Šéf Fiatu Sergio Marchionne slaví úspěchy. Jeho značka roste a stejně tak i automobilka Chrysler, ve které majoritní podíl vlastní italský Fiat. Chrysler se ve třetím čtvrtletí díky vyššímu prodeji a růstu cen vrátil k zisku a zlepšil výhled na celý letošní rok. Čistý zisk činil 212 milionů USD (3,7 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 84 milionů USD ve stejném období loni.
I pod vlivem těchto výsledků se Marchionne rozhovořil velmi optimisticky a nezvykle otevřeně o budoucnosti značek Ferarri a Maserati, které patří vedle Alfy Romeo a Lancie do konglomerátu Fiat.
Ferrari nemá soupeře
„Ferrari nebude nikdy soupeřit s takovými značkami, jakými jsou Porsche nebo Bentley,“ řekl Sergio Marchionne, nejvyšší šéf Fiatu, který vlastní značku Ferrari. "Ferrari nehraje se značkami Bentley a Porsche. Ne, Ferrari hraje vlastní ligu," řekl Marchionne v interview pro Automotive News Europe.
„Kdyby Ferrari prodávalo ročně 15 000 aut, bylo by to pro něj ´nebezpečné´. Prioritou je zachovat integritu této značky, řekl Marchionne. "Musí zůstat unikátní.“
Podle jeho slov dvě zmiňované značky vyzve na souboj Maserati, další značka z portfolia Fiatu. Představí nové modely a bude mnohem silnější. V luxusním segmentu se prý výrazně prosadí již brzy.
Marchionne vyloučil, že by Ferrari vyvíjelo luxusní SUV. Nechystá nic proti vysoce úspěšnému modelu Porsche Cayenne a připravovanému SUV od Bentleye.
Růst Ferrari bude limitovaný, ve střednědobém výhledu to bude tak, že se bude prodávat ročně pouze 10 000 vozů z Maranella. Už letos očekávají rekordní prodeje na úrovni 7000 vozů. Loni Ferrari prodalo 6573 aut.
Dále Marchionne komentoval to, že se do křížku s Bentley a Porsche pustí Maserati. "Investovali jsme opravdu hodně do Maserati. Dnes má tahle značka všechny předpoklady, aby v tom zápase obstála.“
Šéf Fiatu chce, aby se roční prodeje Maserati zdesateronásobily na 55-60 000 vozů. Loni si nové Maserati zakoupilo pouze 5675 motoristů.
Maserati chce zákazníky přitáhnout nejen novým SUV, které představil v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale také dvěma novými sportovními čtyřdveřovými sedany. Ty představí během příštích dvou let. Jeden bude větší než současná vlajková loď značky Quattroporte, a druhý menší.