Marc Hedrich: Pro Toyotu je obtížné se v Česku prosadit

51 komentářů

Rejpal
21. června • 8:34

Mám pocit že pán je úplně mimo a výsledky prodejů to jen dotvrzují. Měnit to co se ve vozidlech osvědčilo (posuvná sedadla, rezerva) a nacpat do vozidla nepotřebnou a desetinásobně předraženou elektroniku, platit úplně zbytečnou a předraženou protivnou reklamu v televizi, na internetu či v tisku a krach některých prodejen. Předražené náhradní díly. Mám Yarisa ale zrušili mi prodejnu, zkomplikovali servis. Neprodloužili záruku. a teď ještě ta naivní a hloupá reklama na hybridy, které jsou o hodně dražší, technicky daleko složitější a když použiju kupecké počty s cenou 1 km za dobu životnosti daleko vyšší než kdyby si majitel koupil některou úsporku s nízkým objemem motoru.

Gatto
21. června • 9:58

Našel jsem si těch deset minut a prošel ceníky. Pokusil jsem se najít auta v nejnižších stupních výbavy, s přibližně stejným objemem motoru a pokud možno bez akčních slev. Asi budu napaden, že ve výčtu nejsou Korejci nebo Francouzi, tak je klidně doplňte, nemám s tím problém, pokud použijete stejný klíč k výběru jako já, aby informace byla trošku relevantní.
Myslím, že mýtus o drahotě hybridů můžeme smazat. Zmínka o drahých provozních nákladech hybridů je naprostý nesmysl, mnohokrát byla i zde v diskusích vyvracena, ale je asi nevykořenitelná. Hybridní část pohonu nevyžaduje žádnou údržbu navíc, navíc auta s tímto pohonem méně opotřebovávají pneumatiky, brzdy, některé agregáty proti běžným autům vůbec nemají, takže se logicky nepokazí ani nemusejí měnit. Proto jsou hybridy v zahraničí tak oblíbené jako fleetové vozy (nemluvě o nižší daňové zátěži), proto patří Prius mezi absolutně nejprodávanější auta světa.
Abych osvětlil svůj postoj, nejsem žádný skalní příznivce hybridů ani Toyoty, ačkoliv k obojímu mám blízko. Nejsem ekolog a ve skříni nemám batikovaná trička, která bych si oblékal na blokády hlavních silničních tahů. V hybridech nespatřuji záchranu automobilismu. Několik hybridů jsem měl možnost po různé časové období vyzkoušet. Ty "malé" (Prius, CT 200h) bych okamžitě bral jako druhé rodinné auto do města. Jsou úspornější než diesely? Určitě ne. Ani bych z takového důvodu auto nekupoval. Ale pohoda, ticho, snadná ovladatelnost a komfort cestování v hybridu po městě jsou k nezaplacení. Na dálnice se moc nehodí, jsou pak také výrazně hlučnější (ovšem může to být pocit znásobený tím velkým rozdílem mezi absolutním tichem a zvukem vytočeného motoru). Když hybrid na velké cestování, tak pořádný (RX 450h, GS 450h, LS 600h), tam už problém hluku odpadá. CT 200h má nižší provozní náklady než BMW 1. Přesná čísla jsou dohledatelná v tiskových zprávách, to je prostě fakt. Také proto např. polovinu kupců CT 200h ve Velké Británii tvoří firmy (i kvůli daním, samzřejmě).
Opravdu mě štve, když se v diskuzích vydávají osobní a nijak nepodložené názory za realitu. O častém a naprosto iracionálním fundamentalismu majitelů chrochtáků nemluvě. Shrnul bych to asi tak: Každý ať si koupí co chce. Ale pokud se rozhodne napadat jiná auta, měl by mít k tomu věcné argumenty, nejen dojmy. Navíc vytvořené na základě neznalosti.
Nepište, že byste "rozhodně raději koupili Golfa než Auris", to není argument, jen Váš názor, který diskusi nikam neposouvá. Díky.Auris 1.8l VVT-i HSD E-CVT Luna Hybrid 5dv., 479 900 Kč
Prius Entry 589 900 Kč
Yaris 1.5l HSD e-CVT Active Hybrid 5dv. 359 900 Kč
Fabia Active 1.6 TDI CR 55 kW 5-stup. mech., 319 900 Kč
Octavia Active 1.6 TDI CR DPF 77 kW 5-stup. mech., 443 900 Kč
Octavia Active 1.4 59 kW 5-stup. mech., 357 900 Kč
Fiesta Celebration 1.4 Duratorq TDCi + DPF* 70 k (51 kW) 5st. man., 358 690 Kč
Fiesta Celebration 1.4 Duratec 96 k (71 kW) 5st. man., 327 690 Kč
Focus Trend 1.6 Duratorq TDCi 95 k (70 kW) 6st. man., 5dv. 480990 Kč
Focus Trend 1.6 Duratec Ti-VCT 85 k (63 kW) 5st. man. 5dv. 397 990 Kč
Polo Comfortline 1,4 63 (85) 5stupnová 279 900 Kč
Polo Comfort Edition 1,6 TDI 66 (90) 5stupnová (bonusová cena) 344 900 Kč
Golf Trendline 1,4 TSI 90 (122) 6stupnová 471 100 Kč
Golf Trendline 2,0 TDI D, 6stupnová 547 100 Kč

Xawax
21. června • 13:51

Pekne napsano. Hlavne bych vypichnul tu zminenou pohodu, klid a komfort jizdy - to je neco, o cem si ostatni typy pohonu (a to predevsim diesely) mohou nechat jen zdat. Do dopravnich zacp, do mesta, ale i na ten lehce primestskej provoz je hybrid idealni reseni. Bohuzel, na dalnici to uz takova pohoda neni (hlavne kvuli CVT a nedostatku vykonu), ale to mluvim za sebe. Pro nekoho, kdo nejde pres 120 km/h (i taci se najdou) to staci.
Jako idealni se mi jevi V60 Plug-in, kombinace vykoneho dieselu pro dlouhe streky a elektromotoru na dojizdeni ma smysl. Akorat kdyby stalo o neco malo min...

Skyline
21. června • 11:37

Reagoval bych jen na dve veci a jednu doplnil.Drahe provozni naklady a poruchovost jsou zalezitost fanousku vseho nemeckeho, pro ktere je hybrid trnem v oku predevsim proto, ze jejich milovane automobilky zadny adekvatni nemaji. Az se objevi Octavia hybrid, tyhle veci okamzite zmizi. Dale na diskusich napr. tady lze taky pozorovat, ze nejvetsi odpurci hybridu jsou majitele chrochtaku, kterym vadi, ze neco muze zrat stejne a pritom okoli neotravovat hlukem a smradem.Pokud jde o provoz, tak nesouhlasim, ze CT200h neni uspornejsi, nez diesel - spotreba napr. 120d nebo nejakeho TDi je stejna nebo vyssi, viz spritmonitor:
- Lexus CT200h: 5.5
- BMW 116d: 5.63 (vse manual, pouze jedno z aut je s automatem)
- VW Golf 2.0 TDI 110 hp 5.32, ale automatove 2.0 TDI 140 hp 6.76 (!!)A dodal bych, ze dnes je divna doba, kdy spousta lidi nema problem dat za auto pres pul milionu, ale uz nemaji na benzin a tak smradi okoli chrochtakem. Pripada mi obecne uchylne argumentovat u ropaka spotrebou, kdyz daleko levnejsi by bylo proste koupit jine auto. Zvlast u premiovek je to pro me jen tezko pochopitelne. Bud na to mam (a pak chci luxus se vsim vsudy, tedy i s tichym a kultivovanym motorem), nebo nemam a pak si vezmu neco min frajerskeho. Ale dat mega za IS220d, 320d atd. a poslouchat a cuchat ten humus, abych usetril par tisic na provozu, tomu nerozumim.

Gatto
21. června • 12:09

Souhlasím. Pokud jde o ten CT 200h, nešlo mi o spotřebu měřenou do poslední decky spotřebovaného benzinu. Použil jsem to jako odpověď na obvyklý argument, že hybridy nemá cenu kupovat, protože chrochtáky jsou i úspornější, a to v reálném světě asi opravud některé budou. Směřoval jsem k tomu, že víc než o úsporu při placení na čerpacích stanicích jde o úsporu celkových nákladů na provoz, v čemž hybridy smysl dávají. Tady jsou tabulky z UK pro srovnání : http://www.lexus-ct200h.co.uk/Life-costs/...

Skyline
22. června • 8:21

"Nejake" uspornejsi urcite jsou, ja se divam na srovnatelne (nema cenu resit vedle CT200h nejakou plecku typu fabie 1.4 tdi).Tabulka z UK je Lexus, kdo vi, jak by podobna tabulka vypadala na strankach Audi, mozna by byla zalozena na jinem modelu s jinou vybavou a s jinou spotrebou, na tyhle propagacni reci moc nedam. Napr. u nas je to z velke casti irelevantni, road tax tady zatim pro soukrome osoby neni, "company driver" neni nic, co by melo realny dopad na cenu atd. Ja se na hybrid divam jako na auto, ktere dokaze zrat jako chrochtak, ale s akustickou pohodou na uplne jine urovni a minimalnim negativnim dopadem na okoli (ve srovnani s chrochtakem).

Skyline
21. června • 9:37

Blaboleni o reklamach a fnukani z neprodlouzene zaruky (tu prodluzuji u jinych automobilek automaticky, vo tom zadna) necham stranou, nicmene srovnavani hybridu s "usporkou s nizkym objemem motoru" ukazuje na nejakou mentalni retardaci. On ten hybrid totiz pojede vyrazne lip, nez ta "usporka" a neni alternativou k zakladnimu motoru, ale naopak k motoru vykonnejsimu, na rozdil od ktereho ovsem nabizi spotrebu toho zakladu. Je zajimave, ze vetsina lidi chape, proc je auto s vetsim motorem drazsi, nez s auto s motorem mensim, ale v pripade hybridu funguje asi nejaka selektivni demence.

Rejpal
22. června • 13:38

Urážet druhého s odlišným názorem hned jako mentálně retardovaného svědčí zejména o tvé duševní úrovni a tvém vychování. Tak si toho hybrida pořiď když na to máš. Já bych mohl také, ale raději se řídím svými zkušenostmi a i přes některé fajnovosti bych do toho nešel.

Klimčík Mirek
20. června • 19:46

taky jsem měl zájem o tuto značku a to dokonce 3x bohužel . u konkurence mi vždy vyšli vstříc a jsem spokojený ,po čtvrté toyotu obejdu obloukem.

michalov
20. června • 18:21

vysvětlete tomu panakovi ze pokud nebudou mit levnej kombik corollu/auris tak toho moc tady nepriodaj,

Michal
25. června • 16:07

začne se prodávat Auris kombi do konce léta....

Gatto
20. června • 19:14

Ten panák v rozvoru jasně řekl, že objektivně nemohou a ani nechtějí být nejlevenější. S tím zbytkem spíše souhlasím, Češi jsou kombíky posedlí. Asi národní úchylka...

Zelí
21. června • 8:08

Ano v čr jsme kombíky možná posedlí a chceme auta prakticky použitelná, žádné kufráky, a dnes je už mají všechny značky v sortimentu a hatchbaky začaly dělat i značky, které dřív prohlašovaly, že se ani ke karosérii kombi ani hatchbak nesníží. To není žádná národní úchylka, to je logický směr v potřebách zákazníků.

Tycoon
20. června • 20:54

Úchylka neúchylka, prostě to tak je ... pan viceprezident to ale asi nikdy nepochopí a pořád bude mlít o hybridních Priusech. Ale Toyota není sama, vždyť ostatní "Japonci" nebo Fiat jsou na tom s kombíky podobně.

Krabat
20. června • 18:59

Mně na Toyotě nejvíce vadí design. Toyota neumí hezká auta. Kdysi to ještě celkem ušlo, ale dnes? Nový Yaris je ošklivé káčátko, Auris nemastný neslaný, RAV4 působí dost zastarale, Verso/Prius podivné krabice, zkrátka co model, to divný kudrlinkový nevyvážený asijský design. Vyšší cena by mi nevadila, ale když se mi auto nelíbí, tak ho prostě nekoupím.

Gatto
20. června • 15:41

Děkuji panu Matějkovi za zajímavý článek. Většinou je všude na internetu stejný obsah, tak tohle bylo něco jiného a docela zajímavého. Představitelé Toyoty navíc rozhodně nejsou tak obvyklými "mediálními hvězdami" jako jejich kolegové ze Škody, VW, Renaultu...

Zelí
21. června • 8:05

Na mně na webu ze všech stran pořád vyskakuje toyota. Ani na škodu ani na vw jsem nenarazil.

Libor
21. června • 9:55

Jasně,Rapid nám ukázali celý po několika měsících fotek blinkrů,rohu nárazníku a podobných blbostí! :-D;-)

Zelí
21. června • 16:36

Reklama na toyotu je jak plevel.

Zelí
20. června • 14:29

Myslím, že je tady už zákazníci prokoukli. Jejich bouda s kvalitou po aféře v americe, kdy se dlouhodobě snažili zamést všechno pod koberec, se sesypala jako domeček z karet. Nic jiného v rukávu nemají. V low endu, což oni svou technickou úrovní jsou, je nahradili agresivní korejci, kteří paradoxně používají jejich "japonský" marketing. Shrnuto a podtrženo - nemají co nabídnout.

goro
21. června • 11:28

přesně tak!

libor
20. června • 17:37

Bože to jsou kecy!
Rád bych věděl,kolik těch vševědoucích kecalů flusajících na tuto značku,Toyotu vlastnilo!?
Sám mám druhou Toyotu v řadě (Corollu 1,4 VVTi a Corollu Verso 1,6VVTi) a co se týká spolehliívosti,neskutečné!
Po cca 100.000km vyměněné přední brzdové obložení,jinak jen filtry a náplně!A Verso mi jezdí kromě zimy do 6,5l ....
Za tři roky bude nejspíš třetí v řadě!

Mirek
20. června • 19:35

Také mám Corollu 1.4 VVTi a má prakticky 10 let provozu za sebou bez závad, jen běžný servis (filtry, olej, brzdové destičky...). Bylo tam jen několik nepodstatných závad, které něměly vliv na provoz vozidla ( dělaly se bublinky pozahřátí, na slunci, na dekorativních plastech, špatně slepené plasty k sobě, po výměně hned u nového vozidla bez problémů). Škoda, že se design Toyot ubíral nějakým divným směrem. Vybírám nové auto a nějak nemohu překousnout vzhled. Je divné např. napsat, že je to auto vytvořené pro evropské zákazníky (Avensis) a prodávat se vzhledem pro Japonsko. Sice nyní po faceliftu se to zlepšilo, ale jen z vnějšku. Divím se, že se na to redakror nezeptal.

Gatto
20. června • 15:20

Bouda s kvalitou? Kdy naposledy jsi viděl nějaké statistiky? Vlastně to je jedno, protože bez ohledu na ročník a na "problémy s kvalitou" je Toyota a její další značky stále v popředí. Americká aféra. Obávám se, že jsi obětí českých médií. Víš, jak třeba skončila kauza s tzv. "zrychlujícími se" auty? Víš, že přestože to Toyotu v první fázi stálo hodně peněz a omluv, nakonec vše vyšumělo tak nějak do ztracena? Takže se jednalo spíše o mediální blamáž a zostuzení Toyoty, která dlouhodobě v mnoha parametrech vede americký trh? najdi si seriózní americké zpravodajství a nastuduj si to, než se zase připojíš k lynči...Toyota je technologicky low-end? Nestačím se divit.

David
20. června • 15:55

No ono se ukázalo, že chyba byla v lidech, ne v autech, ale to není pro media trhák, tak ticho po pěšině. Bohužel povídačky o zrychlování byly propírané a lidi si je pamatují z titulků.U Toyoty je problém, z mého pohledu a zkušeností, drahý servis a drahé díly. V porovnání s cenou servisu v SRN a dílů od dovozců z Japonska. Zhoršená kvalita (výroba v polsku). Ceny vozů se trochu rovnají, ale kvalita (Japan) je , z mého pohledu, bezkonkurenční. Mám celkem s Toykama najeto cca 250tis.km. a spokojenost. Za tu dobu mí známí pohřbili opakovaně některé Německé zázraky. Ale třeba měli smůlu a já štěstí.:-D:-D:-D

Osel
21. června • 23:05

A já Osel žil v tom, že Avensis is made in UK.Hýk

Zelí
20. června • 16:15

Toyota je obecně domácí mazlík. Tj. málo najezdí. Nechci se opakovat, ale s koncernovým low endem škoda oktavia (několik kusů) jsem najezdil více jak milion kilometrů, s každou kolem 250 tisíc km s ročním proběhem 50-60 tisíc km než jsem je prodal a všechno bez závad - jen servis. Neumím si představit spolehlivější provoz. Škodu už neprovozuju žádnou, nicméně spolehlivost u nich byla absolutní. A nikde žádná reklama na spolehlivost. Není potřeba, ona tam totiž je.

Gatto
20. června • 17:10

OK, tak ještě jednou a jinak. Pokud jde o spolehlivost, je u Toyoty prokazatelná statisticky. A to i v Evropě. Kdybych měl něco proti škodovkám, asi bych ve většině evropských statistik spolehlivost hledal její modely někde uprostřed (např. http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-... ... Nezpochybňuji osobní dobrou zkušenost se Škodou, ale generalizování na základě této zkušenosti.
Toyota málo najezdí? A tohle tvrzení je z jakého zdroje? Takže majitel Toyoty Yaris najede méně kilometrů ročně než třeba majitel Fabie? Toyota dnes, mimo jiné, prodává také množství fleetových aut, a ta zcela určitě najezdí dost. Např. v USA je dnes v provozu 80% všech vozů Toyota Corolla prodaných za posledních 20 let. To je asi odpovědí na obě pochybnosti - o životnosti Toyoty i počtu najetých kilometrů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
21. června • 16:55

Já ti nebráním koupit si toyotu, to je tvoje volba. Pokud jsi o tom přesvědčený a dáš za to japoncům šest set tisíc OK. Já mám s japoncema a obecně s asiatama problém v tom, že mi vadí, že to jsou chroničtí pajcovači. To je mi nesympatické a to nepodporuju. Nikoho neodsuzuju, že si kupuje japonské auta. Jenom říkám, že já bych neměl nejmenší problém koupit si opět schadewagen, protože s nima jsem měl jenom pozitivní provozní zkušenosti. Ještě jednou zopakuji, neumím si představit něco spolehlivějšího, když jsem na nich najel víc než milion km a vše OK. Samozřejmě u motoru 19tdi 81kw jsem měnil ve stoosumdesáti tisících váhu vzduchu, ale stálo to dva a půl tisíce, takže nechápu proč tady pořád někdo řeší váhy vzduchu. Navíc s tím nebyl spojený žádný problém, pouze motor pomaličku ztrácel výkon. Váha se vyměnila a jelo to zase jako z praku. Žádné potíže se vstřikama, žádný egr ventil, žádné potíže s turbem, žádný dpf... žádné potíže s naftou, jezdilo to i na bionaftu.

Gatto
25. června • 16:12

Japonci jsou chroničtí pajcovači? Pokud bych měl vzpomenout nějaká Toyotou kopírovaná auta, napdá mě tak možná AA ze třicátých let (podovzek Ford, karoserie inspirovaná Chryslerem), případně americký Mustang připomínající Celica Liftback z počátku let sedmádesátých. Ale to už jsou všechno hodně stará auta. Ani v jednom případě nešlo o kopie v pravém smyslu slova.
V Asii panuje na kopírování jiný názor než ve zbytku světa. Tam je kopírování vlastně nejvyšším uznáním. Přesto bych v produkci Toyoty těžko hledal auto, které vzniklo jako přes kopírák. Japonsko není Čína. Navíc, ty řeči o japonských pajcovačích mají nejspíše na svědomí Američané, které zaskočila úroveň japonské techniky za druhé světové války. Všichni asi někdy slyšeli o tom, jak Japonci kopírovali americké hvězdicové motory, které pak poháněly obávaná Zera. Byl to nesmysl, konkrétně v Zeru se motor od jakéhokoliv amerického hodně konstrukčně lišil. Šlo o zesměšnění protivníka, o nic jiného. To jen na vysvětlení, kde je původ toho blábolu.
Když už jsme u těch pajcovačů, své o tom ví i Škoda, kde model 105/120 vznikl vlastně podle tehdy populárního Renaultu, což ostatně lidé z Mladé Boleslavi ani dnes nepopírají... Nemluvě o Rusech a jejich kopiích kde čeho, co mělo čtyři kola.
Kde kdo bude dlouho zkoumat lexusy, aby pak vyskočil jako čertík z krabičky, že ten či onen detail připomíná třeba BMW nebo Mrecedes. Stejní lidé zpravidla nic nevědí o tom, že Mercedes-Benz např. upravoval minulou generaci třídy S, aby právě s Lexusem dokázala držet krok. A když už mluvím o Mercedesu, nebylo by nic jednoduššího, než napadnout dvojitá světla třídy E, která měl Lexus o dobrých pět let dříve (a dnes už je má i Volvo...). To spíš uslyším zase něco o tom, jak Lexus kopíruje Mercedes... Podobně tomu bylo v případě Toyoty MR-2, která byla kritizivána za podobnost s jedním Ferrari, které se však ve skutečnosti začalo vyrábět až o nějaký ten rok později... Tak to prostě je. Lidé málo čtou a hodně věří hloupostem. Třeba o japonských pajcovačích.

libor
20. června • 17:52

...minulý rok jsem navštívil Dominikánskou republiku.Velké teplo a hlavně obrovská vlkost a nejpoužívanější značka na ostrově je Toyota.Asi vědí proč a nemají tam ,,zpracovanou"
populaci jedním Německým koncernem.
A fráze,že si kupuji české auto mi je vyloženě k smíchu! To si raději koupím ,,české" auto z Nošovic.
Není to o míň vlastenecké,jako mít Škodovku. :-)

Ivan
20. června • 17:14

Na rebríčky nejakých TUV či podobných organizácii by som vôbec nebral ohlad, jediná Toyota ktorú by som si kúpil sa u nás aj tak nepredáva... U nás by to nik nekupoval - Toyota Venza 3.5i AWD...

Skyline
20. června • 17:03

Ano, o tom vydunenem mozku ze statisicu kilometru v chrochtaku uz toho tady vime dost. Moje zkusenost s oktavii je nasledujici:
- Kamaradova O1 1.9 TDi 66 kW - vaha vzduchu v haji temer presne po zaruce, tehdy jeste 6 mesicu, pak samozrejme znovu; 15k nebylo v roce 1999 zas tak malo penez
- Firemni O2 1.9 TDi 74 kW - prevodovka odpochodovala pri 20k km, holt ta nemecka kvalita, za kterou si kazdy rad priplatiTakze ano, brano tvym vydunenym uhlem, taky vlastne "jen servis" :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hat
20. června • 19:29

No jestli to nebude tím, že jste s kamarádem z jednoho hnízda, smrdí vám z ucha a nemůžete si dovolit nic jiného než vojetou troku (to k té váze) a co se týče té převodovky tak to je jasné...to auto jsi řídil ty a prostě jsi vemeno a tu převodovku jsi zkurvil...

Skyline
20. června • 20:25

Nemel bys soudit ostatni podle sebe, ale chapu, musel ses pochlubit, ze ti smrdi z ucha a ze jsi vemeno, jasna vec, je spousta lidi, co chteji, aby se to o nich vedelo a tenhle coming out diskusi osvezil, o tom zadna.Nicmene i podobny hlupec jako ty by mel umet pochopit, ze kdyz je na auto 6 mesicu zaruka a neco se vysype okamzite po ni, nejspis to auto nebylo ojete, ale koupene nove. Holt s tvym postrehem bylo slozite na to prijit, tak ted uz to snad chapes. ;-) Prevodovka odesla kolegovi, ale to je vcelku nepodstatne.

Gatto
20. června • 17:19

Samozřejmě, když je řeč o Toyotě, tak najednou se začíná projevovat selektivní ztráta paměti. Najednou si nikdo nevzpomene na konkrétní typy dieselových motorů, např. koncernové VW, které se objevují i v Octaviích, které jsou proslulé svou problémovostí. Dieselové potížisty mají samozřejmě i Peugeot, Ford a jiné automobilky, není to jen problém VW. Mimochodem, pokud si pamatuji, tak právě VW svolával začátkem roku do servisů auta s motory 2,0 TDI.
Pomíjím, že moderní diesely se na jízdy po městě nehodí.

Ivan
20. června • 15:53

Toyota už dávno nie je to čo bývala, D-4D ešte ušiel ale D-CAT je prúser, ale ktorý moderný diesel nie je , že... Z každým moderným dieslom je majitel spokojný len pokým "problém" vyrieši záruka, ak sa ale posere mimo záruky tak okamžite mení názor, bohužial pre každého bežného smrtelníka čo zarobí 600-700€ v čistom je porucha vstrekovania moderného diesla, problém s DPFm či dvojhmotou , škrt cez rozpočet na dobrého pol roka, osobne sa budem radšej voziť za 8l benzínu ako za 6l nafty

Skyline
20. června • 17:05

Clovek, ktery jezdi chrochtakem si nezaslouzi slitovani a pokud tim krapem smradi v ulici a pak se mu to pokaka a zaplati za to aspon 3-4 vyplaty, tim lip. Treba priste uz nebude "setrit" a my to jejich setreni nebudeme muset cuchat.

David
20. června • 16:00

Souhlas D-CAT je průšvih, olej do vody a naopak, sděláno v polsku!! A vstřikovače obecně ano, ale proč je nemění na západ od nás? Že by nafta:-O Souhlasí, lepší benzín, nebo starší naftu (koncepčně):-)

Ivan
20. června • 17:10

Mne by ani nevadilo že treba vymeniť vstrekovače raz za čas, ale ich životnosť a hlavne cena je astronomická, jeden vstrekovač typu piezo, ktoré používa D-CAT stojí cca 600€ , ak by bolo treba vymeniť len dva kusy tak je to 1200€ + práca, dakujem pekne - neprosím. Kedy sa mi vráti tá investícia 1200€ ??? Ak by som rátal že na benzíne prevozím o 4€ na 100km viac tak tých 1200€ znamená 30000km a to ešte nie je nikdy napísané že za tých 30000km nebude nutné meniť aj zvyšené dva ...
Moderný diesel nech si kúpi len človek čo má na nové , jazdenka po záruke, či s nájazdom 150-200tkm je časovaná bomba a pritom sa môže jednať o 3-4ročné auto. Ja mám japonský benzín, síce nie Toyotu a žere mi to 9-10l benzínu a žijem , moderný diesel mne do chalupy nepôjde, niekomu sa to zdá vela, ale ja netúžim po auto s motorom 1.4 či podobným tak že akýkolvek väčší benzín by mi žral od 8l. Ja radšej obetujem o 40€ mesačne viac na palivo ako by som mal na šupu nasypať do údržby moderného diesla vyše 1000€

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jh
21. června • 11:15

myslím, že nemá smysl a odůvodnění, aby "bychař" tvého typu vůbec kdy kupoval jakékoliv auto;-)

Tycoon
20. června • 20:45

No jo, ale třeba u toho Avensisu seženete ojetý diesel levněji než ojetý benzín, tedy pokud se vám vůbec podaří benzín sehnat. Je to prostě sázka do loterie, hodně záleží na předchozím majiteli, jak s tím jezdil a co do toho tankoval.

Nick
20. června • 14:17

Sám zastávám názor : Japonec až nakonec! B-] Každému se líbí holt něco jiného! Já osobně bych volil evropskej vůz :-D

jozef
20. června • 13:30

Vědí, že s Toyotou dostanou určitou kvalitu, a jsou za to připraveni zaplatit.Dalsi blabol ... tie casy ked toyota bola popularna pre svoju kvalitu su prec. To mam verit ze plske psonky tomu prikladaju pri montazi cinskych dielov nejaku extra kvalitu ?

Mirek
20. června • 19:42

Tak si zkus prohlédnou zpracování např. u nového Focusu a potom se pořádně podívej u Tuyoty. Na začátek tě upozorním na ozdobné lišty kolem oken Focusu a jejich návaznost mezi dveřmi.

lamo
20. června • 14:49
jozef
20. června • 13:26

Máme ale proti nim jednu velkou výhodu – hybridní technologii.Hovno ... hybrid si strcte do prdele ... ludia chcu diesel s velkym kufrom, spotrebou 5 L a cenou 400 000 CZK. Na ekologiu sa vym mozu z vysoka akurat tak ... vsak viete co ..

Gatto
20. června • 15:28

Ach ano, hybridní technologie je naprostý nesmysl. Samozřejmě. Toyota Prius patří k nejprodávanějším autům na světě (záměrně neříkám nejprodávanější, protože jsem ještě neviděl květnové výsledky, ale asi většina ví, že tomu tak v předchozím období bylo) asi jen díky nějakému omylu. Navíc ten zcela nesmyslný pohon začínají čím dál víc dělat se zpožděním i evropské a americké automobilky. A ne, nemyslím si, že jde v první řadě o ekologii.

Skyline
20. června • 14:59

Ano, bohuzel, bezny buran chce chrochtak, takze ten smrad pak cuchame vsichni.

ACE
20. června • 14:17

Nemluv za mě.

k22
20. června • 14:07

No až u nás budou emisní daňové třídy, jak např. v Anglii, tak budou emise ve sledovaných parametrech před velikostí kufru..

Doporučujeme

Články odjinud