Marchionne: Ferrari nesoupeří s Porsche a Bentley

Šéf Fiatu Sergio Marchionne slaví úspěchy. Jeho značka roste a stejně tak i automobilka Chrysler, ve které majoritní podíl vlastní italský Fiat. Chrysler se ve třetím čtvrtletí díky vyššímu prodeji a růstu cen vrátil k zisku a zlepšil výhled na celý letošní rok. Čistý zisk činil 212 milionů USD (3,7 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 84 milionů USD ve stejném období loni. 

I pod vlivem těchto výsledků se Marchionne rozhovořil velmi optimisticky a nezvykle otevřeně o budoucnosti značek Ferarri a Maserati, které patří vedle Alfy Romeo a Lancie do konglomerátu Fiat.   

Ferrari nemá soupeře

„Ferrari nebude nikdy soupeřit  s takovými značkami, jakými jsou Porsche nebo Bentley,“ řekl Sergio Marchionne, nejvyšší šéf Fiatu, který vlastní značku Ferrari. "Ferrari nehraje se značkami Bentley a Porsche. Ne, Ferrari hraje vlastní ligu," řekl Marchionne v interview pro Automotive News Europe.

Klepněte pro větší obrázek
„Kdyby Ferrari prodávalo ročně 15 000 aut, bylo by to pro něj ´nebezpečné´. Prioritou je zachovat integritu této značky, řekl Marchionne. "Musí zůstat unikátní.“
 

Podle jeho slov dvě zmiňované značky vyzve na souboj Maserati, další značka z portfolia Fiatu. Představí nové modely a bude mnohem silnější. V luxusním segmentu se prý výrazně prosadí již brzy.

Marchionne vyloučil, že by Ferrari vyvíjelo luxusní SUV. Nechystá nic proti vysoce úspěšnému modelu Porsche Cayenne a připravovanému SUV od Bentleye.

Růst Ferrari bude limitovaný, ve střednědobém výhledu to bude tak, že se bude prodávat ročně pouze 10 000 vozů z Maranella. Už letos očekávají rekordní prodeje na úrovni 7000 vozů. Loni Ferrari prodalo 6573 aut.

Dále Marchionne komentoval to, že se do křížku s Bentley a Porsche pustí Maserati. "Investovali jsme opravdu hodně do Maserati. Dnes má tahle značka všechny předpoklady, aby v tom zápase obstála.“

Šéf Fiatu chce, aby se roční prodeje Maserati zdesateronásobily na 55-60 000 vozů. Loni si nové Maserati zakoupilo pouze 5675 motoristů.

Maserati chce zákazníky přitáhnout nejen novým SUV, které představil v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale také dvěma novými sportovními čtyřdveřovými sedany. Ty  představí během příštích dvou let. Jeden bude větší než současná vlajková loď značky Quattroporte, a druhý menší.
 

Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků