Martin Heřmanský: Každý zákazník Harley-Davidson je pro nás VIP

Vloni v květnu jsme měli možnost zúčastnit se jízdy s motocykly Harley-Davidson napříč Moravou. I přes zdánlivou odtažitost tohoto tématu od běžné náplně našeho magazínu se reportáž z tohoto podniku, který se konal v rámci programu Demotruck Experience Harley-Davidson 2012, setkala se značným zájmem.

Proto jsme položili několik otázek Martinu Heřmanskému, šéfovi zastoupení motocyklů Harley-Davidson pro střední a východní Evropu.

AR: V roce 2012 zaznamenala značka Harley-Davidson v České republice 334 registrací. Jak na tento výsledek pohlížíte?

Prodeje našich motocyklů v ČR si již od roku 2009 drží rostoucí úroveň a ani rok 2012 nebyl výjimkou. Stále dominujeme tržnímu segmentu motocyklů nad 800ccm. 

AR: Co považujete vy osobně za největší úspěch značky v Česku?

Dovolil bych si zmínil dvě zásadní věci. Zaprvé - vysoké povědomí veřejnosti o H-D coby prémiové, ikonické značce, která kromě unikátního produktu poskytuje lidem vysokou přidanou hodnotu v podobě jedinečného životního stylu. Zadruhé - naše dealerská síť je stabilní, velmi dobře zavedená. A co je nejdůležitější, poskytuje zákazníkům služby splňující ta nejvyšší kritéria v automotive průmyslu. Řada z nich z hlediska kvality patří k evropské špičce. 

Zajímavosti | Americká auta | Fascinace | Motocykly | Cestování | První svezení | Ostatní značky

Harley-Davidson: jízda napříč Moravou aneb Automobilista za řidítky

AR: Pocítili jste dopady ekonomické krize?

Obecně platí, že prémiové značky bývají postiženy krizí méně nežli značky ostatní. A ani my nejsme výjimkou. Máme to štěstí, že pro drtivou většinu našich zákazníků je jízda na H-D srdeční záležitostí, určitým vyjádřením sebe sama. Tudíž krizi příliš neřeší, případně obětují něco jiného. Na úrovni regionu CEE naše prodeje již několik let pravidelně zaznamenávají dvouciferný růst.  

AR: Který z modelů si čeští zákazníci oblíbili nejvíce?

Obliba našich modelových řad je již několik let poměrně stabilní a rovnoměrná. Každopádně vzhledem k tomu, že svět H-D objevuje stále více mladších zákazníků, je momentálně nejoblíbenější řadou z hlediska počtu prodaných motocyklů řada Sportster.
 
AR: Máte představu o vašem typickém zákazníkovi?

Věřím, že doba, kdy byl typický zákazník H-D vnímán jako někdo v kožené bundě, kalhotách, tetováním po celém těle a s vousy až na zem, je dávno pryč. H-D je skutečně značka pro každého, kdo chce ukázat světu svůj postoj, individualitu a kdo se chce lišit od davu ostatních lidí. Každý z našich zákazníků je pro nás VIP.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Sportster patřila vloni mezi českými zákazníky Harley-Davidson k nejoblíbenějším 
 

AR: Kolik poboček vaše zastoupení v České republice zásobuje?

V současné době máme v ČR 5 oficiálních dealerů značky, jsou rovnoměrně rozmístěni po celé zemi. Jedná se o Prahu, Brno, Ostravu, Hradec Králové a Plzeň. Nejvyšší standardy splňují samozřejmě všichni.

AR: Značka Harley-Davidson oslaví 110. výročí svého založení. Připravujete k této příležitosti nějaké zajímavé programy?

Můžete mi věřit, že rok 2013 bude rokem naší značky. Konkrétní akce nebo program si ovšem dovolím v tuto chvíli neprozradit. Snad jen to, že s oslavami začínáme na oficiální národní výstavě Motosalon v březnu 2013 v Letňanech.

Video | Motocykly

Harley-Davidson představil nový úzký Sportster 72

AR: Od roku 1928 v Praze, od dob slavného závodníka Bohumila Turka, funguje vůbec nejstarší klub příznivců motocyklů Harley-Davidson na světě. Spolupracujete s ním? 

HDCP udělal pro značku H-D v České republice tolik, že se to nedá v rozumně krátké době popsat. Velice si vážím lidí, kteří zůstali značce věrni i v dobách nejhlubší totality a šířili dále její slávu. Mají můj hluboký dík a věřím, že se časem naše spolupráce bude prohlubovat.

AR: A co vy? Jaký motocykl v současnosti sedláte? 

V současné době sedlám dva modely, jedním je Road King Classic z roku 2009, tím druhým je Street Glide z letošní speciální limitované série CVO.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků