Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Silniční síť hlavního města je protkaná sítí úsekových i stacionárních zařízení na měření rychlosti. Většina se jich přitom nachází na víceproudých komunikacích.

Pokutu za rychlost můžete samozřemě dostat prakticky kdekoliv. Státní i městská policie disponují přenosnými radary, ať už na trojnožkách, nebo zabudovanými v autech. Hlavní objem „práce“ však policisté přenechávají na automatických zařízeních. V Praze jsou takových desítky. Víte ale, kde všude na ně můžete narazit? 

Aktuální seznam radarů sdílel na Twitteru internetový podnikatel a investor Michal Blaha. „Nedokážete to někdo hodit do mapy?“ vyzval své followery.

 

Inu, to je to nejmenší. Výsledek vidíte zde: 

(A ještě odkaz na mapu)

Radary jsou rozdělené do dvou vrstev: na úsekové a stacionární. Ty první se už většina řidičů naučila poznávat podle charakteristických kamer na sloupech u silnice a příčných bílých čar na vozovce, které označují začátek a konec měřeného úseku. Stacionární radary mohou mít různou podobu a jak vidíte na mapě, často se nacházejí u škol.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

V případech některých velmi dlouhých ulic jsme si nebyli jisti, kde přesně jsou radary umístěné. V takovém případě jsme označili celé ulice nebo jejich části (modrými čarami). A samozřejmě je možné, že jsme na nějaký radar zapomněli nebo že v tabulce nebyl. Pokud najdete chybu nebo můžete polohu radaru upřesnit, napište nám prosím do komentářů. 

Bezpečnost | Život řidiče

Na policejní velikonoční akce rovnou naváže týden měření rychlosti

Zatím jsme do mapy nezahrnuli úseková měření v jednotlivých tunelech komplexu Blanka. Jak jistě vědí všichni, kteří vývoj okolo této dopravní stavby sledují alespoň zběžně, v tomto případě (bohužel) není kam spěchat. Otevření Blanky je stále v nedohlednu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků