Marek Hyka zůstal vyjímečně koly na zemi!

Akrobatický pilot v kategorii Unlimited a člen reprezentace Marek Hyka si v pátek 11.3. vyzkoušel jaké to je za volantem závodního BMW Radicalteamu. A potvrdil, že když už člověk umí něco dobře řídit, tak je jedno, jestli to létá, jezdí nebo plave.

Jako řada dalších jezdců si na závodním okruhu v Mostě měl možnost vyzkoušet závodní BMW 325i Radicalteamu, které i v letošním roce pojede sérii vytrvalostních závodů Le Brno a Le Most. Kromě dalších tří aut, které tento tým nasadí do série „LE“ bude právě ve zmíněném BMW jedinečná možnost vyzkoušet si závodění na vlastní kůži i pro naprosté začátečníky. Bez licence a drahé výbavy bude mít cca 20 zájemců v letošním roce příležitost zapojit se do vytrvalostního závodu. Jakožto neziskový projekt a také díky podpoře partnerů APM a Nejlevnějšípneu.cz je motorsport konečně přístupný komukoli. A vzhledem k tomu, že na sedadle spolujezdce bude sedět zkušený závodník, který pomůže pohlídat závodní situace, se nemusí ani nováček ve světě motorsportu obávat usednou za volant tohoto závodního speciálu.

Což ostatně dokázal i páteční trénink, kdy možnost otestovat si BMW mimo rámec závodů využilo 14 jezdců.

Kromě laminátového BMW, se kterým pojedou nováčci se na dráze ukázalo i BMW pro zkušenější jezdce, které si i díky kompletní karbonové karoserii poradí i s řadou silnějších vozů.

Jako novinku představil Radicalteam poprvé i Nissan 350Z. Původně kopcový speciál, doposud bojující na tratích vrchařského mistrovství ČR a Evropy, prodělal přes zimu řadu úprav a je nyní připraven k nasazení do vytrvalostní série, kde si odbyde svou premiéru už 26.3.2016 v Brně.

A nesmíme samozřejmě zapomenout na speciál Radical SR4. Absolutního vítěze posledního závodu v Brně, který je po zimní přestávce připraven pokračovat v bojích o přední pozice. Sice to v otevřeném kokpitu Radicalu v jarních měsících trochu fouká, ale za volantem se jezdec pořádně zapotí.

Doplňující informace:

- Radicalteam v loňském roce nasadil v seriálu „LE“ tři vozidla. Dvě BMW a jeden Radical. V jednotlivých závodech se sedmkrát umístil na stupních vítězů a celkově získal dvě druhá a jedno třetí místo (BMW a Radical jedou v odlišných divizích).

- V letošním roce pojede Radicaltem se čtyřmi vozy:
BMW 325i B-tým – určené pro nováčky s čitelnějším nastavením podvozku. Vybavené druhou sedačkou a intercomem umožňuje koučing i v průběhu závodu.
BMW 325i A-tým – jezdci, co už absolvovali závod a zvládají samostatnou jízdu mohou usednout do karbonového speciálu s ostřejším nastavením podvozku.
Nissan 350Z – přebytek výkonu tohoto speciálu už vyžaduje řadu závodních návyků. Naše zkušenost je, že obvykle stačí necelá sezóna v BMW, aby mohl závodník naplnit své abmice i za volantem Nissanu.
Radical SR4 – závodní „placka“ generující výrazný aerodynamický přítlak. Při hmotnosti 460kg je právě zvládnutí práce s přítlakem základem úspěchu.

Poznámky pro editory:

- O.s. Motorsport si od svého založení v r. 2011 klade za cíl popularizovat motorsport a zpřístupnit jej co nejširšímu počtu zájemců.

- Vytrvalostní seriál „LE“ se jezdí na českých okruzích Most a Brno. Jedná se o amatérskou obdobu vytrvalostních závodů ve stylu Le Mans. 6, 8, 12 nebo 24 hodin představuje výzvu nejen pro techniku, ale i pro jezdce. Seriálu se účastní upravené cestovní vozy a závodní speciály. Výhodou oproti profesionálním sériím jsou především výrazně nižší náklady a v neposlední řadě i přístupnost pro nelicencované jezdce. První závod se jede 26.3.2016 na okruhu v Brně.

- Závody se jezdí na pneumatikách schválených pro běžný provoz. Nicméně existuje několik semi-slick pneumatik, které podávají výkony téměř jako závodní speciály. V našem případě se jedná o pneumatiky Nankang NS2R. 

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 143 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek