Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.
Seznam kapitol
  1. Objednávka a první výběr
  2. Zrušit spolupráci nebo pokračovat?
  3. Kontrola v autoservisu a finální verdikt

Výběr ojetého auta se v Čechách tradičně odehrává na linii neznalý kupující - soused automechanik - vyčůraný bazarník. Pokud nerozumíte autům, měli jste dlouhá léta vlastně jedinou takovou možnost, jak snížit pravděpodobnost, že při koupi ojetého vozu naletíte. Zjevnou díru na trhu před dvěma lety začala zaplňovat poradenská firma Autotým. Protože se dotazy na její důvěryhodnost množí, využili jsme toho, že jeden z našich kolegů kupuje ojeté auto a Autotým jsme za vás otestovali.

Náš kolega Jirka má konkrétní představu o autě, které chce kupovat. Vybral si Ford Kuga 1. série, která se vyráběla mezi lety 2008 a 2012. Chce dvoulitrový diesel, nájezd ideálně do 150 000 km a český původ kvůli snazší kontrole servisní historie. Limit si stanovil na částku kolem 300 000,- Kč. Když si projdete internetové databáze bazarů, zjistíte, že lepší kugy 1. série se prodávají spíše o padesát tisíc výš, pod tři sta se seženou jen kusy, které mají opravdu hodně najeto nebo nemají dohledatelnou  historii.

Objednávka

Všechny informace má Autotým na svém webu. Vybrat služby si můžete z několika balíčků, které jsou odstupňovány podle typu a samozřejmě ceny. V nejvyšším balíčku za 4000,- Kč (plus 1% z ceny kontrolovaného vozu) vám Autotým nabízí kontrolu historie auta přes Cebii, výběr vhodných aut na internetu, a když si jedno z nich zvolíte k důkladnější kontrole, tak ještě měření tloušťky laku, kontrolu v servisu, projetí vozu a vypracování zprávy o jeho stavu.

SUV | Ženeva 2016 | Ford | Premiéry

Ford Kuga se dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Po online registraci jsme měli hned další pracovní den dva telefonáty. V prvním nás z Autotýmu kontaktoval koordinátor. Ptal se na auto, o které máme zájem. Protože jsme měli celkem jasné představy, byl telefonát poměrně krátký. Ve druhém hovoru s technickým pracovníkem už šlo jen o formality.

Klepněte pro větší obrázek

První výběr

Autotým má na svém webu napsáno, že v rámci nejdražšího balíčku 2x vyhledává auto. Mysleli jsme si, že nám najdou dvě auta na internetu, a tím to skončí. Byli jsme však příjemně překvapeni, protože dvojitým vyhledáním se myslí dvě várky, přičemž v jedné je až deset vozů. Koordinátor nám telefonicky slíbil, že se nám za pár dní ozve s první nabídkou, kterou nám uloží na dropboxu. Po menších technických problémech jsme se na dropbox skutečně dostali. Zde však nastala první drobná komplikace. Kdybychom sami ručně nekontrolovali dropboxové úložiště, o první várce nalezených aut bychom se ani nedozvěděl, přestože nám slíbili zaslání upozornění e- mailem.

Výběr dostanete ve formě tabulky v excelu, ve které nechybí základní údaje o vozidle (cena, nájezd, rok výroby, atd.), jeho fotografie a odkaz na inzerát na internetu.

Zklamáni jsme však byli z výběru aut. Jejich počet sice výrazně překračoval naše očekávání, ale z deseti pouze jedno až dvě splňovala naše požadavky. Část měla vyšší cenu, dokonce výrazně, některá měla zase vyšší nájezd, další jinou než požadovanou motorizaci.

Všimli jsme si zjevné preference aut, která prodávají autorizovaní dealeři. Nemusí to být zrovna dealeři značky, kterou kupujeme, ale pokud vůz nabízí velký značkový prodejce, zjevně na něj v Autotýmu sází. Ve výběru pak zcela chyběly největší tuzemské autobazary a geograficky jsme se dostali u některých vozů nejen mimo střední Čechy, ale dokonce až na druhý konec republiky. Přitom jsme právě na středních Čechách při prvním rozhovoru trvali. Požádali jsme tedy o druhou várku vozů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Objednávka a první výběr
  2. Zrušit spolupráci nebo pokračovat?
  3. Kontrola v autoservisu a finální verdikt
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 125 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2009
Stav: 145 223 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků