Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Silniční síť hlavního města je protkaná sítí úsekových i stacionárních zařízení na měření rychlosti. Většina se jich přitom nachází na víceproudých komunikacích.

Pokutu za rychlost můžete samozřemě dostat prakticky kdekoliv. Státní i městská policie disponují přenosnými radary, ať už na trojnožkách, nebo zabudovanými v autech. Hlavní objem „práce“ však policisté přenechávají na automatických zařízeních. V Praze jsou takových desítky. Víte ale, kde všude na ně můžete narazit? 

Aktuální seznam radarů sdílel na Twitteru internetový podnikatel a investor Michal Blaha. „Nedokážete to někdo hodit do mapy?“ vyzval své followery.

 

Inu, to je to nejmenší. Výsledek vidíte zde: 

(A ještě odkaz na mapu)

Radary jsou rozdělené do dvou vrstev: na úsekové a stacionární. Ty první se už většina řidičů naučila poznávat podle charakteristických kamer na sloupech u silnice a příčných bílých čar na vozovce, které označují začátek a konec měřeného úseku. Stacionární radary mohou mít různou podobu a jak vidíte na mapě, často se nacházejí u škol.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

V případech některých velmi dlouhých ulic jsme si nebyli jisti, kde přesně jsou radary umístěné. V takovém případě jsme označili celé ulice nebo jejich části (modrými čarami). A samozřejmě je možné, že jsme na nějaký radar zapomněli nebo že v tabulce nebyl. Pokud najdete chybu nebo můžete polohu radaru upřesnit, napište nám prosím do komentářů. 

Bezpečnost | Život řidiče

Na policejní velikonoční akce rovnou naváže týden měření rychlosti

Zatím jsme do mapy nezahrnuli úseková měření v jednotlivých tunelech komplexu Blanka. Jak jistě vědí všichni, kteří vývoj okolo této dopravní stavby sledují alespoň zběžně, v tomto případě (bohužel) není kam spěchat. Otevření Blanky je stále v nedohlednu.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků