a premiéra. V současnosti je ale jeho obliba u veřejnosti na historickém minimu, nicméně jedním z dalších Putinových populistických gest je vyjádření vůle jezdit ruským automobilem stejně jako to dělali jeho předchůdci z dob SSSR, kteří používali převážně limuzíny ZiS a později ZiL.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
ZiL 4112P s americkým motorem u Vladimira Putina prý ani přes svoji luxusní výpravu nezabodoval

Cílem kampaně je ale také lepit modré majáčky na ruské automobily pro vrcholné státní úředníky namísto na dosud používané Mercedesy a BMW. Vloni na podzim ZiL Putinovi údajně předvedl jeden z prototypů nové limuzíny 4112P (= prezidentský), což ale současný šéf ZiLu odmítá. Zdroje blízké Kremlu však skrze list Izvestia hovořily o tom, že Putin auto viděl a byl zklamaný, vždyť jde prakticky jen o přestavěný, striktně hranatý ZiL série 4104, který používali Michail Gorbačov a další kremelští vládcové na soumraku sovětského impéria.

Zajímavosti | Technika | Škoda | Mercedes-Benz | Názory

Prezidentská auta budí vášně. V čem bude jezdit Miloš Zeman?

Model 4112P vám může připadat jako výtvor důkladného ladiče, ale pravda je, že pánové ze ZiLu to s ním myslí opravdu vážně, navíc připojené video dokazuje, že těchto aut už několik vyrobeno bylo. Připomeňme, že ZiL již před šesti lety vyvíjel přehlídkovou studii ZiL Parade Concept. „Nový“ ZiL 4112P je šestimístnou, pancéřovanou limuzínou s hmotností více než 3,5 t, jež byla oproti původní konstrukci rozsáhle modernizována.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I takto by mohlo vypadat nové auto ruského prezidenta

Zážehový osmiválec s objemem 7,7 l a výkonem 400 koní (294 kW) dodává americký specialista Allison, navazující automatická převodovka je rovněž amerického původu. Vladimir Putin ale žádá zcela novou, ryze ruskou konstrukci, jež by lépe odpovídala váze jeho majestátu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé návrhy vypadají docela reálně, jiné již poněkud méně

Proto byly osloveny také další konkurenční společnosti, přičemž třeba GAZ údajně připravuje luxusní model vycházející z techniky Audi A8, který by měl být představen již napřesrok. Do hry se má zapojit také firma Marussia, na kterou si možná vzpomenete z doby studie supersportu B1 nebo bizarního SUV Marussia P1. Na objednávku Marussie vznikla série studií nezávislých designerů, o vítězném návrhu má být rozhodnuto již 1. března.

V níže připojené fotogalerii se můžete podívat na některé z těchto návrhů. Většina z nich je adaptací původního ZiLu 4104 z roku 1978, ale najdeme mezi nimi i vůz připomínající starší ZiS 110 představený v roce 1946.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Marussia pro Putina
  2. Fotogalerie
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků