Marek Hyka zůstal vyjímečně koly na zemi!

Akrobatický pilot v kategorii Unlimited a člen reprezentace Marek Hyka si v pátek 11.3. vyzkoušel jaké to je za volantem závodního BMW Radicalteamu. A potvrdil, že když už člověk umí něco dobře řídit, tak je jedno, jestli to létá, jezdí nebo plave.

Jako řada dalších jezdců si na závodním okruhu v Mostě měl možnost vyzkoušet závodní BMW 325i Radicalteamu, které i v letošním roce pojede sérii vytrvalostních závodů Le Brno a Le Most. Kromě dalších tří aut, které tento tým nasadí do série „LE“ bude právě ve zmíněném BMW jedinečná možnost vyzkoušet si závodění na vlastní kůži i pro naprosté začátečníky. Bez licence a drahé výbavy bude mít cca 20 zájemců v letošním roce příležitost zapojit se do vytrvalostního závodu. Jakožto neziskový projekt a také díky podpoře partnerů APM a Nejlevnějšípneu.cz je motorsport konečně přístupný komukoli. A vzhledem k tomu, že na sedadle spolujezdce bude sedět zkušený závodník, který pomůže pohlídat závodní situace, se nemusí ani nováček ve světě motorsportu obávat usednou za volant tohoto závodního speciálu.

Což ostatně dokázal i páteční trénink, kdy možnost otestovat si BMW mimo rámec závodů využilo 14 jezdců.

Kromě laminátového BMW, se kterým pojedou nováčci se na dráze ukázalo i BMW pro zkušenější jezdce, které si i díky kompletní karbonové karoserii poradí i s řadou silnějších vozů.

Jako novinku představil Radicalteam poprvé i Nissan 350Z. Původně kopcový speciál, doposud bojující na tratích vrchařského mistrovství ČR a Evropy, prodělal přes zimu řadu úprav a je nyní připraven k nasazení do vytrvalostní série, kde si odbyde svou premiéru už 26.3.2016 v Brně.

A nesmíme samozřejmě zapomenout na speciál Radical SR4. Absolutního vítěze posledního závodu v Brně, který je po zimní přestávce připraven pokračovat v bojích o přední pozice. Sice to v otevřeném kokpitu Radicalu v jarních měsících trochu fouká, ale za volantem se jezdec pořádně zapotí.

Doplňující informace:

- Radicalteam v loňském roce nasadil v seriálu „LE“ tři vozidla. Dvě BMW a jeden Radical. V jednotlivých závodech se sedmkrát umístil na stupních vítězů a celkově získal dvě druhá a jedno třetí místo (BMW a Radical jedou v odlišných divizích).

- V letošním roce pojede Radicaltem se čtyřmi vozy:
BMW 325i B-tým – určené pro nováčky s čitelnějším nastavením podvozku. Vybavené druhou sedačkou a intercomem umožňuje koučing i v průběhu závodu.
BMW 325i A-tým – jezdci, co už absolvovali závod a zvládají samostatnou jízdu mohou usednout do karbonového speciálu s ostřejším nastavením podvozku.
Nissan 350Z – přebytek výkonu tohoto speciálu už vyžaduje řadu závodních návyků. Naše zkušenost je, že obvykle stačí necelá sezóna v BMW, aby mohl závodník naplnit své abmice i za volantem Nissanu.
Radical SR4 – závodní „placka“ generující výrazný aerodynamický přítlak. Při hmotnosti 460kg je právě zvládnutí práce s přítlakem základem úspěchu.

Poznámky pro editory:

- O.s. Motorsport si od svého založení v r. 2011 klade za cíl popularizovat motorsport a zpřístupnit jej co nejširšímu počtu zájemců.

- Vytrvalostní seriál „LE“ se jezdí na českých okruzích Most a Brno. Jedná se o amatérskou obdobu vytrvalostních závodů ve stylu Le Mans. 6, 8, 12 nebo 24 hodin představuje výzvu nejen pro techniku, ale i pro jezdce. Seriálu se účastní upravené cestovní vozy a závodní speciály. Výhodou oproti profesionálním sériím jsou především výrazně nižší náklady a v neposlední řadě i přístupnost pro nelicencované jezdce. První závod se jede 26.3.2016 na okruhu v Brně.

- Závody se jezdí na pneumatikách schválených pro běžný provoz. Nicméně existuje několik semi-slick pneumatik, které podávají výkony téměř jako závodní speciály. V našem případě se jedná o pneumatiky Nankang NS2R. 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků