Tak mi to silně začíná připomínat situaci, kdy právnící Fiatu vymohli z GM sluvní závazek ve výši myslím cca 3 mld USD, stalo se to asi před 5 lety... Začíná mi to tuto situaci silně připomínat, Chrysler se postaví na nohy, americká veřejnost a odbory zabrání převzetí Chrysleru Fiatem, ten vycouvá s tučným výpalným a bude hledat další obět...Zdá se, že se Fiat přeměňuje v advokátní kancelář Fiat & Alfa & Lancia & synové.... Auta nic moc ale právní podpora překvapivě dobrá... :-(
Člověče, zrovna na něco podobného jsem myslel.Osobně silně pochybuju, že by si američani nechali "něco ukrást", když za to Fiat prakticky ani nijak nezaplatil a cenu vyrovnal nabídkou sdílení technologií.Těžko říct jak to bude, ale situace, že si američané nenechají ovládnou svou automobilku, je relativně reálná. Američani nikdy nikomu do zadku nelezli a nikdy si nenechali nic vyfouknout z podrukou. Jak se Chrysler postaví na nohy, začnou se cukat.Možná Fiat získá 35%, ale zatím nevěřím tomu, že by mu dali v dohledné době rovnou 51%.
Jde o to, co na to odbory, ty tam drží majoritiní podíl....Zatím
Většina odborářů jsou nacionalisti - socialisti. Od nich se nějaká dynamika očekávat nedá.
budou skřípat zuby, ty dosavadní výsledky by se bez fiatu dosáhnout daly taky, všechna nová a uprevená auta coted byla a jsou dávávna an trh byla uvedena bez většího přispěšní Fiatu.Ovšem další růst prodejů bez fiatu už možný příliš není, takže pokud by řekli ne, musí se najít nějaký jiný partner na vývoj malých vozů.Velké vozy + suv+mpv+pickupy umí chrysler výborně ale malé vozy neumí.
Myslím, že Chrasler nepotřebuje dělat malé vozy, v americe by to nikdo nekupoval a mimo jsou zavedené jiné značky.
Právě těm zavedeným značkám potřebuje chrysler pár zákzaníků přetáhnout.V minulosti to s Neonem šlo, není důvod, aby tos pořádným novým autem nešlo ještě líp.
jak nekupoval? dyt mala auta tam jsou pomerne oblibena, koukni se na Focus, Civic, Corollu apod...
Já bych neřekl, že tam jsou malá auta "pomerne oblibena". Ano, prodávají se tam, ale většinou jde o značně upravené modely, které s tím evropským jmenovcem mají společný jen název. Tady je pěkně vidět, o co je zájem a jak to vypadá.www.autorevue.cz ... V drtivé většině se jedná o velké auta. Je možné, že by o novinky od F-Ch byl nějaký zájem, ale osobně tomu moc nevěřím. Bojovat proti zavedené konkurenci, nebude lehké. Můj názor.
Tak to, ze by tam patrily prodeje malych aut na TOP pozice to vazne ne. Nicmene Civic, Corolla v EU verzi, Focus v EU verzi, Chevrolet Aveo a mnoho dalsich z podobne rady velikosti vozu udelaji v souctu prodej ve stovkach tisic vozu, mozna milionu? Ja to vazne nescital. Ja tim chtel rici to, ze prodej takto malych vozu tam neni nic raritniho a trh tam je pro tuto velikost pomerne velky, byt ve srovnani s celkovymi prodeji to neni velke procentni cislo v absolutni hodnote to je zajimave. A v ramci toho, kolik toho prodava Fiat a jeho brendy - Lancia ci Alfa, tak kdyby tam tyto dve znacky dokazaly prodat 50tis. vozu, tak Fiat navysi prodeje techto znacek o 20%.
V zásadě si rozumíme, já si jen myslím, že lepší trh pro takové vozy je v Asii. Tam by bez problému mohli udat i milion kusů. Cílení na ameriku mi přijde tak trochu s křížkem po funuse. Teď je v kurzu Čína a zítra to bude Indie.Celkově si myslím, že americký trh není zrovna zdravým příkladem. Přijde mi hodně uměle udržovaný a dotovaný.
jenže v číně není pořádně zastoupen ani Fiat, ani chrysler a vybudování prodejní a servisní sítě tam bude stát balík.To už je lepší pozice v jižní americe, tam jsou zstoupeni jak fiat, tak chrysler ale určitě se to dá ještě vylepšit a prodávat tam mnohem víc.
V USA by mohli vyuzit treba servisni a dilerske site chrysleru, coz je levnejsi apod. Holt mi osobne je to burt. Jak budu zas kupovat karu, prijdu na trh, kuknu napravo, nalevo, vyberu auta co budou odpovidat pozadavkum a z nich vyberu. Zda to bude chrysler, fiat, pezot, bmw ci neco jineho je mi burt.
Jasne jenze to jsou socialni auticka za par supu. Nic takoveho jako evropska nizsi stredni trida, tedy male lec sofistikovane vozy se tam vicemene neprodava. Takze bud Fiat zaradi Bravo mezi socialni auticka prodavana za par supu a nebo ma smulu.
teď jsi uhodil hřebík na hlavičku :-D
Opakovačka imho nebude....jinak ale tohel by se dalo nazvat jako podnikatelskej záměr "dojivost".Dojej a nikdo nekrmí...:-D
.....myslel jsem, že retardi se scházejí hlavně u konkurence, ale jak vidno, je to nakažlivé a šíří se to i sem....Jinak uvažuje se i o tom, že by sídlo nové firmy bylo v USA a ne v Turíně.... No a? Mě jako fandu italských aut zajímá jediné - aby ta auta byla dobrá, měla pořádné motory a měla italský šmrnc.... Pokud bude toto splněno, ať tomu šéfují klidně z Bangladéše a vyrábí to třeba na dně moře.... ;-)
Jasne, ze Chrysler 200 a Chrysler 300, ktere nahradi vsechny vetsi vozy koncernu at uz se jedna o Fiat, Alfu ci Lancii budou mit "italsky smrnc" jako vsechna auta z Detroitu. :-D
.... patrně už máš přímo od Marchioneho v mailu nějaké nové informace, ale co vím já, tak rebrandované Chryslery bude mít Lancia. Alfa představí nový model střední třídy příští rok a bude na "italské" platformě.... O větších Fiatech jsem zatím nikde nečetl nic (opět prosím o nějaký odkaz nebo tak něco).
Press web Fiatu - news and plans - a tusim nekdy okolo pulky ledna tam mas PM s nastinem cross rebrendingu a vyuzivani modelu apod. Stahni, precti, prijd a vyjadri se znovu.
odkaz....? googlit to vážně nebudu....Nebo konkrétně vypiš, jaký velký Fiat a jaká velká Alfa vznikne z Chrysleru (kromě již známého Freemontu). To, že platforma Giulie se použije i pro nějaké americké modely, opravdu neznamená, že Alfa bude přebrandovaný Chrysler....
Ty si poradis. Kde hledat jsem ti napsal primo, nechapu proc do toho tahat google. Ale chapu, kdyz clovek rekne Fiatakovi, jdi na seznam.cz tak on udela to, ze otevre google, napise do hledani www.seznam.cz klikne na hledat a pak klika na odkaz.
tak na ten press web Fiatu jsem se opravdu dostal, ovšem nic konkrétního z toho, co jsi uvedl, tam nevidím....Takže opakuju - dej sem odkaz na ten článek nebo buď konkrétní.Určitě to zvládneš, udělej to pro mě ;-)
a na kterem webu to hledas? auto, nebo korporatnim?
Murphy hledá zcela zásadně a vždy vše v sekci Golf.:-D
Teda pohlceni Fiatu Chryslerem budou mistni nadsenci do Fiatu rozdychavat jen velmi tezko. :-D Ale mozna se mylim, mozna zacnou se stejnym nadsenim brzy budou opevovat nove Chryslery.
Jestli ono to nebude spíš naopak... Ono on je fiat akcionářem Chrysleru a ne Chrysler akcionařem Fiatu....a zrovna Chrysler měl problémy... Ano ale možná by to chtělo umět číst ;-)
Tenhle prispevek ukazuje pouze tvoji naprostou neznalost toho jak to chodi v businessu, ale to je v pohode tohle je preci jenom motoristicky server. B-]
Jo a abych nezapomněl... Do konce roku Fiat získá 51% akcií Chrysleru, je jen logickým krokem, že oficiálně vznikne Fiat - Chrysler, tak jako byl Daimler-Chrysler... A ofic. sídlo můžou mít klidně v Detroitu. V tom problém nevidím. Nicméně stávající sídla zůstanou zachována. Fiat už dnes má jedno z halvních sídel v Šanghai... ;-)
Tohle nikdy nebude fungovat, pokud to bude začlenněno do koncernu Fiat a mít jednotné vedení, čekám do 5ti let krach celé americké divize.Neb soudruzi tomu rozumí jak američani výrobě pannetone
a ty budes i nadale jako idiot onanovat nad vyrobky fiatu i kdyz to bude rebrendovane Chryslery. Zmenis sve kecy z minulostniho haneni vyrobku Chrysleru na jejich oslavne ody, protoze uz to ma logo Fiatu, pripadne to patri pod jeden koncern.Ve finale je to uplne jedno. Fiat jako takovy neni schopen prezit, nabidnout zakaznikum to co chteji, neni schopen byti konkurenceschopny v zadnem segmentu a s zadnym brendem. Alfa zivori na pokraji zahuby, Lancia zivori na pokraji zahuby, Fiat neni mimo dva male modely nabidnout uz roky nic. Takze jak z toho ven? Vzit modely nekoho stejne tragickeho, obrendovat to a doufat, ze se to chyti. Obchodne to je zajimave, Chrysler v EU moc netahne, ovsem Chrysler prevleceny za Fiat uz by tahnout mohl lepe, obzvalste v segmentu ala MPV. 300C naopak je lepsi prodavat jako Chrysler. To same v USA. Kdo tam zna poradne Fiat ci Lancii? Trochu alfu a tim to hasne.A v ramci toho, ze ekonomicky a prodejne uspesny MB od Chrysleru utekl, protoze vedel, ze je to bremeno, co za nic nestoji, tak to jasne ukazuje na schopnosti a mysleni Fiatu, ktery se ho rad ujal. Bude to stejne tragicky krok, jako je tragicke vedeni Fiatu ve vybranych zemich, stejne tragicke, jako realizace slibu, co poslednich 5-6-7 let Fiat vydava apod.A az wolf zase dostane 70% slevu na nakup noveho modelu, aby pak onanoval v diskusich, ziskame opet silne "objektivni" info o tom, jake je Fiat super, kvalitni, levny, dokonaly - jen ho nikdo nechce....
Heh, pekny prihovor od "Auto jedine od VAG" a :)Ved Fiat ma kopec aut robenych v spolupraci s inymi automobilkami.. Trebars Suzuki SX4 je to iste co Fiat Sedici, Croma je Opel Insignia/Vectra a najdes aj dalsie.. V principe, Fiat robi male platformy a meni ich s inymi znackami za velke platformy. Trebars novy Ford KA je v zaklade novy Fiat 500, pricom sa aj montuju v rovnakej fiatackej fabrike..Fiat si teraz len nasiel staleho partnera na vacsie auta, doteraz ich robil s roznymi bartrami (Opel ma teraz Fiat diesle, Suzuki ma takisto Fiat diesle a podobne)..
Croma je Insignia - to uz je vazne moc...
Mno je.:-D Sdílejí společnou platformu pneumatik od Pirelli.:-D:-D:-D
MB v Chrysleru zku*vil co se dalo a snažil se vydělat na to, že tam dá výběhovou techniku. Nějak jim to nevyšlo, pak začli osekávat nákaldy na výstupní kontrole, atd a to už byla naprostá zoufalost.Před fůzí v roce 1998 na tom byl Chrysler z velké trojky nejlíp a byl v zisku.
tak nějak
:-D:-D:-DMohl by jsi nějak věcně okomentovat například tento článek?www.auto.cz ...
toto se netyka jen fiatu, ale vice mene vsech automobilek. Po totalni krizi automobiloveho prumyslu, kdy se akcie propadaly jako ledy na jare je logicke, ze pak prijde na pohled silny rust. Kouknie se na jine akciove trhy, taky propad a nyni se to dostava na hodnoty pred krizi. Podivej se schvalne na to, jakou maji hodnotu akcie dnes a jake mely pred krizi.Kdyz vezmu konkretne Fiat, pak byla hodnota akcii ke konci roku 2010 zhruba na urovni pocatku roku 2008, cca 3 mesice po zacatku krize. A cena za akcii byla zhruba o 40% nizsi, nez byla pred krizi. Kdyz se podivas na vyvoj od pocatku roku 2011, pak akcie Fiatu ztratily za leden 50% !!!!!!!!!!! a i v unoru je pokles. Takze dnesni hodnota akcii Fiatu je na urovni, ktera je velmi blizko nejnizsi hodnote krize z pocatku roku 2009.Takze ono slavit procentni narust je pekna vec, nicmene toho az tolik nerika. Nyni je hodnota akcii velmi nizka, jako na vrcholu krize. Ke konci roku stoupla tezko rici co za tim bylo, ale nicmene stale nemaji hodnoty akcii povetsinou urovne pred krizi. Takze ano z nuly se roste dobre. Udrzet je to horsi. Kdyz se podivam na vyvoj akcii jinych znacek, propad z pocatku roku tam neni a vyvoj ma setrvalou tendenci.Toto ti proste nevyslo, ja chapu, ze prectes clanek a bez mysleni jdes slavit, ale priste ony souvislosti jsou na miste.
Akcie Fiatu jsou sice dole, ale až začne Ferdinand Piëch nakupovat, cena vyleze hodně nahoru.:-D
OK, díky, žes mi otevřel oči. Akcie vážně nejsou můj obor....Takže abych dnešní diskusní úrodu na autorevue shrnul: Fiat i přes trapné proklamace nějakého PWC přežívá v klinické smrti. Další info dodali ostatní: nové větší Alfy a Fiaty budou přebouchané Chryslery a ve finále Fiat vytuneluje Chrysler a možná i americký Federální reservní systém.OK, to mi pro dnešek stačí :-D
Murfaku mi je burt, zda se smejes sobe. Staci se podivat do diskuse o fiatech a alfach, co predvadite v garazi a jak blbe stado predstavujete... maly priklad z vasi diskuse:auto toci na sestku 2200 otacek a jede 130pri maximalce 213 toci pres 4000 otaceka vsichni tomu tleskaji jak blbi. Pritom kazdy vi, ze otacky a rychlost rostou linearne. Takze pokud pri 130 toci 2200 otacek, tedy na 10 kmh potrebuje cca 170 rpm, pak na 213 ne "pres 4000" otacek, ale lehce pres 3600. to jen mala ukazka inteligence fanousku fiatu.O tom, jak hltaji ciselka, kterym nerozumi a ani je nezajima jaka je realita (uz druhy mesic klesaji, v souctu pres 60%) jim nevadi, hlavni je, ze nekdo neco napsal. Takze utikej mezi kamarady. Protoze sledvat vas je vazne vyzivne.
Odpor vzduchu rastie s druhou mocninou rýchlosti takže by som si dovolil tipnúť, že na dosiahnutie dvojnásobnej rýchlosti bude treba viac ako dvojnásobné otáčky...
A kola se protáčí a protáčí, co? :-D
clovece za ty roky na AR apod. mne tu rozsekalo mnoho veci, ale tento vas prispevek si vazne vytisknu a povesim na zed.
Radku, ty seš vážně číslo...P.S. Příště si argumenty aspoň podlož důkazama, nebo zase budeš vypadat jako vždycky... tedy hloupě.
A to sem napíše ten, co na konkurenčním webu ze sebe udělal hlupáka. Hmmm.
Michale nefňukej a jdi líbat patřičnou zadnici.
:-D ROFL Si tomu nasadil korunu
a najdeš mi v té diskusi o otáčkách, kde já tomu tleskám?kdyžtak mi sem hoď odkaz ;-)a jinak co se akcií týče, můžu hodnotit to, co je veřejně dostupné - čili článek na auto.cz, který je pozitivní. Rozhodně si akcie Fiatu nesleduju někde sám, zas tak mě to opravdu nezajímá ;-)Jinak pro někoho je zábavné sledovat fiatáky, pro někoho zas zamindrákovance, kteří mají potřebu plivat na všechno, co jakkoliv souvisí s Fiatem.... No hlavně že se všichni bavíme....
Chlapci italští, docela mne udivuje, jak jste schopni ze sebe na povel udělat blbce. Proč se tak chováte? To opravdu myslíte, že tomu nikdo nerozumí více než vy sami?
jsem rad, ze ses v tom stadu sam identifikoval. A smajlikama to nezmenis.Nicmene tys zde prisel a hodil sem odkaz, kterym jsi chtel ukazat, jak se Fiatu dari. Tim jsi akorat ukazal, jak jsi hloupy, kdyz prebiras neco, o cem nic nevis, ale tvrdis o tom, ze "takto to je, kdyz to pisou na auto.cz". Prumerne inteligentni clovek se zajmem o auta vi, ze posledni 2,5 roku zde byla silna krize, prodeje padaly, zisky padaly a ceny akcii padaly. Takovy clovek tedy musi pri pohledu na silena cisla vedet, ze takovy rust neni jen tak obzvlaste pokud se tak deje u vice mene vsech automobilek. Takze to vyhodi nejakou nejistotu, jak je to mozne. No a pak staci 3 kliknuti, podivat se na vyvoj akcii Fiatu v grafu za posledni 3-4-5 let a je jasno.Ja vim, pro tebe prilis slozite, tobe staci vedet, ze "rust je 60" ale uz nepotrebujes vedet cim to je zpusobeno. Fiatak slavi cislo kteremu nerozumi, nevi co za nim je, ale bude se s nim ohanet, jak se fiatu dari. Pritom neni nic horsiho, nez procentni rust.ja vim, ez pro tebe je lepsi 100% nebo 10% Ale ja radeji dostanu misto sta sto deset a jen 10%, ty radeji dostanes misto jedne dva - tedy svych 100%. Ano ja dostal jen 10 a ty super 100%. Jenze ja ziskal 10 a ty 1. Pokud o necem nevis, tak to nevytahuj na svetlo, vypadas pak jak idiot, coz neni nic noveho. A fakt, ze vyvoj akcii nesledujes na tom nic nemeni. TIm hure pro tebe, sam tim priznavas, ze o tom nic nevis, ale chtel si byt zajimavy a hajit svuj fiatek, tak at to znamena cokoli, musim to ukazat, bo to vypada zajimave.
Haloperidol si dnes už užil?;-)
S těma procentama mi to připadá stejné, jako tádžický prezident, který si radši urve 90 procent z desetidolarového obchodu, než aby se spokojil s 30 procenty ze stodolarového. Taky moc neuvažuje. :-D
HOVNO
to slovo "jedno" to do toho titulku nechce napsat
Tak, ale to by si chtěl po Dušanovi už moc..., nemyslíš?Myslím, že i ten text Dušan vyplodil náhodným generováním ťukanců do klávesnice. Psát totiž taky neumí...:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.