Martin Heřmanský: Každý zákazník Harley-Davidson je pro nás VIP

Vloni v květnu jsme měli možnost zúčastnit se jízdy s motocykly Harley-Davidson napříč Moravou. I přes zdánlivou odtažitost tohoto tématu od běžné náplně našeho magazínu se reportáž z tohoto podniku, který se konal v rámci programu Demotruck Experience Harley-Davidson 2012, setkala se značným zájmem.

Proto jsme položili několik otázek Martinu Heřmanskému, šéfovi zastoupení motocyklů Harley-Davidson pro střední a východní Evropu.

AR: V roce 2012 zaznamenala značka Harley-Davidson v České republice 334 registrací. Jak na tento výsledek pohlížíte?

Prodeje našich motocyklů v ČR si již od roku 2009 drží rostoucí úroveň a ani rok 2012 nebyl výjimkou. Stále dominujeme tržnímu segmentu motocyklů nad 800ccm. 

AR: Co považujete vy osobně za největší úspěch značky v Česku?

Dovolil bych si zmínil dvě zásadní věci. Zaprvé - vysoké povědomí veřejnosti o H-D coby prémiové, ikonické značce, která kromě unikátního produktu poskytuje lidem vysokou přidanou hodnotu v podobě jedinečného životního stylu. Zadruhé - naše dealerská síť je stabilní, velmi dobře zavedená. A co je nejdůležitější, poskytuje zákazníkům služby splňující ta nejvyšší kritéria v automotive průmyslu. Řada z nich z hlediska kvality patří k evropské špičce. 

Zajímavosti | Americká auta | Fascinace | Cestování | Motocykly | První svezení | Ostatní značky

Harley-Davidson: jízda napříč Moravou aneb Automobilista za řidítky

AR: Pocítili jste dopady ekonomické krize?

Obecně platí, že prémiové značky bývají postiženy krizí méně nežli značky ostatní. A ani my nejsme výjimkou. Máme to štěstí, že pro drtivou většinu našich zákazníků je jízda na H-D srdeční záležitostí, určitým vyjádřením sebe sama. Tudíž krizi příliš neřeší, případně obětují něco jiného. Na úrovni regionu CEE naše prodeje již několik let pravidelně zaznamenávají dvouciferný růst.  

AR: Který z modelů si čeští zákazníci oblíbili nejvíce?

Obliba našich modelových řad je již několik let poměrně stabilní a rovnoměrná. Každopádně vzhledem k tomu, že svět H-D objevuje stále více mladších zákazníků, je momentálně nejoblíbenější řadou z hlediska počtu prodaných motocyklů řada Sportster.
 
AR: Máte představu o vašem typickém zákazníkovi?

Věřím, že doba, kdy byl typický zákazník H-D vnímán jako někdo v kožené bundě, kalhotách, tetováním po celém těle a s vousy až na zem, je dávno pryč. H-D je skutečně značka pro každého, kdo chce ukázat světu svůj postoj, individualitu a kdo se chce lišit od davu ostatních lidí. Každý z našich zákazníků je pro nás VIP.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Sportster patřila vloni mezi českými zákazníky Harley-Davidson k nejoblíbenějším 
 

AR: Kolik poboček vaše zastoupení v České republice zásobuje?

V současné době máme v ČR 5 oficiálních dealerů značky, jsou rovnoměrně rozmístěni po celé zemi. Jedná se o Prahu, Brno, Ostravu, Hradec Králové a Plzeň. Nejvyšší standardy splňují samozřejmě všichni.

AR: Značka Harley-Davidson oslaví 110. výročí svého založení. Připravujete k této příležitosti nějaké zajímavé programy?

Můžete mi věřit, že rok 2013 bude rokem naší značky. Konkrétní akce nebo program si ovšem dovolím v tuto chvíli neprozradit. Snad jen to, že s oslavami začínáme na oficiální národní výstavě Motosalon v březnu 2013 v Letňanech.

Video | Motocykly

Harley-Davidson představil nový úzký Sportster 72

AR: Od roku 1928 v Praze, od dob slavného závodníka Bohumila Turka, funguje vůbec nejstarší klub příznivců motocyklů Harley-Davidson na světě. Spolupracujete s ním? 

HDCP udělal pro značku H-D v České republice tolik, že se to nedá v rozumně krátké době popsat. Velice si vážím lidí, kteří zůstali značce věrni i v dobách nejhlubší totality a šířili dále její slávu. Mají můj hluboký dík a věřím, že se časem naše spolupráce bude prohlubovat.

AR: A co vy? Jaký motocykl v současnosti sedláte? 

V současné době sedlám dva modely, jedním je Road King Classic z roku 2009, tím druhým je Street Glide z letošní speciální limitované série CVO.
 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků