Marchionne: Ferrari nesoupeří s Porsche a Bentley

Šéf Fiatu Sergio Marchionne slaví úspěchy. Jeho značka roste a stejně tak i automobilka Chrysler, ve které majoritní podíl vlastní italský Fiat. Chrysler se ve třetím čtvrtletí díky vyššímu prodeji a růstu cen vrátil k zisku a zlepšil výhled na celý letošní rok. Čistý zisk činil 212 milionů USD (3,7 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 84 milionů USD ve stejném období loni. 

I pod vlivem těchto výsledků se Marchionne rozhovořil velmi optimisticky a nezvykle otevřeně o budoucnosti značek Ferarri a Maserati, které patří vedle Alfy Romeo a Lancie do konglomerátu Fiat.   

Ferrari nemá soupeře

„Ferrari nebude nikdy soupeřit  s takovými značkami, jakými jsou Porsche nebo Bentley,“ řekl Sergio Marchionne, nejvyšší šéf Fiatu, který vlastní značku Ferrari. "Ferrari nehraje se značkami Bentley a Porsche. Ne, Ferrari hraje vlastní ligu," řekl Marchionne v interview pro Automotive News Europe.

Klepněte pro větší obrázek
„Kdyby Ferrari prodávalo ročně 15 000 aut, bylo by to pro něj ´nebezpečné´. Prioritou je zachovat integritu této značky, řekl Marchionne. "Musí zůstat unikátní.“
 

Podle jeho slov dvě zmiňované značky vyzve na souboj Maserati, další značka z portfolia Fiatu. Představí nové modely a bude mnohem silnější. V luxusním segmentu se prý výrazně prosadí již brzy.

Marchionne vyloučil, že by Ferrari vyvíjelo luxusní SUV. Nechystá nic proti vysoce úspěšnému modelu Porsche Cayenne a připravovanému SUV od Bentleye.

Růst Ferrari bude limitovaný, ve střednědobém výhledu to bude tak, že se bude prodávat ročně pouze 10 000 vozů z Maranella. Už letos očekávají rekordní prodeje na úrovni 7000 vozů. Loni Ferrari prodalo 6573 aut.

Dále Marchionne komentoval to, že se do křížku s Bentley a Porsche pustí Maserati. "Investovali jsme opravdu hodně do Maserati. Dnes má tahle značka všechny předpoklady, aby v tom zápase obstála.“

Šéf Fiatu chce, aby se roční prodeje Maserati zdesateronásobily na 55-60 000 vozů. Loni si nové Maserati zakoupilo pouze 5675 motoristů.

Maserati chce zákazníky přitáhnout nejen novým SUV, které představil v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale také dvěma novými sportovními čtyřdveřovými sedany. Ty  představí během příštích dvou let. Jeden bude větší než současná vlajková loď značky Quattroporte, a druhý menší.
 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků